گل به خودی عضو شورای شهر رشت!

چندی پیش بود که موضوع پرداخت شهرداری رشت به رسانه ها به سوژه اصلی مصاحبه یکی از اعضای شورا تبدیل شد. این عضو شورا با بیان اینکه بعضا پرداخت های نجومی به برخی رسانه ها صورت گرفته است، به انتقاد شدید از عملکرد مدیر روابط عمومی شهرداری رشت پرداخت. البته دامنه این انتقادات تنها به […]

چندی پیش بود که موضوع پرداخت شهرداری رشت به رسانه ها به سوژه اصلی مصاحبه یکی از اعضای شورا تبدیل شد. این عضو شورا با بیان اینکه بعضا پرداخت های نجومی به برخی رسانه ها صورت گرفته است، به انتقاد شدید از عملکرد مدیر روابط عمومی شهرداری رشت پرداخت. البته دامنه این انتقادات تنها به این موضوع ختم نشد و به کارگیری خبرنگارانی خارج از بدنه شهرداری در واحد روابط عمومی هم تبدیل به یکی از مباحث چالش برانگیز در اظهارات این عضو شورا شد. 

اگرچه این اظهارات به شدت از تریبون برخی سایت های خبری منتشر و برجسته می شد اما بعد از مدتی تب انتقاد خوابید و کم کم به دست فراموشی سپرده شد. با این حال انتشار لیستی غیررسمی از پرداختی شهرداری رشت به رسانه ها در فضای مجازی، بار دیگر این موضوع را به تیتر اول رسانه ها برگرداند.

اما پشت پرده انتشار این لیست چیست و منتشرکنندگان آن چه هدفی را دنبال می کنند؟

نخستین نکته ای که فارغ از درستی یا نادرستی این لیست باید به آن اشاره کرد، اینست که اساساً انتشار آن هدفی جز تحمیل فشار فزاینده بر روابط عمومی شهرداری رشت را دنبال نمی کند و می توان آن را به راحتی در ادامه انتقاداتی که شرح آن در پاراگراف بالا رفت، دسته بندی کرد. با این حال مدیره روابط عمومی شهرداری رشت در گفتگو با خبرنگار خزرآنلاین، از وجود مغایرت هایی فی مابین پرداختی های شهرداری به رسانه ها و تاییده هایی که حوزه ی روابط عمومی در این خصوص انجام داده است، خبر می دهد و می گوید: ۱۲ رسانه با اسامی محفوظ به بازرسی و حراست شهرداری به جهت بررسی اسناد مالی معرفی شده اند.

نکته دوم اینکه منتشرکنندگان این لیست اگرچه پرده از پرداخت برخی مبالغ خارج از عرف به یکی دو رسانه (که می تواند در زمره همان مغایرت هایی باشد که مدیر روابط عمومی شهرداری رشت از آن سخن می گوید)  برداشته اند اما ناچاراً مبالغ دریافتی رسانه های همسو با خود را که از قضا کم هم نبوده، افشا کرده و با این کار همان رسانه هایی که در همراهی کامل با عضو منتقد شورا، در انتشار اظهارات وی از یکدیگر پیشی می گرفته اند را متهم به دست داشتن در موضوعی کردند که خود به آن منتقد بودند!

به نظر می رسد عطش این عضو شورا برای برکناری مدیره روابط عمومی شهرداری رشت و بر سر کار آوردن گزینه مدنظر خود به حدی بالا بوده است که توجه نکرده با انتشار این لیست اساساً رسانه هایی که همسو با وی به انتشار انتقاداتش نسبت به عملکرد روابط عمومی شهرداری رشت می پرداخته اند را هم متهم به زیاده خواهی و زیاده گیری از شهرداری می کند.

این گل به خودی عضو شورا نشان می دهد که از نظر او ارزش تصدی گزینه مدنظرش بر پست روابط عمومی شهرداری از ارزش همه رسانه های همسو بیشتر است چرا که اگر این طور نبود، دست به انتشار لیستی نمی زد که در ازای ایجاد یک فشار مقطعی به روابط عمومی فعلی شهرداری، رسانه های همسو را هم متهم به زیاده گیری می نماید.

در پایان ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که گزینه مورد نظر این عضو شورا برای تصدی بر روابط عمومی شهرداری رشت، فردی از نزدیکان شهردار سابق است که همواره مورد توجه قشر خاصی از اعضای شورا قرار می گیرد!

خزرآنلاین