یادداشت خبرنگار خزرآنلاین در خصوص اتفاقات آخرین جلسه شورای اسلامی شهر رشت

معین حسن زاده : سرکار خانم! بنده علی رغم داشتن فعالیت چندین ساله در عرصه خبر و رسانه و تلمذ از محضر اساتید بنام و با داشتن تحصیلات عالیه، نه مشاور فرماندار هستم، نه خودروی آژیردار سوار می شوم و نه از بالای ماشین شاسی بلند با نگاهی زیردستانه به مردم می نگرم! خبرنگاری هستم […]

معین حسن زاده : سرکار خانم! بنده علی رغم داشتن فعالیت چندین ساله در عرصه خبر و رسانه و تلمذ از محضر اساتید بنام و با داشتن تحصیلات عالیه، نه مشاور فرماندار هستم، نه خودروی آژیردار سوار می شوم و نه از بالای ماشین شاسی بلند با نگاهی زیردستانه به مردم می نگرم! خبرنگاری هستم که به شغلم افتخار می کنم و آن چه در آخرین جلسه شورای شهر رشت اتفاق افتاد را به عنوان مصایب شیرین شغلی که برگزیده ام، می پذیرم.

به گزارش خزر، معین حسن زاده لیفکوئی، عکاس و خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خزرآنلاین در خصوص آن چه در آخرین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت اتفاق افتاد، یادداشتی را منتشر کرده است که در آن به شرح ماوقع آن جلسه و فشار یکی از اعضای شورای شهر رشت برای کنترل دوربینش پرداخته است:

بسمه تعالی

در ابتدای صد و چهل و چهارمین جلسه ی شورای اسلامی شهر رشت و در میان نطق محمود باقری خطیبانی در حالی که مشغول عکاسی از صحن علنی شورا و دکتر فرانک پیشگر، عضو با وقار و با شخصیت شورای اسلامی شهر رشت بودم، ناگهان اشاره ی نامتعارف خانم فاطمه شیرزاد، توجه ام را به خود جلب کرد.

از آنجایی که در سمت راست دکتر پیشگر و در صندلی پانزدهم صحن علنی شورا، سرکار خانم فاطمه شیرزاد جلوس می کند، گویا هنگام عکاسی بنده، نور حاصل از فلش دوربین به چهره این عضو محترم شورا می افتد و ایشان با قضاوتی عجولانه مدعی می شوند که بنده از او در حالتی نه چندان مناسب تصویر تهیه کرده ام و لذا از سوی ایشان متهم به “بی اخلاقی” شدم. گویا جرم بنده این بوده است که در هنگام ثبت تصویر از سرکار خانم دکتر پیشگر، متوجه نبودم که خانم شیرزاد دستمال کاغذی به دهان داشته اند.

اعتراضات خانم شیرزاد و بر هم زدن نظم جلسه توسط ایشان سبب شد که حقیر، علی رغم میل باطنی و نبود الزام قانونی و تنها برای اتمام این قائله، اقدام به نشان دادن تصویر مورد اعتراض به رئیس شورای اسلامی شهر و خانم شیرزاد نمودم و خطاب به  رئیس محترم شورای شهر رشت، عرض کردم که تصویر را بنا به رسالت مطبوعاتی و وظیفه ای که بر عهده ام محول شده است از عضو باشخصیت و باوقار شورای اسلامی شهر رشت یعنی سرکار خانم دکتر فرانک پیشگر تهیه کرده ام که الحق و الانصاف در تمام جلساتی که در صحن علنی شورا حاضر بودم به جز احترام، گشاده رویی و متانت در گفتار و عمل از دکتر پیشگر ندیدم که مطمئنا این موضوع ریشه در سبقه خانوادگی و فرهنگی ایشان دارد. 

 اما متاسفانه در برای خانم شیرزاد همچنان بر روی یک پاشنه می چرخید و مرغ ایشان یک پا داشت! چرا که علی رغم مشاهده تصویر گرفته شده باز هم بر صحت ادعای خود این بار با صدایی بلندتر تاکید می کرد! که سرانجام این حربه هم راه به جایی نبرد و رئیس محترم شورای اسلامی شهر رشت که خود یک حقوقدان هم می باشند، با اشاره صریح به قانون و در صحن علنی و در حضور سایر همکاران بنده، عنوان کردند که هیچ یک از اعضای شورای شهر رشت نمی توانند اقدام به کنترل دوربین عکاسان حاضر در محل نمایند.

