رئیس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر رشت:

کمیسیون ترافیک رسالتش در تصویب طرح جامع ترافیک را انجام داد

حرف تازه – رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت بابیان اینکه شورا بر اساس قانون نمی‌تواند وارد مبحث عملیاتی شود گفت: طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر رشت دارای سه افق کوتاه، میانی و بلندمدت است. رضا رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: در جامعه امروزی و شاید در […]

حرف تازه – رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت بابیان اینکه شورا بر اساس قانون نمی‌تواند وارد مبحث عملیاتی شود گفت: طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر رشت دارای سه افق کوتاه، میانی و بلندمدت است.

رضا رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: در جامعه امروزی و شاید در جوامع شهری هیچ کاری بدون مطالعه انجام نمی‌شود و مطالعات به دو صورت کلان و خرد انجام می‌گیرد.

وی افزود: اکثر شهرهای ایران و حتی شهرهای کوچک‌تر از رشت نیز طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک دارند و طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر رشت نیز از سال ۸۶ مطرح و گاها این موضوع به علت برخی بزنگاه‌های آرمان‌گرایانه و آرزوهای دست‌نیافتنی به حاشیه کشیده شد.

رسولی بیان کرد: مطالعات پیرامون طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک در رشت حدود ده سال به طول انجامید و با روی کار آمدن شورای چهارم این موضوع با جدیت در کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای بررسی شد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت بابیان اینکه ترکیب کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای رشت طی مدت‌زمان فعالیت شورای چهارم رشت تقریباً ثابت بوده است گفت: همه اعضای کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای چهارم رشت طی این مدت تأکید داشتند که هرچه سریع‌تر طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک رشت به تصویب برسد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه شورای شهر بررسی و تصویب چنین طرح‌هایی است خاطرنشان کرد: شورا بر اساس قانون نمی‌تواند وارد مبحث عملیاتی شود و وظیفه تصویب طرح‌های بالادستی و سپردن آن به شهرداری و… را دارد.

رسولی با اعلام اینکه طرح جامع ترافیکی رشت برای نخستین بار در سال ۹۲ به شورای عالی ترافیک ارسال شد گفت: این طرح موردقبول واقع نشد و شورای عالی ترافیک یکسری پیشنهادات در خصوص آن مطرح و پس‌ازآن در بودجه سال ۹۴ شهرداری رشت اعتباری به‌منظور بازنگری طرح جامع در نظر گرفته شد.

رسولی افزود: درنهایت پس از چندین مرحله رفت‌وآمد طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر رشت در خردادماه سال جاری در شورای عالی ترافیک به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع ترافیک رشت دارای سه افق فعالیتی است گفت: این طرح در سه افق کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت طراحی‌شده و مباحثی ازجمله بازگشایی معابر، رینگ سوم شهر رشت، توسعه سیستم حمل‌ونقل همگانی و انبوه بر در کریدورهای شمال، جنوب شهر در آن مطرح‌شده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت گفت: کمیسیون ترافیک شورای چهارم رسالت عملیاتی خود را در راستای تصویب طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک انجام داده و پس‌ازاین به‌منظور اجرایی کردن طرح جامع ترافیکی کمیسیون عمران شورای رشت باید وارد عمل شود.