کدام پایگاه های واکسیناسیون رشت عصر جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ فعال هستند؟

در پی شیوع گسترده سویه امیکرون ویروس کرونا، توصیه به تکمیل روند واکسیناسیون افزایش یافته است. از این رو کسانی که قصد دارند عصر امروز را به عنوان یک روز تعطیل به عنوان زمان واکسیناسیون در شهر رشت انتخاب کنند می توانند به دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون چمران و جامعه الحسین مراجعه نمایند.

اختصاصی حرف تازه، در پی شیوع گسترده سویه امیکرون ویروس کرونا، توصیه به تکمیل روند واکسیناسیون افزایش یافته است. از این رو کسانی که قصد دارند عصر امروز را به عنوان یک روز تعطیل به عنوان زمان واکسیناسیون در شهر رشت انتخاب کنند می توانند به دو مرکز تجمیعی واکسیناسیون چمران و جامعه الحسین مراجعه نمایند.

شایان ذکر است کسانی که نوبت اول و دوم واکسنی غیر از آسترازنکا تزریق کرده اند نمی توانند بدون در دست داشتن نامه از سوی علوم پزشکی، نسبت به تزریق دوز سوم آسترازنکا اقدام نمایند. بنابراین کسانی که دو دوز برکت یا سینوفارم دریافت کرده اند می توانند عصر امروز دوز سوم را در مرکز جامعه الحسین دریافت نمایند.

به نظر می رسد علت این تصمیم به دو موضوع کمبود واکسن آسترازنکا و عوارض نادر آن برای افراد زیر ۵۰ سال مرتبط باشد.

روند بستری های بیماران کرونایی به سرعت رو به افزایش است و از شهروندان تقاضا می شود خطر سویه امیکرون را جدی بگیرند و نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام نمایند.

حفظ فاصله گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن دو لایه ماسک و شستشوی مداوم دست ها از جمله مواردی است که تا حدود زیادی خطر ابتلا به کرونا را کاهش می دهد.

اطلاعات بیشتر در خصوص واکسن های ارائه شده در این مراکز در جدول زیر قابل مشاهده است: