معاون سابق حاج محمدی و سودای شهردار شدن

گزینه غیربومی شهرداری رشت با سابقه استیضاح و مصاحبه علیه نهاد شورا!

در بین گزینه های شورای شهر رشت برای کاندیداتوری شهردار آینده نام یک غیر بومی به چشم می‌خورد که البته شانس کمی نیز برای شهردار شدن ندارد. محمد کریم شفیعی گزینه غیربومی شهرداری رشت با سابقه استیضاح و مصاحبه علیه نهاد شورا است.

حرف تازه – در بین گزینه های شورای شهر رشت برای کاندیداتوری شهردار آینده نام یک غیر بومی به چشم می‌خورد که البته شانس کمی نیز برای شهردار شدن ندارد. محمد کریم شفیعی گزینه غیربومی شهرداری رشت با سابقه استیضاح و مصاحبه علیه نهاد شورا است.

محمد کریم شفیعی شهردار سابق اراک است که از کارمندان شهرداری تهران محسوب می‌شود. وی در زمان شهرداری ناصر حاج محمدی در اسلامشهر به عنوان معاون وی فعالیت می‌کرد. حالا هم گفته می‌شود توسط یکی از اعضای سابق شورا و طرفدار ناصر حاج محمدی به یکی از اعضای شورا تعرفه شده و ۹ رای هم کسب کرده است.

شفیعی مدت دو سال شهرداری اراک را بر عهده داشت و توسط شورای این شهر استیضاح شد. وی در جلسه سوال و استیضاح دوم خود حاضر نشد تا انبوه انتقادات به سمت وی سرازیر شود. شفیعی در مصاحبه ای نسبت به عملکرد شورا انتقاداتی وارد کرده بود و از مردم خواسته بود در انتخاب اعضای شورا دقت کنند. هنگامی که وی در جلسه پاسخگویی به شورا حاضر نشد یکی از اعضا با ابراز انتقاد شدید به وی ابراز داشت: «شهردار اراک یک کارمند ساده شهرداری تهران است که مصاحبه ای علیه کل شوراهای کشور داشته و شوراها را از اساس کار بیهوده ای دانسته و در واقع با این رفتار اصل جمهوری اسلامی را زیرپا گذاشت و به قانون اساسی دهن کجی کرده است». یک عضو دیگر هم گفته است: «متأسفانه شهردار اراک با دو یا سه نفر از اعضای شورای شهر مسائل شهری را هماهنگ می کند و مابقی اعضای شورا را قبول ندارد »

این که اعضای شورا بین این همه مدیر غیربومی فقط به شفیعی رای دادند جای تعجب‌ دارد. ولی حداقل خواندن سابقه شفیعی نشان می‌دهد که قرار است دوران درگیری ها و اختلافات شروع شود. این امر شورایی که تا اینجا اختلاف جدی نداشته را وارد یک سراشیبی بدی خواهد کرد و عملکرد آن ها را زیر سوال می برد.

گزینه غیربومی شهرداری رشت با سابقه استیضاح و مصاحبه علیه نهاد شورا!

گزینه غیربومی شهرداری رشت با سابقه استیضاح و مصاحبه علیه نهاد شورا!

حکایت گیلان