عجیب اما واقعی

گزینه های استانداری گیلان منهای اصلاح طلبان

در میان گزینه های استانداری گیلان منهای اصلاح طلبان اسامی جالبی دیده می شود.

به گزارش اختصاصی قلم آزاد، در حالی که از هادی حق‌شناس، محمد زالفی، قاسم رمضانپور، سارنگ حسن‌پور و منصور صوفی و حتی جهانبخش خانجانی به عنوان گزینه های اصلاح طلبان برای استانداری گیلان یاد می شود؛ در میان گزینه های استانداری گیلان منهای اصلاح طلبان نیز اسامی جالبی دیده می شود.

سید کاظم دلخوش نماینده اسبق صومعه سرا پس از شکست در رقابت های انتخاباتی مجلس از حوزه انتخابیه رشت، در انتخابات ریاست جمهوری در سکوت کامل قرار داشت و کوچکترین تحرک انتخاباتی از او دیده نشد. حالا با روی کار آمدن دولت چهاردهم، از دلخوش به واسطه سوابق حضورش در مجلس به عنوان یکی از گزینه های استانداری گیلان یاد می شود. اگر شنیده ها در خصوص تلاش او برای حضور در راس استانداری گیلان صحت داشته باشد باید گفت گویا در تصورات دلخوش، عدالت به این معنی است که دیگران تلاش کنند و او بهره برداری کند.

ابوذر ندیمی نماینده اسبق لاهیجان و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هفتم نیز یکی دیگر از گزینه هایی است که برای استانداری گیلان مطرح شده است. او از جمله مدیران احمدی نژادی است که معاونت حقوقی و امور پارلمانی وزارت صنعت را در دولت احمدی نژاد تجربه کرده است. عضویت در هیئت مدیره یکی از هولدینگ های بزرگ دارویی کشور از دیگر سوابق ندیمی است. البته او از جمله افرادی است که در ایام انتخابات نیز در حمایت از پزشکیان تلاش کرد و سخنرانی هایی داشت.

اکبر بهنام جو استاندار اسبق اردبیل و شهردار انزلی در دهه هفتاد، از دیگر گزینه های استانداری گیلان است. وی استانداری اردبیل را در دولت حسن روحانی تجربه کرد اما مدیریت پروازی اش مورد انتقاد بود. بهنام جو متولد همدان و از خانواده ای گیلانی و ساکن تهران است. ریاست مسکن و شهرسازی گیلان از دیگر سوابق بهنام جو بوده است.

رضا مسرور مدیرعامل سابق منطقه آزاد انزلی دیگر گزینه جدی مطرح شده برای استانداری گیلان است. او همچنین به عنوان رییس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری کیش، عضو هیات مدیره شستا و مشاور اقتصادی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی فعالیت داشته و در سال ۱۳۹۸ به عنوان مدیر عامل صندوق بازنشستگی فولاد منصوب شده است. رضا مسرور خواهرزاده محمدعلی نجفی استاندار اسبق گیلان است.

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی نیز نامش در میان گزینه های احتمالی استانداری گیلان به گوش می رسد. در سوابق وی مدیر کل حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان و مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز دیده می شود. در صورت صحت این شنیده ها، بایرامی عجیب ترین گزینه استانداری گیلان خواهد بود که کمتر کسی انتظار مطرح شدن نامش به عنوان استاندار را داشته است.

اسدالله عباسی استاندار فعلی گیلان نیز ظاهرا در تلاش است خود را نزدیک به پزشکیان نشان دهد و هرطور شده به عنوان استاندار گیلان به کار خود ادامه دهد. او در این مسیر جلساتی را با رئیس ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان و رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاحات در گیلان داشته است اما نتوانسته به نتیجه مطلوب دست یابد و حمایت اصلاح طلبان را جلب نماید. او به واسطه عملکرد برخی مدیران زیرمجموعه اش و توهین ها و سنگ اندازی هایی که داشته اند و همچنین به واسطه برخی انتصابات پر حرف و حدیثش در سال های گذشته همواره مورد انتقاد بوده است.