و اما درددلی با سرکار خانم فاطمه شیرزاد …

سرکار خانم! بنده معین حسن زاده لیفکوئی عکاس، روزنامه نگار و خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خزرآنلاین هستم که برخلاف تعداد انگشت شماری از ساکنان امروز رشت که از بیان ریشه و اصالت خود شرم دارند، نه تنها اصالتم را مخفی نمیکنم بلکه به آن افتخار هم میکنم.

خانم شیرزاد! آیا می دانید که بنده علی رغم داشتن تحصیلات دانشگاهی و تخصصی رشته ی ICT که از رشته های مهم و مرتبط مخابراتی می باشد، به این دلیل که از موهبت داشتن دوست و آشنای پرنفوذ بی بهره بوده ام، نتوانستم در شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به فعالیت شوم و متاسفانه برخی افراد بی کفایت و کندذهن به لطف داشتن نزدیکان پر مدعا و هوچی گر امروزه جای خالی امثال من را در ادارات دولتی و خصوصی پر کرده اند؟!

سرکار خانم! بنده علی رغم داشتن فعالیت چندین ساله در عرصه خبر و رسانه و تلمذ از محضر اساتید بنام و با داشتن تحصیلات عالیه، نه مشاور فرمانداری هستم، نه خودروی آژیردار سوار می شوم و نه از بالای ماشین شاسی بلند با نگاهی زیردستانه به مردم می نگرم! خبرنگاری هستم که به شغلم افتخار می کنم و آن چه در آخرین جلسه شورای شهر رشت اتفاق افتاد را به عنوان مصایب شیرین شغلی که برگزیده ام، می پذیرم. شغلی که برای به دست آوردنش نه منت کسی را کشیدم و نه بستگانم را برای راضی کردن و تحت فشار قرار دادن مدیری، خوار و ذلیل کردم.

مجری محبوب برنامه های دوران کودکی ام! خانمی که رسانه ای هستید و رسانه دارید! ماه مبارک رمضان حلول کرده است! حتما می پذیرید که صحن علنی شورا جایی برای مچ گیری رسانه ها با به راه انداختن قیل و قال فراوان نیست. خداوند شاهد و ناظر بر اعمال مان است و هیچ چیز بر او پوشیده نخواهد بود. مطمئناً رنجاندن جوانی که برای کسب لقمه نانی حلال به صحن شورا می آید و بر خلاف برخی دیگر از هم سن و سالانش ترجیح می دهد که نان بازوی خویش را بخورد و نه زیر سایه و اسم و رسم پدر و مادرش پنهان شود، افتخار نیست.

سرکارِ خانم! حالا که بنده را این چنین مورد لطف قرار دادید، حداقل احترام و حرمت صحن علنی شورا و نمایندگان مردم در این پارلمان محلی را نگه می داشتید. هر چند حرجی بر شما و رفتارتان نیست چرا که گویا نخستین باری نیست که رفتار و تعاملاتتان با اصحاب رسانه متلاطم می شود. با این حال امیدوارم آخرین بارتان باشد.

خانم شیرزاد، توانایی تان در حرکات این چنینی ستودنی است. چرا که حتی سایر اعضای شورا هم بعضاً حرف تان را در لحظه باور کردند هر چند که در نخستین رویارویی و ملاقات، از این عضو کوچک جامعه رسانه حلالیت طلبیدند.

به امید روزی که آن هایی که دم از دین می زنند، بدانند راستگویی و صداقت از مهمترین اصولی است که در دین مبین اسلام بارها بر آن تاکید شده است. 

خطاب به رسانه های زرد و قهوه ای هم می گویم اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. به آن رفیقِ جان که از صحن شورا این اتفاق را با تحریف مخابره کرد، کاری ندارم! به دو سایت دیگر نیز که از دوستان شفیق بنده نیز بودند و هستند و خواهند بود، هم کاری ندارم، تنها دل پُری از آنانی دارم که می دانند آن چه در آخرین جلسه شورا اتفاق افتاد، دیر یا زود برای آنان هم تکرار خواهد شد. به قول معروف گهی پشت به زین و گهی زین به پشت.

در پایان ضمن تشکر از حمایت رئیس محترم شورای شهر رشت و عذرخواهی از سایر همکاران، عزیزان و نمایندگان مردم در صحن علنی شورا به خصوص سرکار خانم دکتر پیشگر، اعلام می کنم که این اتفاق نه تنها بنده را از ادامه کارم در پوشش خبری و تصویری آن چه در این پارلمان شهری می گذرد، منع نمی کند بلکه همچون گذشته با قدرت به کار خود ادامه خواهم داد.

تحریریه این پایگاه خبری به اطلاع می رساند، انتشار یادداشت های دریافتی از سایر رسانه ها صرفا جهت انجام رسالت خبری و تنویر افکار عمومی است و به معنای تایید مطالب نمی باشد.