پنج گزینه نهایی شورا برای شهرداری رشت مشخص شدند

حرف تازه – چهارمین جلسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت از ساعت ۹ صبح امروز در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد. در این جلسه که به ریاست سید امیرحسین علوی برگزار شد انتخاب ۵ گزینه نهایی شورانشینان برای تصدی پست شهرداری رشت در دستور کار قرار داشت. هرعضو شورا می توانست به ۵ گزینه […]

حرف تازه – چهارمین جلسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت از ساعت ۹ صبح امروز در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست سید امیرحسین علوی برگزار شد انتخاب ۵ گزینه نهایی شورانشینان برای تصدی پست شهرداری رشت در دستور کار قرار داشت.

هرعضو شورا می توانست به ۵ گزینه موردنظر خود رای دهد و ۵ نفر برتر بر اساس مجموع آرا به عنوان گزینه های نهایی شهرداری رشت معرفی شدند.

در ابتدای این جلسه سید امیر حسین علوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر  هفته دولت را تبریک گفت و پیشنهاد داد برای تصمیم گیری سریع تر روز شنبه تا دوشنبه سه جلسه متوالی برای بررسی برنامه ها تشکیل شود.

احمد رمضانپور در ادامه با بیان اینکه باید شهردار توانمندی انتخاب شود گفت: در خصوص انتخاب شهردار نباید عجله کنیم و مخالفت من این است که چند روزی زمان بگذرد و بررسی بیشتری صورت بگیرد.

رضا رسولی هم گفت: ما سه ماه است در حال بررسی هستیم. شهرهای بزرگ انتخاب کرده اند و محصول این تعلل رفتن شهرداران حرفه ای به شهرهای دیگر است و من از مردم عذرخواهی میکنم. ما سه ماه فرصت فکر کردن داشتیم. 

وی افزود: چوب خط مردم برای انتخاب شهردار پر شده است. این شائبه به وجود نیاید که می خواهیم یک سری افراد حذف شوند. 

سیدامیرحسین علوی هم با بیان اینکه هر کاندیدا باید حداقل یک ساعت برنامه های خود را توضیح دهد گفت: امروز ۸۰ درصد راه را آمده ایم. برازنده رشت نیست بعد از سه ماه بگوییم هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه روز شنبه را برای جلسه فوق العاده و بررسی برنامه کاندیداهای نهایی رای گیری کرد که مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

دستور اول- تصمیم گیری در خصوص کاندیداهای شهرداری:

با رای اعضا نفرات زیر به عنوان ۵ گزینه نهایی انتخاب شدند.

مسعود کاظمی ۷ رای

مسعود نصرتی ۷ رای

مسعود اسلامی ۷ رای

محمد زالفی ۶ رای

فرشاد فقیه ۶ رای

تفکیک آرای اعضای شورا:

کاظمی-نصرتی-اسلامی-تن زاده- اوسط مقدم

کاظمی- اسلامی- نصرتی- فرشاد فقیه- ساغری

کاظمی- اسلامی- نصرتی- اسکندری- فرشاد فقیه

اسلامی-فرشاد فقیه- جمشیدپور-کاظمی- نصرتی

کاظمی زالفی- اسلامی-فرشاد فقیه- نصرتی

کاظمی- نصرتی-اسلامی-فرشاد فقیه- زالفی

زالفی- رسایی-اکبرزاده-نوربخش-جمشیدپور

کاظمی-نصرتی-اسلامی-فرشاد فقیه-عسکری

زالفی-اکبرزاده-رسایی-ثابت قدم-اوسط مقدم

زالفی-تن زاده-اوسط مقدم-جمشیدپور-نوربخش

زالفی-رسایی-اکبرزاده-جمشیدپور-ثابت قدم

دستور دوم – نمایندگان شورا:

بدوی نظام وظیفه – عضو اصلی اسماعیل حاجی پور و عضو علی البدل حجت جذب

تجدید نظر نظام وظیفه – عضو اصلی احمد رمضانپور و عضو علی البدل رضا رسولی

پیشگیری از وقوع جرم – فرهام زاهد

نماینده دائمی شورا در جلسات سلامت روان – فرهام زاهد

انجمن یاوران وقف – جلال الدین محمد شکریه

ناظرین شورا در سازمان های تابعه شهرداری:

