نگاهی به اصل موضوعات بررسی شده در شورا؛

هر آنچه در یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت گذشت

حرف تازه – یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت در غیاب جلال الدین محمد شکریه در عمارت میرزا خلیل رفیع برگزار شد. جلال الدین محمد شکریه از بیمارستان ترخیص شد در ابتدای این جلسه سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت ضمن گرامیداشت ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی برای جلال الدین شکریه آرزوی […]

حرف تازه – یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت در غیاب جلال الدین محمد شکریه در عمارت میرزا خلیل رفیع برگزار شد.

جلال الدین محمد شکریه از بیمارستان ترخیص شد

در ابتدای این جلسه سید امیرحسین علوی رئیس شورای اسلامی شهر رشت ضمن گرامیداشت ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی برای جلال الدین شکریه آرزوی سلامتی کرد و از ترخیص این عضو شورا از بیمارستان خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به صدور حکم شهردار منتخب رشت گفت: برنامه ریزی های معارفه دکتر نصرتی را در اسرع وقت انجام خواهیم داد و منتظر خبری از وزارت کشور هستیم.

سید امیرحسین علوی : شورا حامی حجت جذب و حامد عبدالهی در پیشبرد امور خواهد بود

وی همچنین به حجت جذب بابت ریاست شورای اسلامی شهرستان رشت تبریک گفت و افزود: همه همکاران شورا پشتیبان شما خواهند بود و مسیر را برای شما هموارتر خواهند کرد و از این پس رئیس شورای بالادست ما خواهید بود. همچنین انتخاب حامد عبدالهی در شورای عالی استان را تبریک می گویم و امیدوارم توفیق روز افزون داشته باشند.

علوی در ادامه از زحمات اسماعیل حاجی پور قدردانی کرد و گفت: زحمات چهارساله اسماعیل حاجی پور در شورای شهرستان بر کسی پوشیده نیست.

پیشنهادات رئیس شورا به کمیسیون های پنجگانه

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در خصوص کمیسیون عمران، طرح تفصیلی در برخی مناطق را نیازمند به بازبینی دانست و گفت: بارها به ما این دغدغه انعکاس داده شده است و در مناطقی که ظرفیت سرمایه گذاری بالاتری دارد ضروری است تا بازبینی صورت دهیم.

سیدامیر حسین علوی در خصوص کمیسیون فرهنگی نیز گفت: باید تعدادی مساله اساسی و ضروری امروز رشت را جمع آوری و برنامه ریزی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در خصوص کمیسیون بودجه گفت: نیاز به سیستماتیک شدن نظارت داریم و با تخصص و تجربه فرهام زاهد این امر محقق خواهد شد. ابزار و امکانات و سرعت نظارت نیاز به تحول دارد و ما تا جایی که توان داشتیم در شورای چهارم پیگیری کردیم.

وی افزود: در خصوص بحث حسابرسی مشکلاتی سد راه شد و به پایان نرسید و تکمیل حسابرسی ها با حضور آقای نصرتی و تلاش کمیسیون بودجه باید هرچه سریعتر به پایان برسد. 

علوی در خصوص کمیسیون بهداشت نیز گفت: خانم شیرزاد همواره پیگیر بودجه رودخانه های رشت بودند و با دغدغه هایی که در خصوص رودخانه ها و تالاب ها وجود دارد فکر می کنم باید با همکاری همه همکاران جدی تر عمل کنیم.

علوی : وضعیت فعلی خط ویژه بسیار بسیار خطرناک است و جان شهروندان را در مواردی به مخاطره انداخته است

رئیس شورا، عملکرد کمیسیون ترافیک را در شورای پنجم بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: در خصوص بازبینی طرح جامع من هم از این موضوع استقبال می کنم. در خصوص بازبینی بی آرتی که جان شهروندان را در مواردی به مخاطره انداخته است درخواست داریم تعیین تکلیف شود و اگر قرار است تکمیل شود زمان بندی مشخص شود و در غیر اینصورت وضعیت فعلی بسیاربسیار خظرناک است و باید بازبینی شود.

