سوغاتی عراق!

گرد و خاک در خرمشهر و آبادان به بیش از ۴۵ برابر حد مجاز رسید

 رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: میزان گردوخاک در ساعت هشت صبح امروز در این شهر به ۶ هزار و ۸۳۱ میکروگرم برمتر مکعب رسید که بیش از ۴۵ برابر میزان استاندارد است.

به گزارش حرف تازه، علی فتحی زاده جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: پرهیز از خروج غیر ضروری از منزل خصوصا برای افراد مسن،کودکان و افراد حساس و  استفاده از ماسک در فضای آزاد در این شرایط  الزامی است.

اداره کل هواشناسی خوزستان پنجشنبه در اطلاعیه‌ای نسبت به ورود گرد و خاک به این استان با منشا کشور عراق در روز جمعه هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

 در این اطلاعیه آمده است: تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق و تاثیر آن ابتدا بر مناطق نیمه غربی و سپس سایر مناطق استان از اواسط روز جمعه ۱۳ اسفند تا اوایل روز شنبه ۱۴ اسفند قابل انتظار است که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز به ایسنا گفت: میزان غلظت گرد و خاک در هوای آبادان و خرمشهر در ساعت ۹ صبح امروز به ترتیب بیش از ۴۶ و ۴۵ برابر حد مجاز رسیده است.

شهریار عسگری گفت: غلظت گرد و غبار در شادگان نیز به بیش از ۳۵ برابر حدمجاز، سوسنگرد بیش از ۲۹ برابر و اهواز به بیش از ۱۴ برابر حد مجاز رسیده است.