پس از چندین جلسه کمیسیون تلفیق شورا برای بودجه شهرداری رشت در سال 96 تصمیم گرفت؛

۹۰۰ میلیارد، بودجه ۹۶

حرف تازه – پس از چندین جلسه کمیسیون تلفیق شورا طی هفته جاری، اعضای شورا با بودجه ۱۱۴۵ میلیارد تومانی پیشنهادی شهرداری مخالفت کرده و در نهایت مقرر شد بودجه  شهرداری رشت برای سال آتی، به۹۰۰میلیارد تومان برای تصویب نهایی در جلسه روز یکشنبه آتی در صحن شورا به تصویب برسد مظفر نیکومنش نودهی- که […]

حرف تازه – پس از چندین جلسه کمیسیون تلفیق شورا طی هفته جاری، اعضای شورا با بودجه ۱۱۴۵ میلیارد تومانی پیشنهادی شهرداری مخالفت کرده و در نهایت مقرر شد بودجه  شهرداری رشت برای سال آتی، به۹۰۰میلیارد تومان برای تصویب نهایی در جلسه روز یکشنبه آتی در صحن شورا به تصویب برسد

مظفر نیکومنش نودهی- که طی در غیاب ریاست شورا ریاست جلسات تلفیق شورا را برعهده داشت- گفت: رقم پیشنهادی بودجه شهرداری در کدهای درآمدی رشد چشمگیری داشته و با توجه به رشد قابل توجه برخی کدهای درآمدی ناشی از عوارض ساختمان و صدور پروانه از یک سو و همچنین عدم تحقق درآمدهای شهرداری، اعضای شورا پس از بحث و بررسی فراوان به این نتیجه رسیدند که می باید برخی کدهای درآمدی کاهش یابد.

نایب رئیس شورا افزود: بخشی از درآمد شهرداری از فروش اموال و دریافت وام و خرید سهام از بانک شهر پیش بینی شده است و اعضای شورا مقرر کردند که اولا دریافت وام در هزینه های عمرانی هزینه شود و ثانیا برای اجرای هر پروژه لایحه ای جداگانه با تمام جزییات به شورا ارسال شود و در صورت تایید در صحن شورا برای هر پروژه عمرانی مشخص وام دریافت گردد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورا نیز گفت: مهمترین علت مخالفت شورا با رقم پیشنهادی بودجه، کاهش درآمدهای شهرداری است. طی دو سال گذشته با وجود انکه درآمد شهرداری به صورت نقد و غیرنقد بسته شد و رشد قابل توجهی هم داشت، ولی بررسی ها نشان می دهد در بهترین حالت شهرداری توان ۴۰۰میلیارد تومان وصول درآمدی دارد.

امیر حسین علوی افزود: وقتی رقم پیشنهادی بودجه حتی در بخش عمرانی افزایش یابد به تبع بودجه هزینه های جاری را هم باید افزایش داد.

وی تاکید کرد: سال گذشته رقم بودجه پروژه های عمرانی بیش از ۶۰درصد کد بودجه بود ولی در عمل ۷۰درصد بودجه صرف هزینه های جاری شد. بنابراین شورا با رشد بادکنکی بودجه مخالفت نمود.

لازم به ذکر است  طبق قانون شورای شهر فرصت دارد تا آخر اسفند کلیات بودجه را تصویب نماید بر همین اساس یکشنبه آتی، جلسه صحن علنی شورا برای بررسی نهایی و تصویب بودجه بررسی شده در کمیسیون تلفیق تشکیل می گردد.

منبع : پورتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر رشت