۱۰ ماسک خانگی برای پوست های چرب

اخیرا افراد بیشتری را می‌بینیم که از ماسک‌های پوستی استفاده می‌کنند. خوشبختانه امروزه به سلامت و زیبایی پوست و مو اهمیت بیشتری داده می‌شود و محصولات بهداشتی و آرایشی بیشتر و بهتری در دسترس وجود دارد. شاید یکی از مهم‌ترین مواردی که برای سلامت و طراوت پوست در اختیار ما قرار دارد، ماسک‌های پوستی باشند.

به گزارش حرف تازه ، اخیرا افراد بیشتری را می‌بینیم که از ماسک‌های پوستی استفاده می‌کنند. خوشبختانه امروزه به سلامت و زیبایی پوست و مو اهمیت بیشتری داده می‌شود و محصولات بهداشتی و آرایشی بیشتر و بهتری در دسترس وجود دارد. شاید یکی از مهم‌ترین مواردی که برای سلامت و طراوت پوست در اختیار ما قرار دارد، ماسک‌های پوستی باشند.

جالب است بدانید که نه تنها می توان این ماسک‌ها را از فروشگاه‌های زیبایی خریداری کرد، بلکه می‌توان آنها را در خانه و با استفاده از مواد طبیعی تهیه کرد. چه بسا اثرگذاری ماسک‌هایی که در خانه تهیه می‌کنید بسیار بیشتر از ماسک‌هایی باشد که از بیرون خریداری می‌کنید.

نوع ماسکی که برای پوست انتخاب می‌کنید باید متناسب با خشکی و چربی پوست باشد. اگر ماسک مناسب پوست‌های خشک را بر روی پوست چرب بگذارید، پوست شما از قبل چرب‌تر خواهد شد. همچنین اگر ماسک مناسب پوست‌های چرب را بر روی پوست‌های خشک بگذارید، بدون شک تاثیر مناسبی بر روی پوست شما نخواهد داشت. پس به خاطر داشته باشید که برای داشتن پوست خوب و سالم، باید از ماسک مناسب پوست خود استفاده کنید.

اگر پوست شما چرب است، ماسک‌های خانگی زیر می‌توانند به شما کمک بسیاری بکنند. با ما همراه باشید و این ماسک‌ها را در منزل تهیه کنید.

۱٫      ماسک سرکه سیب

پوستی که چرب باشد، بیشتر در معرض جوش زدن است و علت آن این است که چربی گرد و خاک را گیر می‌اندازد و پوست را آلوده می‌کند و منافذ پوست بسته می‌شوند. بنابراین فضا برای فعالیت باکتری‌ها و ملتهب شدن پوست مناسب می‌شود.

یک ماسک فوق‌العاده که هم خاصیت میکروب کشی دارد و هم می‌توان پوست شما را به خوبی بشوید، سرکه سیب است. می‌توانید این ماسک را بر روی پوست خود قرار دهید و خاصیت معجزه آسای آن را مشاهده کنید. به خصوص اگر از آن دسته افرادی هستید که پوست شما دارای آکنه است، بیشتر باید به این ماسک خانگی توجه کنید.

۲٫      ماسک موز

یکی دیگر از ماسک‌های معجزه‌آسای صورت ماسک موز است که می‌توانید آن را با عسل مخلوط کنید و بر روی پوست قرار دهید. این ماسک برای پوست‌های چرب فوق العاده است و می‌تواند بسیار موثر باشد. برای استفاده از این ماسک بهتر است از موزهای رسیده استفاده کنید. همچنین اگر آن‌ها را در فریزر بگذارید، اثر خنک کنندگی بهتری خواهند داشت. این موزها را در میکسر بریزید و آن‌ها را له کنید. سپس با عسل مخلوط کرده و ماسک خانگی خود را استفاده کنید.

۳٫      ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده‌ی تخم مرغ حاوی پروتئین‌ها و اسید آمینه‌های مورد نیاز بدن است و می‌تواند از پیر شدن صورت جلوگیری کند. یکی از ماسک‌های ساده و ارزان قیمتی است که می‌توانید در خانه تهیه کنید و بر روی پوست خود قرار دهید. این ماسک را می‌توانید با استفاده از سفیده تخم مرغ به همراه عسل و لیمو به کار ببرید.

