کی ام سی X5 در راه است | جانشین یک کراساوور محبوب
KMC X5 بهبودهای ظاهری و رفاهی قابلتوجهی را در مقایسه با جک S5 تجربه کرده است.
به گزارش حرف تازه به نقل از دیجیاتو ، کرمان موتور اخیراً از نسخه جدید کراساوور محبوب خود، یعنی جک S5، رونمایی کرده است. این خودرو با برند این شرکت و با نام کی ام سی X5 به دست مشتریان میرسد. KMC X5 بهبودهای ظاهری و رفاهی قابلتوجهی را در مقایسه با جک S5 تجربه کرده است، اما از نظر مشخصات فنی، شباهتهای بسیاری میان این خودروها مشاهده میشود. بنابر شنیدهها، قیمت این خودرو گرانتر از قیمت جک S5 فیسلیفت تعیین خواهد شد.
طراحی ظاهری کی ام سی X5
در تصاویری که ما از مجموعه کرمان موتور ضبط کردهایم، سعی شده است تا کی ام سی X5 و جک S5 را کنار یکدیگر قرار دهیم. بهوضوح میتوان فیسلیفت اساسی این خودرو را در نمای جلو متوجه شد. جلوپنجره اکنون بهطور کامل تغییر کرده است. یک ذوزنقه بزرگ مشکیرنگ بخش اعظم این قسمت را در اختیار دارد. چراغهای روشنایی اصلی نیز در قسمتهای جانبی آن قرار دارند. دو نوار دیلایت زردرنگ به شکل حرف L انگلیسی نیز جایگزین چراغهای اصلی جک S5 شدهاند. از آنجایی که این خودرو اکنون محصول کرمان موتور به شمار میآید، لوگوی کرمان موتور جایگزین لوگوی جک روی بدنه آن شده است.
نمای جانبی و پشتی کی ام سی X5 تفاوت خاصی را در مقایسه با جک S5 فیسلیفت تجربه نکردهاند. تنها تفاوت محسوس این بخش، بههمپیوستن چراغهای عقب بههمراه رینگهای جدید خودرو است.
کابین کی ام سی X5 تفاوت قابلتوجهی با فضای داخلی جک S5 دارد. این موضوع برای کاربر راضیکننده خواهد بود؛ چرا که اکنون کابین مدرنی را در اختیار میگیرد. کنسول میانی این خودرو نیز بهطور کامل متحول شده است و شما فضایی شبیه به دیگر کراساوورهای چینی و جدید بازار را دریافت خواهید کرد. فرمان خودرو به نوع دیکات تغییر حالت داده است و کنترلر تعویض دنده نیز شکل چرخان دارد. کابین کی ام سی X5 برخلاف نسخههای قبلی، طراحی مینیمال دارد و دکمههای فیزیکی چندانی را در آن نمیتوان یافت. بااینحال فاصله بین دو محور خودرو بدون تغییر باقی مانده است؛ درنتیجه باید کی ام سی X5 را یک کراساوور جمعوجور بدانیم.
مشخصات فنی کی ام سی X5، مشابهت در کنار بهبود
شرکت جک هنگام عرضه نسخه فیسلیفت کراساوور خود، تصمیم گرفت موتور ۱٫۸ لیتری توربوشارژر را با نسخه ۱٫۵ لیتری توربوشارژر جایگزین کند. این پیشرانه روی جک S5 فیسلیفت نصب شد. پس از آن نیز دیگر خودروهای این برند همچون کی ام سی K7 (جک X7) نیز به این پیشرانه مجهز هستند. موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژر با سیستم تزریق مستقیم سوخت در KMC X5 نیز حضور دارد و قدرت این خودرو را تأمین میکند.
البته اینبار بهلطف بهبودهای نرمافزاری و شاید سختافزاری، توان و گشتاور این پیشرانه افزایش یافته است. این پیشرانه اکنون میتواند بیش از ۱۸۰ اسببخار قدرت و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور را تولید کند که بیشتر از راندمان خروجی جک S5 فیسلیفت است. بخش عمده این افزایش شامل ۵۰ نیوتنمتر گشتاور بیشتر میشود. ازاینرو انتظار داریم کی ام سی X5 در تست شتاب بهتر از نسخه قبلی عمل کند.
گیربکس ششسرعته خودکار دوکلاچه همانند قبل وظیفه انتقال قدرت را در کی ام سی X5 بر عهده دارد. این خودرو همچنان یک کراساوور تکدیفرانسیل است و بنابراین نباید توقع عملیات آفرودی را از آن داشته باشید. سایر مشخصات فنی این خودرو نیز مشابه جک S5 فیسلیفت هستند.
جدول مشخصات فنی کی ام سی X5:
خودرو |
کی ام سی X5 |
پیشرانه |
۱٫۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر |
جعبهدنده |
ششسرعته خودکار دوکلاچه |
حداکثر قدرت |
۱۸۱ اسببخار |
حداکثر گشتاور |
۳۰۰ نیوتنمتر |
استاندارد عدم آلایندگی |
یورو ۶ |
مصرف سوخت ترکیبی |
۷٫۹ لیتر بهازای صد کیلومتر |
حجم باک |
۵۵ لیتر |
ابعاد |
۴۵۰۵×۱۸۵۰×۱۶۹۸ میلیمتر |
فاصله بین دو محور |
۲۶۶۰ میلیمتر |
وزن |
۱۴۴۰ کیلوگرم |
سیستم تعلیق جلو |
جلو مکفرسون، عقب مولتیلینک |
سیستم ترمزها |
چهار چرخ دیسک |
ارسال دیدگاه