محلات کم برخوردار رشت (قسمت چهارم)

گزارش مردمی از مشکلات محله کوی حسینی رشت

در ادامه گزارش های محلی و مردمی این بار به سراغ محله کوی حسینی رشت رفتیم.

اختصاصی حرف تازه – در ادامه گزارش های محلی و مردمی این بار به سراغ محله کوی حسینی رشت رفتیم.
کوی حسینی با وجود آن که یکی از محلات پرجمعیت رشت به شمار می رود و فاصله چندانی از خیابان های گران قیمت رشت ندارد اما همچنان از اولیه ترین امکانات نیز محروم است.
با جمعی از ساکنین این محله به گفتگو نشستیم تا در جریان مهم ترین مشکلاتشان قرار بگیریم.
نبود زمین ورزشی و فضای مناسب برای بازی کودکان یکی از مهم ترین مشکلات این محدوده به شمار می رود. کوی حسینی تقریبا سهم خاصی از فضاهای ورزشی و فرهنگی شهر رشت ندارد.
در خصوص آسفالت نیز همانند بسیاری از محلات رشت، طی سالهای اخیر کوی حسینی از آسفالت مناسبی برخوردار نبوده است. هرچند با پیگیری های صورت گرفته اقداماتی در خصوص لکه گیری آسفالت صورت گرفته اما حجم کارهای عقب مانده در این حوزه به حدی است که با چنین اقداماتی به طور کامل رفع نمی شود.
یکی دیگر از مشکلات کوی حسینی مربوط به بوی نامطبوع و آبرسانی غیربهداشتی به زمین های کشاورزی است که انتظار می رود با اقداماتی نظیر لوله گذاری به منظور سرپوشیده بودن کانال، به مشکلات مردم رسیدگی شود. در حال حاضر وجود انواع حیوانات و حشرات و بوی نامطبوع وضعیت سختی را برای خانه های اطراف رقم زده است.
از مدیران مربوطه در شهرداری رشت تقاضا داریم هرچه سریعتر نسبت به بازدید میدانی و رفع مشکلات موجود در کوی حسینی اقدام نمایند.
کلیپ این گزارش مردمی که در کانال تلگرامی پایگاه خبری حرف تازه قابل مشاهده است.
گزارشی از بهنیا ثابت رفتار و میلاد مقدم