عسل خاصیت آنتی باکتریال دارد و لیمو نیز برای روشن کردن پوست مناسب است. از این دو ماده به همراه سفیده تخم مرغ استفاده کنید و پوست چرب خود را جلا دهید.

۴٫      ماسک جو دوسر

اگر می‌خواهید ماسک سفیده تخم مرغ شما خاصیت پاک کنندگی بیشتری داشته باشید، می‌توانید علاوه بر سفیده تخم مرغ، عسل و لیمو به آن جو دو سر هم اضافه کنید. اضافه کردن جو دو سر باعث می‌شود که پوست چرب بهتر و راحت‌تر تمیز شود و در کنار آن پوست شما را تقویت هم می‌کند. چه چیزی بهتر از غلات برای پوست؟ پس صبر نکنید و این ماسک مفید را تهیه کنید و احساس خوبی به خود بدهید. داشتن پوست سالم و شفاف می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و بر روی جنبه‌های دیگر زندگی شما هم اثر بگذارد.

۵٫      گل و روغن نارون کوهی

شاید هیچ وقت به ذهن کسی نرسد که گل می‌تواند تاثیرات خوبی بر روی پوست داشته باشد. البته نمی‌توان از هر گلی بر روی پوست استفاده کرد. حتما باید گل مخصوص برای پوست را تهیه کرد و با روغن نارون کوهی آن را مخلوط کرد. این ماسک برای پوست‌های چرب بسیار مفید است. البته شاید هر کسی نسبت به این ماسک حس خوبی نداشته باشد.

۶٫      ماسک پودر پوست پرتقال

اگر پوست چربی دارید، هنگامی که پرتقال می‌خورید، پوست آن را دور نریزید. آن‌ها را درون یک سینی پهن کنید و بگذارید خشک شوند. بعد می‌توانید آنها را پودر کنید. البته می‌توانید ابتدا پوست پرتقال را رنده کنید و سپس آنها را خشک کنید. این ماده می‌تواند برای پوست‌های چرب بسیار مفید و موثر باشد. همچنین مقوی بودن این ماسک بسیار عالی است. از طرفی برای تهیه آن نیازی به خرج کردن هزینه اضافی ندارید و دور ریز را برای پوست خود مهیا می‌کنید.

۷٫      ماسک گلاب

ماسک گلاب می‌تواند به عنوان یک پاک کننده‌ی فوق‌العاده برای پوست‌های چرب عمل کند. این ماسک حتی می‌تواند به عنوان تونر افرادی که پوست‌های چربی دارند هم کاربرد داشته باشد. گلاب ph مناسبی برای پوست شما دارد و همان طور که از نام آن پیداست عصاره‌ی گل است. استفاده از این ماده می‌تواند پوست را شفاف، روشن و تمیز کند. دیگر نیازی به ماسک‌ها و شوینده‌های شیمیایی برای پاکسازی و مراقبت از پوست خود ندارید.

۸٫      ماسک ماست و آرد ذرت

ماسک ماست و آرد ذرت برای پوست‌های چرب مانند یک معجزه عمل می‌کند. در تهیه‌ی این ماسک علاوه بر ماست و آرد ذرت می‌توانید مقداری لیمو هم استفاده کنید تا ماسک را برای شما مناسب‌تر کند. آرد ذرت می‌تواند نقش لایه برداری را داشته باشد و لیمو نیز می‌تواند در نقش آنتی باکتریال باشد. ماست هم می‌تواند در تقویت پوست موثر باشد زیرا حاوی مواد مورد نیاز برای پوست چرب است.

۹٫      ماسک گوجه فرنگی

یکی دیگر از ماسک‌هایی که می‌تواند برای پوست شما فوق‌العاده عمل کند، ماسک گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی نه تنها برای بدن مفید است بلکه می‌تواند پوست را نیز بهبود ببخشد. این ماسک فوق‌العاده هم می‌تواند پوست مرده را بزداید و هم می‌تواند در کلاژن سازی و تحریک آن موثر باشد.

۱۰٫       ماسک زردچوبه

یکی از ماسک‌هایی که برای پوست‌های آکنه‌ای مناسب است، ماسک زردچوبه است. این ماسک می‌تواند آکنه و جای آن را از بین ببرد و به عنوان یک تونر هم می‌توان از آن استفاده کرد. یکی از بهترین ماسک‌هایی که برای پاکسازی پوست می‌توانید استفاده کنید، ماسک زردچوبه است.