نشست سالیانه شبکه شهر های خلاق جهان در لهستان؛

گیل بانو، پروژه شهری برگزیده یونسکو با نگاه خلاقانه از شهر خلاق رشت

حرف تازه – پروژه گیل بانو یکی از دو پروژه برگزیده شهری با نگاه خلاقانه در نشست سالیانه شهرهای خلاق خوراک شناسی در لهستان شد. به گزارش حرف تازه ، در نشست سالیانه شهرهای خلاق خوراک شناسی در سال ۲۰۱۸ در کراکوف لهستان، پروژه گیل بانو از رشت به عنوان یکی از دو پروژه برگزیده […]

حرف تازه – پروژه گیل بانو یکی از دو پروژه برگزیده شهری با نگاه خلاقانه در نشست سالیانه شهرهای خلاق خوراک شناسی در لهستان شد.

به گزارش حرف تازه ، در نشست سالیانه شهرهای خلاق خوراک شناسی در سال ۲۰۱۸ در کراکوف لهستان، پروژه گیل بانو از رشت به عنوان یکی از دو پروژه برگزیده شهری با نگاه خلاقانه معرفی شد.

در این نشست که با حضور ۳۵۰ هیئت عالی رتبه از ۱۸۰ شهر جهان برگزار شد ، در میان تمامی پروژه های ارائه شده از شهر های مختلف ، پروژه گیل بانو از شهر رشت، تنها شهر خلاق خوراک شناسی ایران، برگزیده شد.

از جمله اهداف پروژه گیل بانو می توان به پرورش خلاقیت بانوان، کارافرینی و اشتغال زایی برای بانوان، توسعه فرهنگی اجتماعی و اقتصادی و تقویت سرمایه اجتماعی در سطح شهر اشاره کرد که با پخش کلیپی این اهداف مطرح شد.

این پروژه، برنامه ای برای حضور افراد تحت پوشش سازمان های مختلف از جمله کمیته امداد ، بهزیستی و سایر مراکز حمایتی به شمار می رود.

شایان ذکر است در پنل شماره یک این نشست که در خصوص خلاقیت برای مردمان بود و بر مشارکت شهروندان برای ساختن شهرهایی از آنِ همه تاکید داشت جیوتی هوساگراهر رئیس بخش خلاقیت یونسکو و فاطمه قدیمی به سخنرانی پرداختند.

فاطمه قدیمی حرفه، مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت، در سخنرانی خود به ارائه پروژه گیل بانو پرداخت و این پروژه در نهایت به عنوان یکی از دو پروژه برگزیده معرفی شد.

دیگر پروژه برگزیده این نشست سالانه شهرهای خلاق خوراک شناسی در لهستان از کشور شیلی بوده است.

در بخشی از پیام تیم یونسکو به فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت از مشارکت در برنامه های نوآورانه و ارائه اطلاعات موجز نسبت به عملکرد مناسب بازار صنایع دستی زنان قدردانی شده است.

گفتنی است این پروژه ها بر مبنای برنامه های نوآورانه که حاکی از توان بالقوه در یک یا چند حوزه شناخته شده موثر در توسعه پایدار شهری مورد ارزیابی قرار گرفت .

در پایان این بیانیه از تعهد سرسختانه شهر خلاق رشت و مدیر برنامه های یونسکو در این شهر ؛ نسبت به اهداف شبکه تقدیر و تشکر شده است.

شایان ذکر است پروژه گیل بانو پروژه احداثی مشترک اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت بوده است که با کمک انجمن های مردم نهاد اجرایی می شود .