حمل و نقل بار و مسافر – حجت جذب

فناوری اطلاعات و ارتباطات – فرهام زاهد

آرامستان – فاطمه شیرزاد

فرهنگی – محمدحسن عاقل منش

مدیریت پسماند – محمدحسن علیپور

سرمایه گذاری – جلال الدین محمد شکریه

آتش نشانی – اسماعیل حاجی پور

سیما منظر و فضای سبز – احمد رمضانپور

عمران – رضا رسولی

ساماندهی مشاغل شهری – حامد عبدالهی

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در خصوص افراد پیشنهاد داده شده توضیح داد: برای هر جایگاه باید یک نفر پیشنهاد می شد و اعضای شورا توانمندی ها و قابلیت های متفاوت و ارزشمندی دارند. سلیقه ها هم متفاوت است اما شاید به ایده آل ترین شکل این پیشنهاد ارائه نشده باشد اما تلاش شده است علاقمندی و تجربه دوستان در نظر گرفته شود.

سید امیرحسین علوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مالی متعدد موجود در شهرداری رشت گفت: شورای چهارم به وظایف خود در حوزه حسابرسی عمل کرده است و در حال حاضر حسابرسی سال های ۹۴ و ۹۵ در حال بررسی است. این مشکلات به جا مانده از سالهای قبل است و این نقص در حوزه مالی شهرداری وجود دارد. یکی از مواردی که کمیسیون بودجه باید همت کند تا آن را اصلاح کند همین مساله است.

در ادامه جلال الدین محمد شکریه، احمد رمضانپور و سایر اعضای شورا هم بر ضرورت شفافیت وضعیت مالی در ابتدای کار شورای پنجم تاکید کردند.

 دستور سوم – بودجه سازمان عمران به رقم تقریبی ۳۶ میلیارد تومان

مورد موافقت قرار گرفت و تصویب شد.

دستور چهارم – اصلاح تعرفه بهای خدمات سازمان ساماندهی مشاغل شهری

ارجاع به کمیسیون برنامه و بودجه.

دستور پنجم – غرامت زمین یک شهروند 

موافقت شد

دستور ششم – ساخت ۱۰۴ ایستگاه اتوبوس به همراه ۲۰۰ استند تبلیغاتی

سید امیرحسین علوی با اشاره به وضعیت نامناسب ایستگاه های اتوبوس در شهر رشت و تاکید بر ضرورت ساخت این ایستگاه ها گفت: پیشنهادات متفاوتی در این خصوص از سوی سرمایه گذاران مطرح شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه تبلیغات شهری از حد و اندازه های استاندارد عبور کرده است افزود: در مواردی بیلبوردها همپوشانی پیدا کرده اند و تبلیغات شهری بیش از اندازه امروز آلودگی های بصری به همراه داشته است.

رضا رسولی هم ضمن موافقت با ساخت این ایستگاه ها گفت: باید زمان کوتاه و مشخصی برای ساخت آنها در نظر گرفته شود تا بدانیم در چه زمانی این تعداد ایستگاه را خواهیم داشت.

حامد عبدالهی هم با اشاره به درامدهای حاصل از مزایده فضای تبلیغاتی برای مجموعه شهرداری رشت گفت: با احداث ایستگاه ها به همراه ۲۰۰ استند تبلیغاتی، توان پرداخت سرمایه گذاران قبلی کاسته می شود.

سید امیرحسین علوی در این خصوص پیشنهاد داد: از طریق واگذاری تبلیغات ایستگاه (نه اطراف آن) ظرف سه ماه از سوی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری اقدام شود که مورد موافقت قرار گرفت.

دستور هفتم – کمک مالی به یکی از بازنشستگان شهرداری

جلال الدین شکریه با اشاره به بیماری سرطان همسر این فرد بازنشسته گفت: اگر هدف کمک است بارقم بالاتری موافقت شود. با توجه به هزینه های بالای بیماری سرطان یک میلیون تومان کمک خاصی نیست.

رضا رسولی هم پیشنهاد داد به جای کمک نفر به نفر به صندوق بازنشستگی کمک بیشتری شود و از آن طریق اقدام شود.

فرهام زاهد هم گفت: بنده معتقدم به جای ماهی دادن ماهیگیری را باید یاد داد اما به شرط آنکه فرصتی باقی بماند. باید نوع بیماری و مشکلات را در نظر گرفت و با کمکی مناسب موافقت کرد.

درنهایت پیشنهاد شهرداری به مبلغ ۵ میلیون تومان مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

ختم جلسه.

ساعت ۴ عصر در خصوص هیئت رئیسه کمیسیون ها طی جلسه ای در شورا تصمیم گیری می شود.