اشتباهات داوری زحمت رئال را زیاد کرد و بردش را به حاشیه برد؛

کهکشانی ها، باواریایی ها را با ۴ گل بدرقه کردند / رونالدو با هت تریک دیشب ۱۰۰ گله شد

حرف تازه – شب گذشته دیدار دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در پایان ۱۲۰ دقیقه با برتری ۴ بر ۲ مادریدی ها و ۶ بر ۳ این تیم در مجموع دو دیدار خاتمه یافت. ۳ گل از ۴ گل رئال مادرید در وقت های اضافه به ثمر رسید. این دیدار […]

حرف تازه – شب گذشته دیدار دو تیم رئال مادرید و بایرن مونیخ در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در پایان ۱۲۰ دقیقه با برتری ۴ بر ۲ مادریدی ها و ۶ بر ۳ این تیم در مجموع دو دیدار خاتمه یافت. ۳ گل از ۴ گل رئال مادرید در وقت های اضافه به ثمر رسید.

این دیدار در پایان در ۹۰ دقیقه زمان قانونی با نتیجه دو بر یک به سود بایرن به پایان رسید و با توجه به برتری دو بر  یک کهکشانی ها در دیدار رفت در آلیانس آره نا دو تیم در مجموع به تساوی سه بر سه رسیدند و کار به وقت های اضافه کشید.

اما آنچه از همان نیمه دوم مورد توجه قرار گرفت اشتباهات فاحش داوری بود که گاهی به ضرر رئال و گاهی به ضرر بایرن بود. علی رغم آنکه برخی کارشناسان خطای ویدال در دقیقه ۸۴ را مستحق کارت قرمز و ۱۰ نفره شدن بایرن نمی دانستند اما بازبینی صحنه ها نشان داد ویدال با آنکه در ابتدا توپ را زده بود اما در ادامه پای خود را بالا آورد و زانوی بازیکن رئال را زد. ضمن آنکه ویدال در دقیقه ۴۸ نیز پای کاسیمیرو را لگد کرد که از دید داور پنهان ماند که می توانست ۳۶ دقیقه زودتر منجر به اخراج ویدال شود.

اما گل دوم بایرن مونیخ در دقیقه ۷۷ که توسط سرجیو راموس به اشتباه وارد دروازه رئال شد هم در صحنه مشکوک به آفساید به ثمر رسید. تصاویر بازبینی شده نشان می دهد لواندوفسکی در موقعیت آفساید قرار داشت و پاس هم برای او ارسال شده بود. گلی که بایرن را به بازی برگرداند و منجر به ادامه بازی در وقت های اضافه شد.

اما با شروع وقت های اضافه اشتباهات داوری ادامه داشت. در دقیقه ۹۷ یک صحنه مشکوک به پنالتی در محوطه جریمه بایرن رقم خورد که از دید داور پنالتی نبود اما تصاویر ثبت شده بسیار مشکوک به پنالتی بود. 

در ادامه اشتباهی فاحش از سوی داور به نفع رئال رقم خورد. گل دوم رئال توسط رونالدو در موقعیت آشکار آفساید در دقیقه ۱۰۵ به ثمر رسید.

نیمه دوم وقت های اضافه هم با صحنه مشکوک دیگری از تیم داوری همراه بود. گل سوم رئال که توسط رونالدو روی پاس مارسلو به ثمر رسید هم در موقعیت مشکوک به آفساید رقم خورد. البته این تیم داوری در صحنه گل بایرن نشان داده بود که علاقه ای به گرفتن آفساید های میلیمتری ندارد و در گل دوم رئال حتی آفساید واضح تر را هم نگرفته بودند. سرعت بسیار بالای مارسلو در این لحظه و نزدیک بودن دو مهاجم، تشخیص این صحنه را حتی توسط دوربین های تلویزیونی هم سخت کرد.

اما در بازی هفته گذشته که با برتری دو بر یک رئال مادرید به پایان رسیده بود هم یک صحنه بسیار بحث برانگیز وجود داشت. جاییکه برخورد توپ با سینه مدافع رئال در دقیقه ۴۵ خطای هند اعلام شد و یک پنالتی را به بایرن هدیه داد اما ویدال قدر آن توپ را ندانست و نتوانست گل دوم بایرن را در همان نیمه اول به ثمر برساند تا در نهایت باواریایی ها مغلوب کهکشانی ها شوند. 

حالا کهکشانی ها که با برتری ۶ بر ۳ در مجموع دو دیدار، برای هفتمین سال پیاپی به نیمه نهایی راه یافته اند متهم به پیروزی به لطف اشتباهات داوری شده اند؛ در حالیکه شاید اگر اشتباهات داور در همان ۹۰ دقیقه به سود بایرن رقم نمی خورد با زحمت بسیار کمتری راهی مرجله بعد می شدند و اصلا کار به وقت های اضافه نمی کشید…

گفتنی است رونالدو در مجموع دو دیدار پنج گل وارد دروازه بایرن کرد و رکورد گلهای چمپیونز لیگ خود را قبل از مسی به عدد ۱۰۰ رساند.