سید رضا موسوی روزان در جمع کاروان خدام العترت:

کسانی که به زائرین خدمت می کنند جایگاه بالایی دارند

حرف تازه : کاروان صد نفره خدام العترت متشکل از جمعی از مدیران و کارکنان شهرداری رشت و هنرمندان طی مراسمی که در میدان شهدای ذهاب رشت با حضور جمعی از مدیران شهری و سه تن از اعضای شورا برگزار شد راهی کربلا شد. سید رضا موسوی روزان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت، که […]

حرف تازه : کاروان صد نفره خدام العترت متشکل از جمعی از مدیران و کارکنان شهرداری رشت و هنرمندان طی مراسمی که در میدان شهدای ذهاب رشت با حضور جمعی از مدیران شهری و سه تن از اعضای شورا برگزار شد راهی کربلا شد.

سید رضا موسوی روزان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت، که یکی از شورانشینان حاضر در مراسم بود در بخشی از مراسم دقایقی به سخنرانی پرداخت و در ابتدای صحبت های خود گفت: مدفن پاک ائمه معصومین (ع)، سرمه چشم زائرین است.

وی با بیان اینکه امیدوارم کاروان خدام العترت شهرداری رشت که خادمین عترت و پاکدامنی هستند بتوانند وظایفشان را به درستی انجام دهند و به سلامت بازگردند افزود: ما دل ها و وجودمان را برای سختی ها آماده کرده ایم اما امیدوارم همه عزیزانی که با ماشین آلات شهرداری رشت چند روز پیش اعزام شدند و همه عزیزانی که با این کاروان عازم هستند به سلامت بازگردند.

موسوی روزان تصریح کرد: انسان ها با سختی آفریده اند تا آب دیده شوند. نور را با ظلمت، سیاه را با سفید، پاکدامنی را با غیر آن مقایسه نکنید. باطل نابود شدنی است. نور ماندنی است و نور از وجود امثال شما تشعشع می گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت افزود: شهیدان ما از همین میدان عازم می شدند؛ همینجا هم تشییع شدند و امروز اینجا نام میدان شهدای ذهاب را دارد و آنها راه شهادت را باز کردند. آرزو داریم یک مو از سر عزیزان ما کم نشود و به زائرین خدمتگزاری کنند.

وی با اشاره به خاطره ای از امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی(ره) در زمان زیارت گاهی با چای از زائرین پذیرایی می کردند. گاهی حتی جارو می زدند. روزی در پاسخ به سوال یکی از یارانشان فرمودند شما فکر می کنید خدمت من به زائرین، از زیارت شما کمتر است؟

سید رضا موسوی روزان خاطر نشان کرد: کسانی که به زائرین خدمت می کنند اگر از زائرین بالاتر نباشند پایین تر هم نیستند و امروز این فرصت نصیب این عزیزان شده است. کسی که در سرنوشتش نباشد هرگز نمی تواند به این سفر برود. اعتقاد دارم این عزیزان برگزیده شده اند. ان شاء الله ارادت و لطف خداوند شامل حال همه ما بشود.

وی در پایان گفت: امیدوارم این سفر را به خوبی و خوشی پشت سر بگذارید و سفر شما پر خیر و برکت و زیارتتان قبول باشد.