کم توجهی مسئولین و عدم ثبات در مدیریت شهری، زرجوب و گوهررود را نابود کرده است

تی تی خبر :محمد صادق حسنی در گفتگو با تی تی خبر گفت : کم توجهی مسئولین و عدم ثبات در مدیریت شهری زرجوب و گوهررود را نابود کرده است. دکتر حسنی ادامه داد: نباید اهدافمان محدود به آلودگی کمتر این دو رود شود بلکه باید به جایی برسیم که از زرجوب و گوهررود به عنوان […]

تی تی خبر :محمد صادق حسنی در گفتگو با تی تی خبر گفت : کم توجهی مسئولین و عدم ثبات در مدیریت شهری زرجوب و گوهررود را نابود کرده است.

دکتر حسنی ادامه داد: نباید اهدافمان محدود به آلودگی کمتر این دو رود شود بلکه باید به جایی برسیم که از زرجوب و گوهررود به عنوان جاذبه های شاخص گردشگری رشت یاد شود. زرجوب و گوهر رود سرمایه های شهر رشت هستند و رشت را صاحب دو قلب تپنده کرده اند. باید با برنامه ریزی جامع، جدیت بیشتر و ثبات در مدیریت شهری پیگیر مسائل مربوط به این دو رود باشیم. در سال های اخیر بی توجهی و عدم ثبات در مدیریت شهری در روند پیگیری و رفع مشکلات زرجوب و گوهر رود خلل ایجاد کرده است.

ذیحساب و مدیرمالی سازمان ایران گردی و جهانگردی کل کشور افزود: در دنیا نمونه های فراوانی از شهرها وجود دارد که با داشتن تنها یک رودخانه گردشگران را به شهر خود می کشانند و از صنعت گردشگری اشتغال زایی و درامدزایی می کنند. اما شهر رشت با داشتن دو رودخانه تنها در بین لیست آلوده ترین رودخانه های جهان جا دارد و کوچکترین بهره ای از ظرفیت های موجود در رودها و حاشیه آنها نمی برد.

وی افزود : اهمیت رودخانه ها بر هیچ کس پوشیده نیست و انسان ها از زمان یکجا نشینی به اهمیت جایگاه رودخانه ها پی برده بودند. جای تعجب دارد که با گذشت سالیان متمادی همچنان شاهد ورود انواع آلودگی و فاضلاب شهری و بیمارستانی به این رودخانه ها هستیم.

دکتر حسنی تاکید کرد: متاسفانه سال های زیادی را با عدم ثبات در مدیریت شهری از دست داده ایم و شاهد نتایج نامطلوب این تغییرات در شهر رشت هستیم. باید با همدلی بیشتر در میان تمامی مسئولین شهری و ثبات در مدیریت شهری در جهت رفع مشکلات ناشی از ورود فاضلاب به رودخانه ها گام های موثری برداشته شود و در سیستم دفع فاضلاب بازنگری صورت گیرد. ضمن آنکه می توان از اقدامات مفید صورت گرفته در این خصوص و طرح هایی که به مرحله اجرا نرسیده اند نیز بهره برد.

وی در پایان گفت: پس از پاکسازی رودخانه ها می توان از وجودشان برای ورزش ها و تفریحات سالم آبی بهره برد تا علاوه بر حفظ محیط زیست، توسعه گردشگری، رونق اقتصادی و اشتغال زایی به ارتقای سطح شور و نشاط اجتماعی به خصوص در بین نسل جوان رشت کمک شود.