کاپوت ماشین مخفیگاه گربه در زمستان

وقتی هوا سرد می شود، یک مکان گرم بهترین راه حل برای دوری از سرما است. برای گربه ، سگ و دیگر حیوانات خیابانی، آن نقطه گرم ممکن است موتور ماشین شما باشد.

به گزارش حرف تازه به نقل از باران پت ، وقتی هوا سرد می شود، یک مکان گرم بهترین راه حل برای دوری از سرما است. برای گربه ، سگ و دیگر حیوانات خیابانی، آن نقطه گرم ممکن است موتور ماشین شما باشد.

شاید در ماه های سرد پاییز و زمستان ، اثرات سوختگی و آسیب های دیگر را بر روی بدن گربه و سگ های خیابانی دیده باشید. پس در پاییز و زمستان امسال ، اقدامات احتیاطی را برای کمک و دور کردن حیوانات خیابانی انجام دهید.

کاپوت ماشین مخفیگاه گربه در زمستان

با شروع روزهای سرد پاییز و زمستان، توله سگ ها و گربه های خیابانی برای فرار از سرما و گرم شدن به کنار موتور و کاپوت اتومبیل ها پناه می برند و شبها در آنجا می خوابند.

گربه های مادر نیز گاهی نوزادان خود را در این مکان نگهداری می کنند. متاسفانه برخی از رانندگان بدون اینکه بدانند، با روشن کردن و به حرکت در آوردن ماشین خود باعث آسیب و یا کشته شدن موجودات کوچک می شوند.

سعی کنید عادت نمایید قبل از اینکه روشن کردن ماشین حضور مسافران کوچک رو در اتومبیل خود چک کنید. یک ضربه سریع به کاپوت یا بوق کافیست تا گربه و دیگر موجودات از داخل ماشین خارج شوند. پس حتما بدون بررسی موتور خودرو را روشن نکنید!

برای پیشگیری از وقوع چنین فاجعه ای و آسیب دیدن گربه های خیابانی قبل از روشن کردن ماشین بهتر است که اقدامات زیر را انجام دهیم:

  • کاپوت را بالا زده و داخل موتور را چک کنیم.
  • چند ضربه به کاپوت و چرخ های جلو بزنیم تا گربه یا بچه گربه ای که احیاناً داخل موتور اتومبیل خوابیده، بیدارشود و فرصت خارج شدن را داشته باشد.
  • پس از سوار شدن در صورت امکان با  بوق زدن این میهمانان نا خوانده را بیدار کنیم.
  • چند بار محکم به داشبورد ماشین با دست ضربه بزنیم.

این کارها به گربه و سگ های خوابیده شانس زنده ماندن و فرار را می دهد. اگر با گربه یا بچه گربه ای روبرو شدید که در موتور یا چرخ هایتان مخفی شده است و بعد ازهشدار از ماشین خارج نشد، شاید به این معنی باشد که بیمار یا زخمی شده یا خیلی کوچک است و نمی تواند خود را به محل امن برسانند.

در صورت امکان او را از ماشین خود بیرون بیاورید و سعی کنید در جای مطمئن و حتی الامکان گرم قرار دهید. اگر آنها قادر به حرکت نیستند، آنها را با ملایمت از فضا خارج کنید و به پناهگاه ها و یا خانه های نگهداری امن حیوانات بی سرپرست بسپارید.

علاوه بر این ، اگر گربه خانگی شما از خانه بیرون رفت و نتوانستید آنها را پیدا کنید، اولین جایی که باید بررسی کنید زیر کاپوت ماشین خودتان است.