مشروح سخنان سید امیرحسین علوی در جلسه دیروز شورا؛

۱۰۰ نفر از سوی شهرداری رشت به مراسم اربعین حسینی اعزام خواهند شد / معرفی بقعه متبرکه خواهر امام رضا(ع) از جمله برنامه های موکب فرهنگی رشت خواهد بود

حرف تازه : سید امیر حسین علوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت، به عنوان دومین ناطق پس از مجید رجبی ویسرودی دقایقی به سخنرانی پرداخت. سید امیر حسین علوی با اشاره به صحبت های مجید رجبی در خصوص روند برگزاری مناقصات […]

حرف تازه : سید امیر حسین علوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت، به عنوان دومین ناطق پس از مجید رجبی ویسرودی دقایقی به سخنرانی پرداخت.

سید امیر حسین علوی با اشاره به صحبت های مجید رجبی در خصوص روند برگزاری مناقصات شهرداری گفت : در مناقصه ای مثل مناقصه جمع آوری آبهای سطحی بین شرکت برنده و یکی دیگر از شرکت ها که پاکتش باز نشد ۶ میلیارد اختلاف قیمت وجود داشت. این مناقصات هشدار جدی برای ما به وجود می آورد. البته به هیچ عنوان کار غیر قانونی صورت نگرفته است. از مهندسی پیمان نمی شود گذشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ساماندهی ستاد اربعین از سوی مدیریت شهری رشت افزود: جمعی از دوستان به همراه آقای قانع مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت، به کربلا بروند تا هماهنگی های اولیه پیش از اعزام اصلی انجام شود.

وی با اعلام اینکه ۱۰۰ نفر از سوی شهرداری رشت در قالب نیروهای اجرایی،خدمات شهری و فرهنگی اعزام خواهند شد تصریح کرد: پیش بینی ما هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی بوده است که از محل بودجه عتبات تامین می شود و کمیسیون علاوه بر آن ۵۰ میلیون تومان پیشنهاد داده است.

سید امیر حسین علوی در ادامه با تشریح برنامه های در نظر گرفته شده از سوی شهرداری رشت برای مراسم سوگواری اربعین در کربلا گفت: در حوزه فرهنگی نیروهای اعزامی قصد دارند بدون دریافت هزینه خدمت رسانی کنند و همان هنرمندانی که در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت داوطلبانه به اجرای نمایش و تعزیه پرداختند بازهم با صورت داوطلبانه و بدون دریافت هزینه آمادگی دارند تا همین نمایش های مذهبی و تعزیه ها را در اربعین حسینی در کربلای معلی اجرا کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت، نمایشگاه ضریح مهربانی، توزیع محصولات فرهنگی، چاپ عکس، زیارت مجازی حرم مطهر امام رضا(ع) ، معرفی بقعه متبرکه خواهر امام رضا(ع) ، غرفه کودک و تعزیه و نمایش را از جمله برنامه های موکب فرهنگی رشت در مراسم اربعین در کربلا برشمرد و تصریح کرد: شهرداری رشت رفت و روب و خدمات شهری سامرا را نیز با هماهنگی های انجام شده در ایام سوگواری بر عهده می گیرد.

علوی افزود : تعدادی از  نیروهای پاکبان و خوردوهای خدماتی از جمله خودروی آتش نشانی، خاور و تریلی در قالب موکب فرهنگی به کربلا خواهند رفت.

وی در ادامه با اشاره به مصوب شدن کمک مالی به سپیدرود در کمیسیون برنامه و بودجه گفت : از هیئت رئیسه می خواهم این موضوع را در دستور کار شورا قرار بدهند و شهرداری بتواند با اخذ مجوز از شورا از تیم سپیدرود حمایت کند و همانطور که این حمایت ها و کمک های مالی با هدایت شورا در حال انجام است از این پس نیز به طور قانونی و با اخذ مجوز از شورا تداوم یابد.