گزینه غیربومی کارگرنیا برای شهرداری رشت که بود؟

در روزهایی که موضوع بحث برانگیز برکناری سید امیرحسین علوی از شهرداری رشت مطرح بود گزینه های مختلفی برای جایگزینی درنظر گرفته شد که گفته می شود یکی از آنها سیدمهدی حسینی شهردار سابق ساوه بود که ظاهرا از گزینه های مدنظر محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت و از جدی ترین گزینه ها نیز بوده است.

به گزارش اختصاصی حرف تازه ، در روزهایی که موضوع بحث برانگیز برکناری سید امیرحسین علوی از شهرداری رشت مطرح بود گزینه های مختلفی برای جایگزینی درنظر گرفته شد که گفته می شود یکی از آنها سیدمهدی حسینی شهردار سابق ساوه بود که ظاهرا از گزینه های مدنظر محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت و از جدی ترین گزینه ها نیز بوده است.

البته از سوی دیگر گفته می شود رئیس شورا نظر مثبتی در خصوص برخی از گزینه های دیگر نیز داشته که بنا به دلایلی امکان حضور آنها در راس شهرداری رشت فراهم نبوده است. در شرایطی که مدتهاست مردم رشت خواستار حضور مدیران بومی و مجرب در راس مدیریت شهری هستند، در صورت صحت این موضوع، جای تعجب است که رئیس شورا انتخاب گزینه ای غیربومی به عنوان شهردار رشت را پیگیری کرده است.

مشخص نیست برخی شورانشینان و در راس آنها محمدحسین واثق کارگرنیا اگر گزینه مطلوبی برای شهرداری رشت و جایگزینی سید امیرحسین علوی از میان گزینه های بومی نداشتند به چه علت اصرار به برکناری علوی و بلاتکلیفی مجموعه مدیریت شهری داشتند؟

شهرداری ساوه، مدیرعاملی سازمان عمران شهرداری ساوه، معاونت شهرسازی و همچنین معاونت عمرانی شهرداری ساوه از جمله سوابق این گزینه غیربومی بود که نشان می دهد احتمالا شناخت مناسبی از شهر رشت نداشته و در صورت انتخاب نیاز به چند ماه زمان برای  است. اما سرانجام شاهد بازگشت سید امیرحسین علوی به شهرداری رشت با حکم دیوان عدالت اداری بودیم تا به نوعی گزینه غیربومی و بی سر و صدای شورانشینان سوخت شود.