مهری جواب بی‌مهری استقلالی‌ها را داد!

کری خوانی پرسپولیسی ها بعد از برد دربی

در این مطلب نگاهی به کری خوانی پرسپولیسی ها بعد از برد دربی خواهیم داشت.

به گزارش قلم آزاد به نقل از فوتبال ۳۶۰ ، بازیکنان پرسپولیس بعد از برد لحظه‌آخری مقابل استقلال در داربی صحبت‌های جالب‌توجهی را در ورزشگاه امام خمینی اراک انجام دادند.

سرخ‌پوشان پایتخت شروع پرنوسانی در فصل جدید لیگ برتر در قامت مدافع عنوان قهرمانی داشتند و با کسب ۲ تساوی پیاپی برابر ذوب‌آهن و تراکتور کار خود را در لیگ بیست‌وچهارم آغاز کردند. با این وجود شرایط در ادامه راه تغییر کرد؛ به‌طوری‌که شاگردان خوان کارلوس گاریدو ابتدا موفق شدند از سد فولاد خوزستان بگذرند و سپس آلومینیوم اراک را شکست دادند و امشب هم توانستند در داربی پایتخت برابر استقلال پیروز شوند تا با ۱۱ امتیاز و حفظ روند شکست‌ناپذیری به رتبه دوم جدول صعود کنند.

خوان کارلوس گاریدو، سرمربی اسپانیایی بعد از پایان داربی در نشست خبری از بازیکنان تیمش به‌طور ویژه قدردانی کرد و ستاره‌های پرسپولیس هم که سرمست و خوشحال از برد در داربی و افزایش برتری آماری خود نسبت به استقلال در تاریخ شهرآورد و البته افزایش فاصله‌شان با آبی‌ها در جدول به ۶ امتیازی بودند، صحبت‌های جالب‌توجهی را در میکسدزون ورزشگاه امام خمینی اراک انجام دادند و خود را مُحِق این پیروزی به‌دست آمده دانستنند. جالب‌ترین صحبت‌ها را سعید مهری، هافبک سابق استقلال انجام داد که با کسب پنالتی در مسابقه امشب، نقش پررنگی در پیروزی آبی‌ها در داربی داشت.

خدا همیشه جای من صحبت می‌کند

سعید مهری درباره مسابقه امشب و درخشش برابر تیم سابق خود گفت: «خدا را شکر سه امتیاز بازی را گرفتیم. نظر خاصی در مورد این بازی ندارم. همیشه قضاوت می‌شوم و خیلی تحت فشار بودم اما خدا همیشه جای من صحبت می‌کند. خیلی لذت‌بخش بود اولین بازی با پیراهن پرسپولیس و اولین برد در داربی. وقتی پنالتی را گرفتم انگار در خلاء بودم. خیلی اتفاق خوبی بود و امیدوارم ادامه‌دار باشد. امیدوارم هفته بعد در آسیا هم یک نتیجه خوب کسب کنیم و این روند را ادامه دهیم».

از روزی‌که قرارداد بستم هواداران پرسپولیس از من حمایت کردند

مهری با اشاره به تشویق انجام‌شده از سوی هواداران پرسپولیس توضیح داد: «به هر حال از تیم رقیب جابه‌جا شدند یک سختی‌هایی دارد؛ اما واقعاً از روزی که قرارداد بستم هواداران پرسپولیس از من حمایت کردند. دم‌شان گرم و دست‌شان را می‌بوسم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و به تیم کمک کنم. جلوتر بازی‌کردن من، یک تصمیم تاکتیکی بود و دوست داشتیم بازی را ببریم. به همین خاطر گاریدو از من خواست جلوتر بازی کنم. من پشت مهاجم بازی می‌کردم و قبلاً هم در این پست بازی کردم».

زمین تقریباً بیمارستان شده بود!

گیورگی گولسیانی درباره برخوردهای پرشمار در مسابقه امشب صحبت کرد و گفت: «داربی همیشه دشوار است. تأخیرها و توقف‌های پُرتعداد باعث کاهش کیفیت مسابقه می‌شود؛ چون پویایی مسابقه از بین می‌رود. بازیکنان استقلال روی زمین می‌افتادند و پزشک تیم حریف به زمین می‌آمد. او بیشتر می‌دوید و زمین تقریباً بیمارستان شده بود! این برای فوتبال ایران خوب نیست. بابت پیروزی پرسپولیس خوشحال هستم و آرزو می‌کنم دوباره قهرمان شویم، اما می‌خواهیم فوتبال ایران سال به سال پیشرفت کند. این اتفاق با این شرایط خیلی سخت است».

