گرامیداشت هفته هوای پاک در پارک قدس شهر رشت + تصاویر

تی تی خبر : مراسم گرامیداشت هفته هوای پاک، صبح امروز در پارک قدس شهر رشت برگزار شد. در مراسم گرامیداشت هفته هوای پاک، که صبح امروز با مشارکت شهرداری منطقه دو رشت، هیأت دوچرخه سواری شهرستان رشت و موسسه سرزمین ایده آل ما برگزار شد، رضا نظری شهردار منطقه ۲ رشت ضمن تشکر از مردم […]

تی تی خبر : مراسم گرامیداشت هفته هوای پاک، صبح امروز در پارک قدس شهر رشت برگزار شد.

در مراسم گرامیداشت هفته هوای پاک، که صبح امروز با مشارکت شهرداری منطقه دو رشت، هیأت دوچرخه سواری شهرستان رشت و موسسه سرزمین ایده آل ما برگزار شد، رضا نظری شهردار منطقه ۲ رشت ضمن تشکر از مردم شهر رشت بیان کرد: در هفته گذشته شهرداری رشت با همکاری محیط زیست این پارک بزرگ و قدیمی شهر را پاکسازی کردند و امیدوارم شهروندان همکاری لازم را با شهرداری برای پاک نگه داشتن این پارک سرسبز را داشته باشند.

نظری با اشاره به بذرهای کاشته در این پارک اظهار داشت: شهرداری منطقه ۲ اقدام به کاشت نهال و بذر لاله نموده و به دلیل فرهنگ بالای شهروندان از کشیدن نوار به دور این فضا خودداری نموده است که خواهشمندیم در نگهداری این بذرهای کاشته شده کوشا باشند.

شهردار رشت در این مراسم با تشکر از مدیریت منطقه دو شهرداری رشت،هیات دوچرخه سواری و همچنین انجیو هایی که در برگزاری این مراسم مشارکت داشتند گفت: ما باید سلامت را مبنا قرار دهیم و با نگاه انسان محور هم به سلامت و هم به عوامل مخل سلامت توجه کنیم.

وی ادامه داد: ما باید به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی حرکت کنیم و به تدریج از استفاده از خودرو های تک سرنشین به شدت خودداری کنیم.

ثابت قدم با اشاره به ویژگی های شهر رشت و اختلاف کم ارتفاعی آن اظهار کرد: اگر معابر شهری را برای پیاده مداری آماده کنیم و تعاملات اجتماعی را افزایش دهیم به اهداف خودمان برای یک شهر پایدار و توسعه پایدار خواهیم رسید.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک ضمن تشکر از عوامل برگزاری این مراسم به نگاه اجتماعی شهرداری منطقه دو اشاره کرد و گفت: تنها راه جابجایی شهروندان وسایل حمل و نقل موتوری نیست و باید با فرهنگسازی برای استفاده از وسایل غیر موتوری بخصوص پیاده مداری توجه بیشتری به سلامت خود و شهر داشته باشیم.

DSC_4917~2 DSC_4942~2DSC_4934~2 DSC_4930~2DSC_4835~3 ۵

DSC_4890~2DSC_4960~2 DSC_4936~2 DSC_4852~2 DSC_4949~2 DSC_4821~2

DSC_4788DSC_4897~2DSC_4899~2

DSC_4905~2

منبع : شعاع مشرق