رئیس شورا: مدیران مانع از خروج بودجه ۳۰ میلیارد تومانی از استان شوند

سید امیرحسین علوی بار دیگر انتصاب مصطفی سالاری به عنوان استاندار را تبریک گفت و اظهار داشت: در بحث اختصاص بودجه ۳۰ میلیارد تومانی به استان گیلان که دو هفته شورا را درگیر کرد و قبل از آن دو ماه مدیران پیگیری کردند که وارد استان شود درخواست داریم مدیری که در آن جایگاه قرار دارد با دقت بیشتری عمل کند و مانع از خروج این بودجه از استان شود.

وی افزود: حتی اگر آن دلیل های آن مدیر قانونی بوده است باید در جهت رفع موانع قانونی گام برداریم. در این شرایط بحرانی مالی شهرداری رشت عدم اختصاص این منبع به شهرداری رشت به هر دلیلی که بوده است اشتباه است و تنها به دست استاندار و ورود جهادی ایشان حل می شود. به عنوان خدمتگزار مردم در خواست دارم با توجه به پیگیری های صورت گرفته مبلغ مربوطه به شهرداری رشت تخصیص داده شود و فکر نمی کنم مسیر فعلی برازنده مدیری دلسوز باشد. هرکس در مسئولیتی نان و آبی می خورد بزرگترین دغدغه اش باید خدمت به مردم باشد .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: قطعا کسانی که از خدمت به مردم بازبمانند از نگاه استاندار گیلان جایگاهی نخواهند داشت و درخواست ما هم مشخص است و باید به هر شیوه ممکن این مسیر طی شود. همه نمایندگان محترم مجلس پیگیر این موضوع بودند و فقط می توانم بگویم متاسفم برای این وضعیتی که به وجود آمده است.

علوی: رسانه ها یار دوازدهم شورا هستند و اگر جلسه ای غیر علنی شود صرفا به دلیل مکدر نشدن خاطر همشهریان خواهد بود

وی در خصوص غیرعلنی شدن جلسات افزود: رسانه ها همکار دوازدهم ما هستند و هر ایرادی که احساس می شود به بنده وارد است و خواهشم این است همانطور که تا امروز حضور رسانه ها کمک کرده است کارها با قدرت بیشتر پیگیری شود اگر روزی هم به خاطر مکدر نشدن ذهن مردم در خواست غیرعلنی شدن جلسات را داریم بدانند تنها دلیل همین است و نمی خواهیم ذهن ها مکدر شود وگرنه مساله پنهان نداریم و رسانه ها همواره همراه ما بوده اند و نیازمند کمک این عزیزان هستیم.

علوی اظهار داشت: گاهی مسائلی پیش می آید که در آن مقطع زمانی بهتر است انعکاس داده نشود تا مردم نگران نشوند و این روال قانونی است و این حق را به شورا بدهید که گاهی تصمیم به غیر علنی شدن جلسات بگیرند. ما می خواهیم صدایی که از شورا به گوش مردم می رسد صدای کار و خدمت باشد و اگر انتقادی هست به بنده انتقال دهید و همراهی رسانه ها در ذهن و خاطر ما همواره خواهد بود.

تاکید رضا رسولی بر تجهیز آتش نشانی و ماشین آلات

رضا رسولی به عنوان ناطق اول جلسه دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: خدا را شکر می کنم که همکار عزیزم حاج آقای شکریه سلامت خودشان را به دست آوردند و تلنگری است که بیشتر قدر هم را بدانیم و به سلامتی خود نیز توجه کنیم.

وی با اشاره به روز آتش نشانی و همچنین حادثه پلاسکو افزود: در همه شهرها چنین ساختمان هایی وجود دارد و خوشحالم مدیران آتش نشانی رشت در این مدت بی ادعا نسبت به بهبود تجهیزات اقدام کرده اند و در هر دو دوره چه در دوره آقای مقصودی چه دوره آقای رمضانی اقدامات مثبتی صورت گرفته است.

رسولی از خرید حدود ۳۰ میلیارد تومان ماشین آلات آتش نشانی خبر داد وتصریح کرد: حتی ماشین آلات برف روب ما هم فرسوده شده است و در زمان بحران این مسائل بیشتر دیده خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت در ادامه آتش نشانان را طلایه داران آسایش و آرامش مردم شهر دانست و گفت: در این سیستم ماشین آلات بخش کوچکی از ناوگان دفاعی شهر است و بخش عمده را خود انسان تشکیل می دهد. آتش نشانان برای امنیت مردم با سوانحی مثل آتش می جنگند.