هیچ عکس‌العملی به فحاشی‌ها نشان ندادم

محمدحسین کنعانی‌زادگان که گل برتری پرسپولیس در دیدار امشب را زد، درباره مسابقه با استقلال گفت: «این همه به من فحاشی شد و ناسزا گفتند، اما هیچ عکس‌العملی نداشتم و فوتبالم را بازی کردم. امیدوارم این عملکرد را هم در تیم ملی و هم پرسپولیس ادامه بدهم. دم قلعه‌نویی هم گرم که همه جوره پشت‌مان بوده و حمایت کرده است. در رنکینگ فیفا نیز دیدید که به رده نوزدهم آمدیم و این نشان می‌دهد که قلعه‌نویی خیلی خوب کار کرده است. درگیری با هیچ‌کس ندارم و همه دوستان‌مان هستند».

خوشحالیم که بازیکنان تعویضی عملکرد خوبی داشتند

وحید امیری با قدردانی از عملکرد بازیکنان تعویضی پرسپولیس درباره مسابقه داربی گفت: «داربی همیشه شرایط خاص خودش را دارد. امروز هم می‌دانستیم بازی راحتی نیست و کار سخت است، اما زحمات زیادی کشیدیم. در این ۴-۳ ماه گذشته واقعاً با تمام وجود تلاش کردیم و به بازیکنان، کادر فنی و هواداران ایمان داشتیم. خدا هم کمک کرد و در شرایطی که خوب بازی می‌کردیم، برنده شدیم. خوشحالیم که بازیکنان تعویضی عملکرد خوبی داشتند. امروز سه امتیازی که در شرایط جدول خیلی می‌توانست به ما کمک کند، کسب کردیم. امیدوارم بتوانیم در ادامه مسیر همین شرایط را حفظ کنیم».

تیم ما سرتر بود و بازی خوبی انجام داد

فرشاد احمدزاده در واکنش به برد پرسپولیس در داربی، درباره عملکرد تیمش در بازی امشب توضیح داد: «داربی همیشه حساسیت‌های خاص خودش را دارد، ولی تیم ما سرتر بود و بازی خوبی انجام داد. خدا را شکر که توانستیم سه امتیاز را بگیریم. وقتی یک تیمی این همه قهرمانی می‌آورد انتظارات خیلی بالا می‌رود. تیم ما نسبت به سال گذشته در ترکیب اصلی، پنج شش تغییر داشته است و نیاز به زمان داریم. نگرانی هواداران بجاست، ولی نیاز به زمانی داشتیم تا همدیگر را بهتر بشناسیم. ما در بازی با الاهلی عربستان هم بازی خوبی کردیم و امیدوارم ‌بتوانیم این روند را ادامه دهیم».

امیدوارم همین روند را ادامه دهیم و بهترین نتایج را کسب کنیم

احمدزاده درباره کسب پیروزی در داربی و ورود استقلال به شرایط بحرانی گفت: «الان هم گفتم که داربی همیشه حساسیت خودش را دارد. هر تیمی که در داربی می‌برد، یک انرژی مضاعف می‌گیرد و یک اعتمادبه‌نفس بیشتری نسبت به بازی‌های دیگری پیدا می‌کند. همه کارشناسان گفتند که تیم ما سرتر بود و امیدوارم همین روند را ادامه دهیم و بهترین نتایج را کسب کنیم. در لیگ نخبگان همه تیم‌ها خوب هستند، ولی ما بازی به بازی پیش می‌رویم و بعد از یک ریکاوری خوب تمرینات‌مان را برای بازی با پاختاکور ادامه می‌دهیم».

نظر مربی است که بیرون هستیم

عیسی آل‌کثیر بعد از پایان داربی درباره نتیجه به‌دست آمده و غیبت او در ترکیب پرسپولیس گفت: «خدا را شکر توانستیم ببریم و یک گام بلند برای بازی‌های بعد برداشتیم. ان‌شاءالله بتوانیم مثل سال قبل قهرمان شویم و دل هواداران را شاد کنیم. نظر مربی است که بیرون هستیم. ما هم بازیکن هستیم و موظیم کارمان را انجام دهیم. تصمیم‌گیرنده آخر سرمربی است. همه فوتبالیست‌های دنیا ناراحت می‌شوند، اما درباره سؤال قبلی شما باید بگویم سعید صادقی ناراحت نشده بود و اتفاق خاصی نیفتاد».

حیف بود اگر نمی‌بردیم!

فرشاد فرجی هم نسبت به شکست‌دادن استقلال در داربی پایتخت واکنش نشان داد و گفت: «بازی سختی بود، اما خدا را شکر بازی خیلی خوبی ارائه کردیم. در دو نیمه سوار بازی بودیم و موقعیت‌های خوبی داشتیم و حیف بود اگر نمی‌بردیم. خدا را شکر مزد زحمات‌مان را گرفتیم و الان خیلی خوشحالیم و این برد را به هواداران‌مان تقدیم می‌کنیم. ما امسال تیم خوب و باکیفیتی داریم و بازیکنان خوبی به تیم اضافه شدند. اورونوف و العملود فوتبالیست‌های باکیفیتی هستند، بقیه بازیکنان هم کمتر از آن‌ها نیستند. امروز تمام بازیکنان تیم بهترین بازی‌های خودشان را انجام دادند».