از اشک علیپور تا بی تفاوتی مدیران مربوطه نسبت به تاریکی معابر و ایمنی پاکبانان؛

در جلسه ۷۱ شورا از خانواده پاکبانی که در اثر حادثه رانندگی جان باخت دلجویی شد

پیش از ظهر امروز هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر به ریاست رضا رسولی برگزار شد و پیش از ارائه برنامه کاندیداهای شهرداری، از خانواده بیژن شعبانی پاکبانی که در حین کار جان خود را بر اثر تصادف از دست داد دلجویی شد.

حرف تازه – نایب رئیس شورا ضمن تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستار، به سالروز حادثه کشتی سانچی اشاره نمود و یاد شهدای این فاجعه را گرامیداشت.

رضا رسولی همچنین از دست اندرکاران برگزاری برنامه های روز رشت و رئیس کمیسیون فرهنگی شورا تقدیر کرد.
وی حادثه تصادف پاکبان رشتی را یادآور شد و افزود: امروز خانواده آن مرحوم در صحن شورا حاضر شده و از این عزیزان تجلیل می گردد.
در این دیدار که ریاست سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت نیز حضور داشت، خانواده شادروان بیژن شعبانی، پاکبان زحمتکش که در اثر تصادف به رحمت خدا رفت، مورد دلجویی قرار گرفتند.
نایب رئیس شورا ضمن قدردانی از پاکبانانی که شبانه روز زحمت می کشند، اظهار داشت: ساختار اجرایی و عدم رعایت ایمنی از سوی پیمانکاران و عدم استفاده از ماشین های مکانیزه رفت و روب، شاهد ۳ حادثه جدی برای پاکبانان بوده ایم که منجر به فوت و نقص عضو شده است. لازم است در رفع منشا چنین حوادثی اقدام عملی برداریم. شرمنده خانواده پاکبانان حادثه دیده هستم و امیدوارم روزی برسد که دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم و چنین حوادثی کم از حادثه سانچی نیست.
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت بیان داشت: بیژن شعبانی از بهترین و بدون حاشیه ترین پاکبانان رشت بود.
حاجی پور افزود: اخیرا شاهد اتفاقات ناگواری برای پاکبانان بودیم و در جلساتی که برگزار کردیم، مصوباتی داشتیم که حوادث به حداقل برسد. به شرکتها ابلاغ شده ماشین های مکانیزه را در ریفوژ های میانی به کار گیرند. همچنین تهیه لباس دارای شبرنگ برای پاکبانان، دیگر ابلاغ به شرکتها بود.
وی از رانندگان نیز خواست تا ضمن رعایت ایمنی، بیشتر مراقب زحمتکشان این شهر باشند.
برادر این پاکبان گفت: بیژن با لباس کار حدود ساعت ۴ دچار حادثه شد. هنوز محل حادثه بیژن فاقد روشنایی است و امیدوارم برای فرد دیگری حادثه رخ ندهد.
این حادثه اولی نبوده، امیدوارم آخری باشد. خواسته ما این است که بعد ۴۵ روز هنوز درگیر برقراری مستمری این عزیز از دست رفته باشم. فردی که دو شیفت کار می کرد و در این فاصله با ماشین شخصی و با حقوق ۱ میلیون ۲۰۰ کار می کرد. این اتفاق یک خانواده را دچار آسیب جدی کرده است. چه کسی به شرکتی که زیر نظر شهرداری کار می کند، مجوز داده ؟!
چرا اقدامی نمی کنند؟ شرکتها وظیفه دارند که فرد را بیمه عمر کنند. چگونه خانواده آسیب دیده باید پشتوانه نداشته باشد؟
خیلی زشت است که مسئولان برای ما هدیه می آورند به جای این کار مشکل را ریشه ای حل کنید تا دوباره خانواده دیگری عزادار نشود.
علیپور که با رای پاکبانان عضو شورا شده با اشاره به سختی کار پاکبانان و اجحاف حقوق ایشان ادامه داد: بنده از نزدیک شرایط این عزیزان را لمس کرده ام و گذشته خود را فراموش نکردم. اما بنده در شورا تنها هستم و در بحث انتخاب شهردار برای من حواشی ساختند که مدرک من تقلبی است، بنده فساد اخلاقی دارم ! ایشان چگونه جواب خدا را می دهند؟
من که ضایعات جمع کردم و با لباس رفتگری سر کلاس رفتم، امروز بر سر انتخاب شهردار برای من پرونده سازی می کنند !
اسماعیل حاجی پور نیز ضمن عرض تسلیت به خانواده شعبانی اظهار داشت: این پاکبان عزیز شهید گونه رفت. یک نفر از اداره حقوقی مشخص شود تا پیگیر حق و حقوق خانواده از دست رفته باشد. دیه وی نیز باید پرداخت شود.
عاقل منش نیز بیان داشت: در برنامه های روز رشت از خانواده پاکبان های آسیب دیده دیدار و تجلیل داشتیم.