گزینه های اصلی شهرداری رشت چه کسانی هستند؟!

شب گذشته جلسه علنی شورای شهر رشت با معرفی ۵ گزینه که از نظر مسئول حقوقی شورای شهر دارای شرایط برای کاندیداتوری شهرداری رشت بودند به پایان رسید اما جمعی از اعضای شورا بر روی نام حجت جذب و تاکید بر این مسئله که با تطبیق رزومه، وی امکان تصدی بر شهرداری رشت را دارد اجماع نظر داشتند تا تعداد گزینه های شهرداری به ۶ نفر برسد.

حرف تازه – شب گذشته جلسه علنی شورای شهر رشت با معرفی ۵ گزینه که از نظر مسئول حقوقی شورای شهر دارای شرایط برای کاندیداتوری شهرداری رشت بودند به پایان رسید اما جمعی از اعضای شورا بر روی نام حجت جذب و تاکید بر این مسئله که با تطبیق رزومه، وی امکان تصدی بر شهرداری رشت را دارد اجماع نظر داشتند تا تعداد گزینه های شهرداری به ۶ نفر برسد.

در این بین بیشترین شانس برای تصدی بر شهرداری رشت در اختیار سه نفر یعنی حجت جذب، رحیم شوقی و محمدعلی ثابت قدم است. ثابت قدم که امیدوار است نظر برخی از اعضای طیف ۶ نفره شورا را جلب کند به خوبی می داند که از برخی از اعضای شورا که در طیف ۵ نفره قرار دارند شانس رای ندارد.

از سوی دیگر حجت جذب بالاترین تعداد رای را دارد و اتحاد شش نفره شکست ناپذیرتر از گذشته بر روی انتخاب گزینه مد نظرش که اکنون حجت جذب است تاکید جدی دارند. این اتحاد ناگسستنی حتی فشارهای بیرونی، ورود افراد نفوذی و الی ماشاءالله هم بر روی این اتحاد تاثیری نداشته و آنها بر روی انتخاب خود پافشاری می کنند.

در طرف مقابل اما رحیم شوقی کار بسیار سختی در پیش دارد، شوقی اگر حتی بتواند رای اکثر اعضای طیف ۵ نفره را به دست بیاورد به نظر می رسد نتواند رای بهراد ذاکری را بدست بیاورد و مجبور است روی حداقل ۲ رای از تیم ۶ نفره برنامه ریزی کند که البته اتحاد این طیف قابل شکسته شدن به نظر نمی رسد.