رسولی با تاکید بر نگاه تخصصی به آتش نشانی افزود: بدنه شهرداری نباید درگیر سیاسی بازی ها شود و مداخله افراد از بیرون بر انتصابات تاثیر بگذارد. نگذاریم که از این فضای سالم کاری سازمان آتش نشانی فاصله بگیرد. حساسیت من در این سازمان بسیار بالاست. شاید در سازمان های دیگر بنده هم نظراتی بدهم اما این سازمان را باید مستثنی بدانیم و نگذاریم منافع مردم تحت تاثیر امیال شخصی افرادی قرار بگیرد.

اسماعیل حاجی پور: طرح تفصیلی فعلی قابلیت اجرا ندارد

اسماعیل حاجی پور به عنوان ناطق دوم دقایقی سخنرانی کرد و گفت: برای برادر بزرگوارم آقای شکریه آرزوی سلامتی دارم و به حجت جذب و حامد عبدالهی هم تبریک گفت.

رئیس سابق شورای شهرستان رشت افزود: تکلیف خود می دانم که تجربیات چهارسال گذشته را در خدمت همکاران بگذارم.

رئیس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: در کمیسیون های پنجگانه بحث های بسیار مهمی مطرح می شود که مستلزم پیگیری است. خواهش من از آقای علوی این است که اولویت بندی ها را رئیس شورا انجام بدهد.

اسماعیل حاجی پور افزود: راه اندازی مراکز کنترل ترافیک از اولین کارهایی بود که آغاز کردیم. شهر ما در حال تبدیل شدن به پارکینگ است. 

وی خاطر نشان کرد: همه باید کمک کنیم مساله ترافیک حل شود. ما هم سعی کردیم بهترین مشاورین را به این حوزه بیاوریم. 

حاجی پور در ادامه اظهار داشت: این طرح تفصیلی قابلیت اجرا ندارد. اولا منابع درامدی متوقف شده و دوما مردم به سمت تخلف هدایت می شوند. منظر شهری در حال نابودی است. نمی دانم چه اتفاقی افتاد و چه کسانی این کار را با شهر ما کردند؟ جدا باید جلوی این قضیه ایستاد. مشکلات عدیده ای را در پی خواهد داشت که قابل جبران نیست.

رئیس کمیسیون ترافیک شورا افزود: حاشیه تمام کمربندی ها ساخته شده است و الان تمام آنها عقب نشینی دارند. به همین دلایل مشکلات مردم حل نمی شود. اگر فردی بخواهد جزیی ترین وام را بگیرد به دلیل عقب نشینی نمی تواند.

حاجی پور: اگر قرار بر بستن حساب باشد شهرداری بیشترین حساب ها را می تواند مسدود کند

اسماعیل حاجی پور با اشاره به مسدودی پیاپی حساب شهرداری خاطر نشان کرد: اگر قرار بر بستن حساب باشد بیشترین حساب را شهرداری می تواند ببندد. نهادهای فراوانی به شهرداری بدهکارند. 

وی افزود: آقایی بهترین زمین شهر را با قیمت مناسب گرفته است امروز شعبه پنجم و ششم را راه انداخته است اما می گوید بدهی به شهرداری را ندارم. شهرداری به اندازه بدهی خود طلب دارد. 

حاجی پور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خصوص بی آر تی گفت:وضعیت فعلی بی آرتی نیست و با کمک متخصصین ترافیک به زودی در خصوص آن برنامه ریزی خواهیم کرد.

احمد رمضانپور نرگسی : آقای روحانی با استاندار غیربومی با گیلان نامهربانی کرد/ از هیچ حمایتی به استاندار دریغ نمی کنم

در ادامه احمد رمضانپور نرگسی نیز به بیان نکاتی از قیام عاشورا پرداخت.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به انتصاب استاندار غیربومی گفت: آقای روحانی به ما نامهربانی کرد و نمی دانم چرا اصفهان و آذربایجان باید استاندار بومی داشته باشد اما گیلان نداشته باشد؟

رمضانپور تصریح کرد: در بدنه دولت فردی تاثیرگذار که بتواند این موضوع را به نتیجه برساند نداریم. بیشتر استان روی آقای حق شناس وحدت داشت. همه سلیقه ها امروز جمع شدند و گفتند این شخص را می خواهیم اما گوش ندادند. من با شخص آقای سالاری مشکلی ندارم و شخصیت جوانی هستند. من هم در ۲۷ سالگی شهردار رشت بودم. در تمام این ادوار موفق ترین دوران کاری من همان شهرداری بود. پس جوانان می توانند توفیق داشته باشند. 

