گزارش جلسه مشترک کمیسیون های عمران و بودجه شورای اسلامی شهر رشت

حرف تازه : جلسه مشترک کمیسیون های عمران و بودجه شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد. در این جلسه که به ریاست عباس صابر برگزار شد؛ خرید و یا تهاتر زمینی در بلوار دیلمان و لایحه مربوط به تهاتر املاک اطراف پل خوش انس مورد بررسی قرار گرفت. عباس صابر در خصوص زمین واقع در بلوار […]

حرف تازه : جلسه مشترک کمیسیون های عمران و بودجه شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست عباس صابر برگزار شد؛ خرید و یا تهاتر زمینی در بلوار دیلمان و لایحه مربوط به تهاتر املاک اطراف پل خوش انس مورد بررسی قرار گرفت.

عباس صابر در خصوص زمین واقع در بلوار دیلمان با تشریح وضعیت موجود و مکاتبات انجام شده تهاتر با فردی غیر از مالک و پرداخت نقدی را منتفی اعلام کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال فرانک پیشگر در خصوص ساختمانی ۱۲ طبقه در گلسار گفت: از نظر ما کوچه ای ۸ متریبرای آن پروژه جوابگو نیست و اصلا ضرورتی هم ندارد. 

وی با اعلام اینکه طبق قانون در کمیسیون ماده ۵ نماینده شورا به عنوان شنونده حضور می یابد تصریح کرد: در این کمیسیون بدون امضای اعضای شورا می تواند رای صادر شود اما من در آن جلسه به این موضوع که هنوز دسترسی مناسبی وجود ندارد شدیدا تاکید کردم.

صابر در خصوص پل خوش انس نیز گفت: ضرورتی برای بازگشایی مسیر معرفی شده ندیدیم اما از آنجا که پیشنهاد در خصوص تهاتر با مسکن مهر است و پرداخت نقدی صورت نمی گیرد و از آنجا که به هرحال در آینده باید این تملک صورت بگیرد موافقت می گردد.

گفتنی است فرانک پیشگر در توضیح موضوع ساختمان اظهار داشت: ساختمان دوازده طبقه ای در گلسار در حال ساخت است که برای پارکینگ آن مسیری ۸ متری که در طرح تفصیلی هم دیده نشده است در نظر گرفته اند. از آنجا که بحث قطع اشجار مطرح بود متوجه این موضوع شدیم و در غیر اینصورت اصلا شورا در جریان قرار نمی گرفت.

اسماعیل حاجی پور نیز ضمن انتقاد از تاخیر در آغاز جلسات بر پایان پروژه های نیمه تمام تاکید کرد.

در جلسه امروز عباس صابر، اسماعیل حاجی پور، فرانک پیشگر و حجت جذب از اعضای شورا به همراه مجید نوروزی معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت، علی مقصودی شهردار منطقه ۴ رشت، مریم تجددی سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری و تعدادی از مدیران حضور داشتند.