جبار کوچکی نژاد:

گیلان میتواند جایگاه ایران در ارائه خوراک حلال را بهبود ببخشد/ راه اندازی وزارت گردشگری، توسعه گردشگری را تسریع میکند

حرف تازه – همایش “شهرخلاق خوراک شناسی رشت و روز جهانی غذا“ با حضور مسئولین شهری رشت در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد. جبار کوچکی نژاد در ابتدای سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از حضور شهرداری توانمند در رشت گفت: غیربومی بودن شهردار رشت به معنای این نیست که چهره های توانمندی در رشت […]

حرف تازه – همایش شهرخلاق خوراک شناسی رشت و روز جهانی غذا با حضور مسئولین شهری رشت در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد.

جبار کوچکی نژاد در ابتدای سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از حضور شهرداری توانمند در رشت گفت: غیربومی بودن شهردار رشت به معنای این نیست که چهره های توانمندی در رشت نداریم. در روزهای اخیر دو شهر از چهره های بومی ما به عنوان شهردار استفاده کرده اند و در آینده شاید بر این تعداد نیز افزوده شود.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بیش از ۱۰۰ نماینده به صورت داوطلبانه در فراکسیون گردشگری و مناطق آزاد حضور دارند افزود:امروزه کمتر از ۲ میلیون گردشگر خارجی داریم و تراز گردشگری ما منفی است اما افق ۱۴۰۴ با ۲۰ میلیون گردشگر خارجی ترسیم شده است و در برنامه ششم تقریبا هر آنچه نیاز است آمده است و همه پروژه ها پیوست گردشگری باید داشته باشند.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه با تشکیل وزارت گردشگری می توانیم سرعت بیشتری به توسعه حوزه گردشگری بدهیم تصریح کرد: اگر وزارتخانه گردشگری تشکیل شود می تواند در بحث بودجه و کارهای تشکیلاتی سرعت کار بیشتر شود و پیش بینی ما این است که این موضوع در مجلس رای بالایی بیاورد.

وی با اشاره به اینکه کل بودجه گردشگری ۴۰۰ میلیارد تومان است افزود: این رقم بسیار ناچیز است و کسر شدن حقوق پرسنلی از آن رقم زیادی را باقی نمی گذارد.

جبار کوچکی نژاد لبنان و ترکیه را پیشرو در ارائه غذای حلال در سایر کشورها دانست و گفت: ایران جایگاه ضعیفی در این حوزه دارد و گیلان می تواند این جایگاه را برای ایران به دست بیاورد.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ ظرفیت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو اذعان داشت: در یونسکو تغییر و تحولات متعددی صورت می گیرد و باتوجه به خروج امریکا از یونسکو، ما باید با حفظ این ظرفیت جای امریکا را هم در یونسکو بگیریم.

وی بر تسهیل مسیرسرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: دولت باید فضای امنی را برای سرمایه گذاران فراهم کند.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی خواستار اطلاع رسانی گسترده در خصوص شهرخلاق خوراک شناسی شد و گفت : نماینده ایران در یونسکو نیز از ارائه شناسنامه های خوراک های خلاق رشت در یونسکو استقبال کرده است.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به اینکه رشت و اصفهان تنها شهرهای خلاق ایران در یونسکو هستند در پایان گفت: همه باید تلاش کنیم جایگاه گیلان را ابتدا حفظ کنیم و سپس ارتقا دهیم.