اخطار سید کاظم دلخوش در صحن علنی مجلس:

گرانی های افسارگسیخته فشار اقتصادی بسیاری به مردم وارد کرده است

سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته، ۲۶ آذرماه، در اخطاری به استناد اصول ۳، ۲۰، ۲۹ و ۵۳ قانون اساسی به وضع معیشتی نامطلوب مردم پرداخت و گفت: گرانی های افسارگسیخته فشار اقتصادی بسیاری به مردم وارد کرده است و حقوق مردم رعایت نمی شود.

اختصاصی حرف تازه – سید کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز گذشته، ۲۶ آذرماه، در اخطاری به استناد اصول ۳، ۲۰، ۲۹ و ۵۳ قانون اساسی به وضع معیشتی نامطلوب مردم پرداخت و گفت: گرانی های افسارگسیخته فشار اقتصادی بسیاری به مردم وارد کرده است و حقوق مردم رعایت نمی شود.

عضو کمیسیون تلفیق از هیئت رئیسه مجلس درخواست کرد که به کمیسیون اقتصادی دستور داده شود تا موضوع رسوب ۱۸۰ هزار کانتینر در گمرکات کشور و فاسد شدن کالاهایی چون سویا و ذرت بررسی شود.
دلخوش در ادامه با انتقاد از عدم پاسخگویی صحیح وزارتخانه ها خاطر نشان کرد: قیمت مرغ از کیلویی ۱۰ هزار تومان به ۳۷ هزار تومان رسیده است. صومعه سرا حدود ۲۲۰ مرغداری دارد که در حال تعطیل شدن هستند.
نماینده صومعه سرا خاطر نشان کرد: وزارتخانه ها قادر به پاسخگویی درست نیستند و پاسخ مناسبی برای مردم ندارند. چرا کالا در گمرکات رسوب شده است؟ چرا چند ماه گفته ایم اما پیگیری نمی شود؟ چرا گمرک، وزارتخانه ها یا بانک مرکزی پاسخ مناسبی ندارند؟
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از تصمیمات خلق الساعه بانک مرکزی اظهار داشت: اخیرا از تمامی انتقال پول ها، حتی از انتقال پول های جزیی مردم روستاها، کارمزد گرفته می شود. این موضوعات باید رسیدگی شود. بخشی از کار ما نمایندگان کار نظارتی است.
امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به انتقادات سید کاظم دلخوش تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی در حال پیگیری این موارد است و در خصوص رسوب کالاها در گمرکات کشور و تاثیر آن بر تورم و گرانی های اخیر به ویژه در بازار گوشت و پروتئین باید گزارشی به صحن ارائه شود.
گرانی های افسارگسیخته فشار اقتصادی بسیاری به مردم وارد کرده است

گرانی های افسارگسیخته فشار اقتصادی بسیاری به مردم وارد کرده است