به طور میانگین؛

یک میلیارد تومان وام به ازای هر کارمند بانک های صادرات، پست بانک، رسالت و ملت

بانک های صادرات، رسالت، ملت و پست بانک رکورد عجیبی ثبت کرده اند و به طور میانگین بیش از یک میلیارد تومان وام به ازای هر کارمند بانک پرداخت کرده اند.

به گزارش قلم آزاد، روزنامه جمهوری اسلامی نسبت به پرداخت وام‌های کلان به کارکنان بانک‌ها اعتراض کرد و نوشت: اگر مبلغ وام‌های پرداختی را به تعداد کارکنان بانک‌ها تقسیم کنیم، مشخص می‌شود که بیشترین مبلغ وام به ازای هر نفر، در بانک‌های صادرات، رسالت، پست‌بانک ایران و ملت پرداخت شده است. در پایان سال ۱۴۰۲ به ازای هر کارمند در بانک‌های نامبرده شده بین یک میلیارد تا یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان وام و تسهیلات پرداخت شده است.

یک میلیارد تومان وام به ازای هر کارمند بانک

 ارقام خیره‌کننده پرداخت وام به کارکنان بانک‌ها، به ازای هر کارمند یک میلیارد تومان و بیشتر از آن موجب اعتراض شد. بررسی صورت‌های مالی یازده بانک فعال در بازار سرمایه نشان می‌دهد که تا پایان سال ۱۴۰۲ جمع مبلغ وام پرداختی به کارکنان در بانک‌های بررسی شده، از ۱۲۴ هزار میلیارد تومان فراتر رفت در حالی که در سال ۱۴۰۲ به ازای هر ایرانی کمتر از ۶۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است. بیشترین رشد پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک‌ها در بانک‌های رسالت، کارآفرین و پارسیان به ثبت رسیده است.

این روزنامه افزوده است: با این حال اگر مبلغ وام‌های پرداختی را به تعداد کارکنان بانک‌ها تقسیم کنیم، مشخص می‌شود که بیشترین مبلغ وام به ازای هر نفر، در بانک‌های صادرات، رسالت، پست‌بانک ایران و ملت پرداخت شده است. در پایان سال ۱۴۰۲ به ازای هر کارمند در بانک‌های نامبرده شده بین یک میلیارد تا یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان وام و تسهیلات پرداخت شده است. کمترین مبلغ سرانه وام نیز در بانک پاسارگاد به ثبت رسیده و این بانک به ازاء هر نفر حدود ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات و وام پرداختی داشته است.

منبع: اعتماد