مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهری رشت :

۸ هزار اصله درخت تا پایان سال کاشته خواهد شد/ پروژه آب خام نیاز به حمایت مالی دارد/ طرح تیپیک درختکاری اجرا می شود

حرف تازه – در راستای اجرای طرح جهاد درختکاری، صبح امروز مراسم کاشت نهال در پارک شقایق رشت با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد. مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهری رشت در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: در سطح شهر رشت ۳۸ هزار اصله درخت شناسایی شده اند که ۲۵ هزار درخت […]

حرف تازه – در راستای اجرای طرح جهاد درختکاری، صبح امروز مراسم کاشت نهال در پارک شقایق رشت با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهری رشت در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: در سطح شهر رشت ۳۸ هزار اصله درخت شناسایی شده اند که ۲۵ هزار درخت پلاک شده اند و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ۸ هزار نهال نیز توسط شهرداری های مناطق اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به مطالعاتی که در خصوص گنجایش معابر رشت برای درختکاری و جنگلداری بر اساس طرح تفصیلی انجام شده است تصریح کرد: ۸۰ هزار نقطه برای بحث درختکاری و جنگلداری تخمین زده شده است که به کسر ۴۶ هزار درخت موجود حدود ۳۴ هزار درخت ظرفیت وجود دارد که تا سال ۹۸ کاشته شود.

بشردانش نگهداری درختان را از کاشت آن مهم تر دانست و افزود: در سطح رشت در برخی مناطق، نگهداری درختان به خوبی صورت نمی گیرد.

وی در ادامه گفت: در یکی از نقاط پیاده رو سازی انجام می شد و مشغول برداشتن کفپوش های قدیمی بودند اما در جریان برداشت توجه چندانی به ریشه های درختان برای آسیب ندیدن آنها نمی شد. نگهداری درختان وظیفه مااست و خواهشمندم حوزه عمران طی ابلاغیه ای به پیمانکاران این موضوعات را در سیاست های کلی شهرداری لحاظ کند.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهری رشت همچنین به طرح تیپیک درختکاری اشاره کرد و گفت: برای معابر ۱۰ الی ۵۱ متر شهری گیاهانی چون مگنولیا، بلوط، توسکا و گیلاس وحشی در نظر گرفته ایم تا در سطح شهر استفاده شود. 

بشردانش با اعلام اینکه ۸ هزار اصله درخت تا پایان سال کاشته خواهد شد افزود: ۲۹ هزار اصله نهال به صورت رایگان طی هفته جاری در میان شهروندان توزیع خواهد شد که عمدتا نهال میوه هستند.

محمدباقر بشر دانش در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های بلند مدت این سازمان و شاخص ترین پروژه های در حال اجرا گفت: پروژه آب خام شهری از بزرگترین پروژه های این سازمان است که نیازمند حمایت ویژه است.

وی با اعلام اینکه پیشرفت این پروژه کند است خاطر نشان کرد: علی رغم اعلام حمایت های اعضای شورا، این پروژه به حمایت مالی نیاز دارد تا بتوانیم ۱۷ کیلومتر سال ۹۵ و ۱۸ کیلومتر سال ۹۶ را اجرایی کنیم. 

بشردانش با اشاره به تنش های آبی گفت: علاوه بر کمک به کاهش مصرف آب، این پروژه منجر به کاهش ترافیک نیز خواهد شد. چرا که دیگر نیازی به حضور تانکرها برای آبیاری بلوارها نیست و هرچه بیشتر حمایت شود رضایتمندی بیشتر شهروندان را در پی دارد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهری رشت در پایان از زحمات کارگران زحمتکش فضای سبز تشکر کرد و اظهار داشت: با حقوق اندک که آن هم گاهی با تاخیر به آنها پرداخت می شود همواره کمک حال ما بوده اند. دست یکایک آنها را می بوسم.

در این مراسم محمد باقر بشر دانش مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهری رشت، علی مقصودی مدیر شهرداری منطقه ۴ رشت، فرانک پیشگر، فاطمه شیرزاد و رضا رسولی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، پیمان بازدیدی مدیر عامل موسسه محیط زیستی سرزمین ایده آل ما و جمعی از مردم و مسئولین حضور داشتند.