وی افزود: حالا که آقای سالاری آمد همه ما وظیفه داریم آن اختلافات را کنار بگذاریم و برای به کار گیری فرزندان این استان در مقام های بالاتر تلاش کنیم و از توانمندی ها و ظرفیت اینها استفاده کنیم. برای آقای سالاری هم آرزوی موفقیت دارم و به شخصه هر حمایتی از دست من بر بیاید دریغ نخواهم کرد.

احمد رمضانپور همچنین تصریح کرد: اصحاب رسانه هم نورچشم ما هستند. این دلیل نمی شود وقتی بحث هایی مطرح شود در نماز جمعه بیانیه پخش شود. یک موقع فرزند به پدر حرف هایی می زند. آیت الله قربانی روحانی اهل مبارزه و اهل علم هستند. ایشان ناراحت نشده اند چرا دیگران ناراحت شدند؟

احمد رمضانپور نرگسی: مگر می شود ۴۰۰ میلیارد بودجه محقق شود و ۸۰۰ میلیارد هزینه شود؟ همه بیچارگی ما از همین است

عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه گفت: مدیریت قبلی ما مدیریت هزینه بود و همه بیچارگی ما از همین مدیریت هزینه بود. مگر می شود ۴۰۰ میلیارد بودجه محقق شود و ۸۰۰ میلیارد هزینه شود؟ طبیعی است که امروز نمی توانیم حقوق بدهیم. شورا هم در آن موضوع مقصر بوده است.

رمضانپور خاطر نشان کرد: در بحث بی آر تی بارها درخواست دادم این آهن ها جمع شود. 

دستورها و لوایح:

تعرفه بهای بلیط اتوبوس درون شهری

یک فوریت تصویب شد

نحوه هزینه کرد ماده ۱۶ و ماده ۱۷

یک فوریت تصویب شد

معرفی حامد عبدالهی به عنوان مامور شورا در شهرداری

مصوب شد

صدور مجوز بخشودگی خلاف ساختمان یک شهروند روشندل تحت پوشش بهزیستی

کمیسیون برنامه و بودجه با پرداخت یک چهارم مبلغ موافقت کرده است.

اسماعیل حاجی پور با اشاره به وضعیت خانوار و اینکه چند خانواده در آنجا ساکنند گفت: چهار یا پنج برابر رای کمیسیون باید عوارض پرداخت کند. پیشنهاد می کنم حداقل در این بخش هبه کنیم.

احمد رمضانپور هم با نظر کمیسیون اعلام موافقت کرد.

نظر کمیسیون به رای گذاشته شد و تصویب شد.

اصلاحیه ماده ۸ تعرفه بهای خدمات سازمان مشاغل شهری

تصویب شد

چارت داخلی شورای اسلامی شهر رشت

به تعداد کمیسیون ها مشاور شورا وجود خواهد داشت و مسئول حراست و مسئول بازرسی از چارت پیشنهادی حذف شد. خدمات هم پس از نگهبانان اضافه شد.

سید امیرحسین علوی در توضیح این طرح گفت: غیر از مشاورینی که از گذشته وجود داشته است و تفکر دیگری بر آن حاکم بود؛ در بحث مشاورین، رئیس شورا برای بسیاری از حوزه های عملکردی نیاز به مشورت با اساتید دانشگاهی و نخبگان و ظرفیت های مختلف دارد که به همین دلیل به تعداد حوزه های عملکردی مشاور پیشنهاد شده است.

احمد رمضانپور هم پیشنهاد حذف معاونت پژوهشی و جایگزینی مرکز پژوهش ها را ارائه کرد.

