سید امیرحسین علوی : 

کل دارایی وثیقه ای شهرداری رشت حدود ۳۰۰ میلیارد است

حرف تازه : صبح امروز جلسه مشترک کمیسیون های بودجه، عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد. در این جلسه بازگشایی مسیرهای شهری و آنالیز مالی و سرمایه گذاری آن مورد بررسی قرار گرفت. سید امیر حسین علوی در خصوص این پروژه گفت: اگر رینگ ۹۰ متری گیل به لاکان در […]

حرف تازه : صبح امروز جلسه مشترک کمیسیون های بودجه، عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد. در این جلسه بازگشایی مسیرهای شهری و آنالیز مالی و سرمایه گذاری آن مورد بررسی قرار گرفت.

سید امیر حسین علوی در خصوص این پروژه گفت: اگر رینگ ۹۰ متری گیل به لاکان در بلوار لاکان نیمه کاره رها شود و مابقی پروژه این مسیر انجام نشود، از وضعیت انفجاری امروز هم وضعیت بدتری خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه ضرورت اجرای چنین پروژه هایی برای رفع مشکلات ترافیکی شهر روشن است افزود: باید زودتر از اینها بازگشایی معابر حاشیه شهر انجام می شد. با وضع موجود به جای سنگین کردن شرایط یکی از پروژه ها را با تعیین و تکلیف انجام بدهیم.

وی با اعلام اینکه کل دارایی وثیقه ای شهرداری رشت حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است گفت: همزمان پروژه های ساماندهی رودخانه ها و تراموا و بازگشایی مسیر وجود دارد و رقم های وثیقه نگران کننده است.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وثیقه را شهرداری می دهد و ضمانت نامه را بانک می دهد. شبیه این است که شهرداری خودش وام گرفته باشد و وام را به پیمانکار بدهد. 

وی افزود: محل تصمیم گیری شورا است. ظاهرا شهرداری برای خرید اتوبوس و ماشین آلات آتش نشانی ، دو وام دریافت کرده استکه در پرداخت اقساط آن معوقه دارد. اینها باید در تصمیم گیری شورا اثرگذار باشد. فارغ از تصمیمات احساس و لحظه ای باید تصمیم درستی گرفته شود.

سید امیرحسین علوی با اشاره به اینکه این مسیر ۹۰ متری گیل به جاده لاکان در شورای قبل مورد بررسی قرار گرفته است تصریح کرد: در آن زمان تفاهم نامه ها و قراردادهای اولیه هم منعقد شده بود اما بعد توجیهاتی آمد که طرح باید آورده اقتصادی داشته باشد. برای ما هم اهمیت دارد بدانیم این آورده های اقتصادی به چه شکل در این پروژه دیده شده است. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در پایان گفت: چرا خط تراموا در این طرح دیده نشده است؟ اولویت ندارد یا اقتصادی نبوده است؟