مهرداد لاهوتی:

یک صنعت مادر به گیلان بیاید/ پتروشیمی پیگیری شود/ عصبانیت ترامپ نشان از موفقیت دیپلماسی ما است

حرف تازه – مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مراسم معارفه فرهاد دلق پوش مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت گیلان دقایقی به سخنرانی پرداخت. نماینده لنگرود با اشاره به اتهام زنی ها و عصبانیت ترامپ گفت: وقتی این میزان عصبانیت را در رئیس جمهور امریکا می بینیم پیام بزرگ […]

حرف تازه – مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مراسم معارفه فرهاد دلق پوش مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت گیلان دقایقی به سخنرانی پرداخت.

نماینده لنگرود با اشاره به اتهام زنی ها و عصبانیت ترامپ گفت: وقتی این میزان عصبانیت را در رئیس جمهور امریکا می بینیم پیام بزرگ و روشنی دارد و پیامش این است که دیپلماسی ما موفق بوده است.

مهرداد لاهوتی با بیان اینکه ایراداتی هم با توافق نامه وارد است افزود: ما با دشمنان این نظام و انقلاب مذاکره کرده ایم. با دوستمان مذاکره نکرده ایم. اوباما هم با ترامپ تفاوت خاصی نداشت فقط ادبیاتشان متفاوت بود. اینها همان هایی هستند که هواپیمای مسافربری ما را در آسمان منهدم کردند و ۲۹۰ نفر شهید شدند و به فرمانده خود مدال افتخار دادند. ما با این جانی ها مقابل بودیم و مذاکره کردیم.

وی اضافه کرد: با دیدن عصبانیت روز گذشته ترامپ به خودم به عنوان یک ایرانی بالیدم. کشوری که مدعی است بزرگترین ارتش را دارد امروز از سپاه پاسداران و تاثیر آن می نالد. نام و اسم سپاه ما لرزه بر اندام امریکا انداخته است.

مهرداد لاهوتی افزود: ابتدا گفته شد اگر صنعت وارد استان های شمالی شود کشاورزی، محیط زیست و گردشگری آسیب می بیند که نگاه اشتباهی بود. می توانستیم صنعت هم در کنار کشاورزی و گردشگری داشته باشیم.

نماینده لنگرود تصریح کرد: همه جای ایران سرای من است اما دلار ۷ تومانی فقط به برخی شهرها رفت و صنایع آن شهرها پیشرفت کرد و این عقب ماندگی باید جبران شود.

وی افزود: ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی داریم که به جرات می توانم بگویم اکثر واحد های صنعتی ما با ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند. مسئولین استانی در این زمینه مقصر نیستند. 

لاهوتی خاطر نشان کرد: در چهارماهه امسال شاهد رشد ۲۵ درصدی واردات و کاهش ۱۵ درصدی صادرات بوده ایم. وقتی می خواهیم شرایط را برای تولید کنندگان داخلی تسهیل کنیم نباید چنین اتفاقی رخ دهد. بسیاری از کالاها در داخل کشور تولید می شود. 

وی با اعلام اینکه ۶۰ درصد واردات ما از ۲۰۰نوع کالا است ادامه داد: تا نگاه ما به کاهش واردات  و افزایش صادرات نباشد نمی توانیم امکان سرمایه گذاری قوی را فراهمی کنیم و مشکل بیکاری که دامنگیر همه جامعه شده است را برطرف کنیم.

مهرداد لاهوتی اعلام کرد: سالانه ۷۷۰ هزار میلیارد تومان باید سرمایه گذاری صورت بگیرد تا بیکاری رفع شود. از این عدد ۶۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی باید باشد. این موضوع چطور باید باشد؟ کالاهایی که در داخل کشور امکان تولید دارد نباید وارد شود. 

نماینده لنگرود اضافه کرد: باید یک صنعت بزرگ و مادر وارد گیلان شود و چنین صنعتی می تواند بخش عمده ای از مشکلات اشتغال استان را رفع کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۱۰۰ واحد صنعتی در دست اقدام در گیلان وجود دارد گفت: خواهش ما این است اولا وضع موجود را صیانت کنیم ثانیا زمینه های راه اندازی صنایع جدید را فراهم کنیم.

مهرداد لاهوتی در ادامه بیان داشت: سهمیه ما ۲۹۰ میلیارد تومان برای بازسازی صنایع است و حالا ۹ میلیارد تومان محقق کرده ایم.

وی در پایان گفت: دکتر شریعتمداری بزرگ شده گیلان و لنگرود هستند و از ایشان توقع داریم. بحث پتروشیمی باید پیگیری شود و به گیلان بیاید. جای پتروشیمی در گیلان خالی است.