فاطمه شیرزاد هم خواستار تعیین تکلیف ۲۳ مشاور شورا و در نظر گرفتن منابع مالی شد. همچنین به عدم حضور تعدادی از مشاورین اشاره کرد.

رضا رسولی هم گفت: برای جایگاه مرکز پژوهش در این چارت باید فکر شود. بنده خیلی موافق زیر مجموعه بودن معاونت ها نیستم.

وی همچنین افزود: نظام مند شورا اتفاق خوبی است فقط خواهشم این است که در چیدمان نیروهای انسانی با توجه به اینکه قرار است همه با هم کار کنیم فکر می کنم بهتر است ساختاری تعریف شود که در قسمت هایی که قرار است هرروز باهم کار کنیم نظر اعضا دیده شود.

سید امیرحسین علوی هم خاطر نشان کرد: به عنوان کسی که طرح را ارائه کرده است و انصافا خود ما و دوستان شهرداری و شورا روی این طرح کار کرده ایم در مورد تک تک این مسئولیت ها شرح مسئولیت را هم ضمیمه کردیم و هرکدام از عزیزان نقطه نظری دارند سعی می کنیم لحاظ کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت مرکز پژوهش ها را نیازی انکار ناپذیر دانست و افزود: امیدوارم با تصویب آن علمی تر مباحث را پیش ببریم.

وی در ادامه گفت: برای اساسنامه ای که برای مرکز پژوهش ها در نظر گرفته می شود اولویت ها مشخص شود.

تصویب شد.

راه اندازی مجدد مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر رشت

رضا رسولی با اشاره به نقیصه شورای چهارم در غیاب مرکز پژوهشها گفت: به همین دلیل تعداد طرح ها بسیار کم بود. در هفته های آخر شورای چهارم تلاش هایی برای راه اندازی داشتیم. موضوع پیچیده ای وجود ندارد. 

عضو شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: شنیده ها حاکی از آن است که نامه ای برای انحلال آن آمده است اما پیگیری هایی که داشتم مستندی برای انحلال آن پیدا نکردم.

وی افزود: مرکز پژوهش همانطور که مجلس شورای اسلامی و شورای شهرهایی از کشور وجود دارد باید اتاق فکر شورا باشد. ما اصولا معتقدیم می بایست در اختیار اعضای شورا وکمیسیون ها باشد تا ایده ها تبدیل به پروپوزال و طرح شود و صرفا به شکل یک جرقه ای که به فراموشی سپرده می شود نباشد.

رسولی در ادامه گفت: اولین اتفاق این است که اساسنامه باید بازنگری شود و در شورا مورد تصویب قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از ارکان آن اساسنامه سابق هیئت امنا ۷ نفره بود که ۴ نفر از اعضای شورا بودند و بنده معتقدم ۱۱ نفره باشد تا افراد بیشتری از نخبگان حضور داشته باشند اما در ابتدای کار همان ۷ نفر را بر اساس مصوبه جلسه ۲۸۲ شورای سوم پیشنهاد دادم.

رضا رسولی در ادامه گفت: رمضانپور، شیرزاد، عاقل منش و رسولی به عنوان چهار عضو شورا در هیئت امناء هفت نفره پیشنهاد شده اند و همچنین سید ضیاء میرحسینی معاون محترم پژوهشی دانشگاه گیلان، مجید متقی طلب ریاست پارک علم و فناوری و جمشید رسایی ریاست جهاد دانشگاهی گیلان به عنوان سه شخصیت حقوقی هیئت امناء پیشنهاد شده اند.

سید امیرحسین علوی در سوالاتی پرسید: آیا حمایت از پژوهشگران هم در اساسنامه دیده شده است؟ و سوال بعد اینکه آیا هیئت امناء دائمی است یا موقت ؟ 

احمد رمضانپور پیشنهاد داد که امروز کلیات طرح به رای گذاشته شود و وارد جزییات نشویم. سپس کمیسیونی مسئول پیگیری موضوع شود.

رضا رسولی در مخالفت با این پیشنهاد گفت: اگر ماده ۲ را قبول نداشته باشیم اساسنامه را قبول نخواهیم داشت و دیگر به معنای راه اندازی مجدد نیست بلکه تاسیس است. اگر قصد راه اندازی مجدد داریم باید تیمی مامور این کار شود که این افراد آن تیم هستند. 

