در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت مطرح شد

گزارش تحقق بودجه شهرداری رشت در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳

در کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای شهر رشت ضمن ارائه گزارش تحقق بودجه شهرداری رشت در پنج ماهه ابتدایی سال اعلام شد: عملکرد بودجه ای شهرداری رشت نسبت به سال گذشته ۷۰درصد بهبود داشته است.

به گزارش قلم آزاد، سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت در جلسه این کمیسیون با بیان آنکه درآمدهای پیش بینی شده شهرداری از محل فروش املاک هنوز اجرایی نشده و با فروش یا جابجایی املاکی چون ساختمان سپیدار، هایپر احمدی و چند ملک دیگر بخش مهمی از خلاء موجود پوشش داده می‌شود اظهار داشت: طبق آمار در پنج ماهه ابتدایی سال جاری هنوز بخشی از بودجه پیش بینی شده محقق نشده اما در مجموع عملکرد شهرداریهای پنج گانه ، سازمانها و شهرداری مرکز مثبت ارزیابی میشود که از مدیران بخش درآمدی از این بابت قدردانی میکنیم.

وی در ادامه گفت: طبق اظهارنظر مدیر درآمدهای شهرداری بخش عمده مطالبات شهرداری از ادارات در سال جاری پرداخت نشده که از جمله آنها مطالبات شهرداری از محل جرائم رانندگی است که با وجود آنکه طبق قانون این مطالبات باید در نیمه هر ماه تسویه شود، متاسفانه امسال ریالی به حساب شهرداری پرداخت نشده است و آن هم در شرایطی که پروژه های عمرانی و جاری شهر رشت نیازمند تزریق اعتبار است و باید هزینه های جاری شهرداری را نیز پاسخگو باشیم.

رئیس کمیسیون بودجه افزود:  امیدواریم با همکاری ادارات و حمایت نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، اعتبارات ملی بیشتری برای رشت با هدف اجرای پروژه های دیگر  عمرانی  جذب کنیم.

وی با اشاره به آنکه بزودی با مقامات عالی در تهران دیدار خواهیم داشت  گفت: در این دیدار در خصوص احداث رینگ ۹۰ متری، ساماندهی رودخانه ها و اتمام پروژه های کلان خواستار تخصیص اعتبارات ملی  خواهیم شد.

شفیعی در موضوع پروژه های معوقه سازمان سرمایه گذاری نیز اعلام کرد: با پیگیری مجدد سازمان سرمایه گذاری ، سه طرح رستوران آبی تالاب عینک، تعیین تکلیف پروژه گیل لند و رستوران بوستان ملت در صحن علنی روز یکشنبه تعیین تکلیف خواهد شد.

وی توصیه کرد : شهرداری در کمیسیون ماده ۱۰۰ بسته های تشویقی در نظر بگیرد تا شهروندان را ترغیب به پرداخت جرائم معوقه شوند.

شفیعی افزود : جای نگرانی برای تامین بودجه نیست و امیدواریم  با کاردانی مدیران و پس از فروش تملکات قابل فروش بودجه را به طور کامل محقق کنیم.

رعایت عدالت در پرداختهای شهرداری در عین التزام به اولویت های اجرا

مجید عزیزی نایب رئیس کمیسیون بودجه نیز در این جلسه بر رعایت عدالت در پرداختها به خصوص به پیمانکاران اشاره داشت و گفت: می‌خواهیم ضمن اجرای عدالت محوری و پرداختن به همه امور جاری، اولویت بندی ها نیز رعایت شود و از اتلاف وقت پرهیز گردد.

وی همچنین به توزیع عادلانه بودجه به هیات های مذهبی اشاره کرد و گفت: اصرار داریم عدالت محوری در این راستا رعایت گردد.

باید با تعامل میان ادارات مطالبات شهرداری را وصول کنیم

عاقل منش عضو کمیسیون بودجه و حقوقی شورا گفت: با مشاهده این همه مطالبات شهرداری رشت از ادارات دیگر که بخش عمده آنها مربوط به دوره های پیشین است، وظیفه شورایی ما سنگین تر میشود و باید بتوانیم به نحوی برای وصول آنها به نفع شهر و شهروندان وارد عمل شویم.

عاقل‌منش افزود: در این راستا هم افزایی همکاران شورایی با ادارات مهم است و حال که بخشی از مطالبات ما از جمله جرائم رانندگی به وزارت کشور نیز مربوط می‌شود لازم است موضوع با نمایندگان شهر رشت در مجلس شورای اسلامی در میان گذاشته شود.

وی در ادامه به اهمیت مجمع روسای کلانشهرها و مجمع نمایندگان گیلان اشاره داشت و گفت: توسعه رشت با توسعه شهرهای گیلان ارتباط مستقیم دارد و لذا مجمع نمایندگان گیلان در به نتیجه رساندن موضوع ذینفع خواهد بود.

بروکراسی اداری چالش پیش روی سازمان سرمایه گذاری

ناصر عطایی ، رئیس سازمان سرمایه گذاری رشت نیز در این جلسه با بیان آنکه سازمان سرمایه گذاری شفاف و با انگیزه در حال  بسترسازی برای سرمایه گذاری است گفت: با تحقیقاتی که داشتیم در عموم کلانشهرهای کشور طرح های سرمایه گذاری در عرصه های شهرداری به انجام رسیده و حداکثر تعامل با سرمایه گذاران در این راستا انجام شده است،  اما متاسفانه در رشت علاوه بر فراهم نبودن زیر ساخت برای کار، تعاملات میان ادارات سبب طولانی شدن پروسه و انصراف سرمایه گذار می‌شود.