گزینه های عشق قدرت یا علاقمند به خدمت برای شهرداری رشت؟!

طی چند روز اخیر و پس از استعفای شهردار سابق رشت مجددا هیاهوی فراوانی برای تکیه زدن برخی ها به صندلی مدیریت شهری رشت آغاز شده است. در این میان عناوینی در رسانه ها مجددا برای نشستن بر روی صندلی شهردار رشت مطرح شده اند که طی سالهای گذشته بارها برای این مهم اقدام کرده و هر بار نیز ناکام مانده اند. 

حرف تازه – طی چند روز اخیر و پس از استعفای شهردار سابق رشت مجددا هیاهوی فراوانی برای تکیه زدن برخی ها به صندلی مدیریت شهری رشت آغاز شده است. در این میان عناوینی در رسانه ها مجددا برای نشستن بر روی صندلی شهردار رشت مطرح شده اند که طی سالهای گذشته بارها برای این مهم اقدام کرده و هر بار نیز ناکام مانده اند. 
حال با استعفای مسعود نصرتی شهردار رشت، در این میان افرادی چون علی اکبر اوسط مقدم مدیر کل فعلی نوسازی مدارس گیلان که در ادوار مختلف شورای شهر برای تکیه زدن بر صندلی شهردار رشت کاندیدا شده و هر بار نیز به گونه ای از این چرخه خارج شده است بار دیگر نامش به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی شهرداری رشت شنیده می شود.
هر چند این فرد تاکنون رسما به این مساله اشاره نکرده اما شنیده ها حاکی از ورود وی برای تکیه زدن به صندلی شهرداری در سایه حمایت یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که به هیچ وجه به طور قطعی تایید نمی شود. 
از سوی دیگر با توجه به قانونی که اخیرا در مجلس شورای اسلامی درباره ممنوعیت به کار گیری بازنشستگان در ادارات و دستگاه های دولتی تصویب شده است برخی از مدیران بازنشسته دیگر که بر اساس این قانون باید از جایگاه های مدیریتی خود برکنار شوند با سرعت و قدرت هر چه تمام تر برای شهرداری رشت خیز برداشته اند.
همچنین گزینه هایی غیر بومی همچون محمدابراهیم خلیلی بار دیگر نامشان مطرح شده است. در شرایطی که افکار عمومی با استعفای نصرتی به هیچ وجه پذیرای مدیر غیر بومی دیگری نخواهد بود. حضور خلیلی نیز به طور قطعی تایید نمی شود. 
انتظار می رود در سایه تدبیر و تعامل اعضای شورای رشت از تصاحب صندلی شهردار رشت توسط افراد عشق قدرت، یا غیر بومی و همچنین چهره های بازنشسته جلوگیری شده و عشق خدمتی ها و جوانان متخصص و بومی در چنین جایگاه هایی قرار بگیرند.