گزارشی از هزینه تبلیغات انتخاباتی مجلس/ مظنه از ۴۰۰ میلیون تا ۴ میلیارد تومان
حرف تازه : روزنامه وقایع اتفاقیه در گزارشی به بررسی هزینه کمپین های تبلیغاتی نامزدهای دهمین دوره مجلس پرداخته است. در این گزارش آمده است: متقاعدکردن سیاسیونی که میخواهند صدها میلیون تومان خرج تبلیغات انتخاباتی کنند، کار بسیار سختی است اما همین کار بسیار سخت از عهده شرکتها و افراد بانفوذی در همین تهران برمیآید؛ مانند […]
حرف تازه : روزنامه وقایع اتفاقیه در گزارشی به بررسی هزینه کمپین های تبلیغاتی نامزدهای دهمین دوره مجلس پرداخته است.
او تلفنی کارهایش را پرزنت میکند «ما تیم ۶۰ نفرهای هستیم که بخش زیادی از ما در شهر پخش میشویم و فعالیت میکنیم، حتی در ستادهای تبلیغاتی کاندیداهای دیگر، آدم داریم که تحرکات کاندیداهای دیگر را به ما گزارش میدهند. بههمیندلیل من قیمت قطعی نمیتوانم بدهم، چراکه امکان دارد رقیب تحرکاتی از خود داشته باشد که منافع و اهداف انتخاباتی ما را به خطر بیاندازد و در کسری از ثانیه باید برنامهای بسازیم که هزینه میتراشد.
این شخص تمام هزینهها را موکول به قرار حضوری میگذارد اما تبصرهای دارد «اگر کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان بودجه دارید، نه زمان خودتان را تلف کنید نه زمان ما را.»
مدیر این شرکت می گوید: «یکی از کارهایی که میکنیم این است که پژوهش میدانی میکنیم که حرفای کاندیداها روی کدوم گروه از آدمها تأثیر گذاشته و طبق آن ظرف سه روز اخر روی آن گروهها فوکوس میکنیم، برای مثال در دوره قبل، دیدیم که روی کارگران نه تنها تأثیری نداریم، بلکه رأیای هم نداریم، بههمیندلیل ظرف سه روز آخر روی معلمان خیلی فوکوس کردیم و سخنرانیهای زیادی برای آنها ترتیب دادیم. البته در دوره قبل همه از دولت شاکی بودند و کمی هم مشی انتقاد از دولت را وارد کار کردیم، نمایندهای که کمپیناش را داشتیم، زیاد راضی نبود اما متقاعداش کردیم که باید ضعفهای دولت را با مردم در میان بگذارد تا تأثیرگذار باشد.» این شغل فصلی برای این شرکتها و افراد با نفوذ زمانی میتواند سودآور باشد که صفر تا صد کار را هم خودشان انجام دهند «ما اگر کاندیدایی بیاید و بگوید، چاپخانه آشنا دارم و کار چاپ با خودم قبول نمیکنیم، ما اینجا چاپخانه داریم، آتلیه عکاسی و مولتی مدیا داریم و کارگاههای گرافیکی نیز داریم، در زمانهای فورس هیچ رقمه نمیتوانیم روی قول و قرارهای کسانی غیر از خودمان حساب کنیم و دقیقه برای ما اهمیت دارد.» وی بالاخره مظنه را میگوید: من پروپوزال را برای شما ایمیل میکنم، برای کمپین حداقل ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان پول نیاز است، در دوره قبل کاندیدایی داشتم که چهار میلیارد تومان هم خرج کرد که البته این رقم هم زیاد است اما شدنی است. بااینحال شما براساس پروپوزال بگویید چه چیزهایی میخواهید تا من قیمت دقیق بگویم، اما مطئمن باشید کمتر از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون شدنی نیست و ضمانتی هم ما نمیتوانیم بدهیم.
ارسال دیدگاه