وی افزود: ما چهار سال با مردم گفتار درمانی کردیم و به این موضوع نپرداختیم. من فکر می کنم این مجموعه کار تخصصی در حوزه پژوهش دارد و می توانیم اشاره کنیم که این مجموعه صرفا اساسنامه را تنظیم کند.

رمضانپور در توضیح این موضوع گفت: صحبت من این است که ما ابتدا اصل قضیه را ببینیم می پذیریم یا خیر؟ اگر اصل مرکز پژوهش ها را قبول داریم بعد چگونگی کار را بررسی کنیم.

سید امیرحسین علوی هم در جمع بندی موضوع گفت: پیشنهاد می دهم جهت تصویب راه اندازی مرکز پژوهش ها ۵ رئیس کمیسیون تخصصی شورا در این ترکیب حضور داشته باشند و یک نفر به نمایندگی از رئیس شورا در کمیته بدوی حضور پیدا کند و ظرف دو هفته موضوع را بررسی کنند و ببندند.

اسماعیل حاجی پور در مخالفت با این پیشنهاد گفت: آقای رسولی طرحی را با ۹ امضا آورده اند و باید همان را رای گیری کنید و بعد اگر رای نیاورد مباحث دیگر را مطرح کنید.

سید امیرحسین علوی در ادامه گفت: وقتی ارائه دهنده طرح و اعضا هر کدام پیشنهادات مختلفی دارند پیشنهادات مقدم خواهد بود.

رضا رسولی گفت: بنده موافق مدل مخم مخم و بستن در شورا نیستم. باید در شورا را باز کنیم و متخصصین وارد شوند. حاضرم از هیئت امنا بیرون بروم و دیگران بیایند و پیگیری کنند. 

محمد حسن عاقل منش هم گفت: در ۱۰ شهر کشور این مرکز راه اندازی شده است. 

وی با ارائه پیشنهاد رای گیری ماده اول، تصویب اصل موضوع را پیشنهاد داد تا در خصوص جزییات در آینده بررسی های لازم صورت بگیرد.

حامد عبدالهی هم پیشنهاد داد: همانطور که سه نفر جایگاه حقوقی در نظر گرفته شده است در مورد چهار عضو شورا نیز جایگاه حقوقی در نظر گرفته شود. چطور فرهام زاهد به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه حضور ندارد؟ جای نظام مهندسی هم در این ترکیب خالی است. 

سید امیرحسین علوی با ورود مرکز مطالعات شهرداری به این موضوع مخالفت کرد.

رمضانپور بر رای گیری ماده یک طرح  تاکید کرد و گفت: در مرحله بعد باید برای این مرکز پژوهش مکانی مناسب در نظر گرفته شود. 

رئیس شورا توضیح داد: منظور ما این است که مرکز پژوهش ها در بدنه شورا تعریف شود. منظور بدنه فیزیکی نیست و ماده یک (راه اندازی مجدد) به رای گذاشته شود.

تصویب شد.

در بررسی بند دوم که مربوط به هیئت امنا است حامد عبدالهی پیشنهاد داد به جای ۷ نفر ۹ نفر حضور داشته باشند و ترکیب حقوقی افراد در نظر گرفته شود. پنج رئیس کمیسیون و رئیس شورا به همراه سه شخصیت حقوقی که جای نظام مهندسی هم باید در نظر گرفته شود حضور داشته باشند.

رمضانپور پیشنهاد داد اساسنامه مرکز پژوهش ها پیگیری شود در صورتیکه ابطال نشده است باید همان اساسنامه ملاک عمل قرار گیرد. امروز کار بزرگی کرده ایم و راه اندازی مجدد مرکز پژوهش را تصویب کرده ایم. حالا بحث ماده ۲ است و باید استناد به اساسنامه ای شود که تکلیف آن مشخص نیست. هیچ سندی از وجود آن نداریم.  اگر این سند را استانداری ارائه داد یعنی ملغی است اما اگر ارائه نداد یعنی آن اساسنامه پابرجاست. 

در پی خروج تعدادی از اعضا جلسه از حد نصاب خارج شد. جلسه بعد عادی خواهد بود.

ختم جلسه / عکس آرشیوی است.