کاش رشت به جای شهردار، شورا نداشت!

آرزو می کردیم کاش اگر قرار بود شهر رشت بین شورا و شهردار یکی را نداشت آن مورد شورا بود نه شهرداری! که حداقل امور اجرایی و درآمدزایی شهرداری دچار وقفه نمی شد و به راه خود ادامه می داد و آرزوی بزرگتر آن که کاش هردو را به بهترین نحو ممکن داشتیم؛ هم شهردار خوب و هم شورای متحد...

حرف تازه – پس از آبستراکسیون هفته گذشته طیف اقلیت فعلی شورا که به نظر می رسید در راستای تلاش برای عدم موفقیت طیف مقابل در انتخاب شهردار جدید باشد و بعد از آن که روز شنبه نیز برخی اعضا در جلسه هیئت رئیسه حضور نیافتند حالا خبر رسید که جلسه عصر دوشنبه شورا که به صورت عادی قرار بود برگزار شود نیز لغو شد.

پس از اتفاقات شورای سوم که نام پر اعتبار رشت را در سطح کشور خدشه دار کرد و پس از دوره پرتنش چهارم که البته یادگار آن بدهی چند صد میلیاردی شهرداری بوده و هنوز هم گریبانگیر این مجموعه است حالا دوره پنجم شوراها نیز برای رشت چشم انداز دلنشین، روشن و آرامی را ترسیم نمی کند. 

از آمدن و رفتن نصرتی قزوینی نژاد که بدون هیچ اتفاق برجسته ای شهر را به حال خود رها کرد و مجموعه شورا هم جز بدرقه کار دیگری نکرد تا امروز که شورا به دو قسمت نامساوی و البته نانوشته تقسیم شده است و از شعارهای وحدت گرایانه روزهای اول، به سمت رفتار های لج و لجبازی وار پیش می رود، همه و همه نشان می دهد که رشت باز هم از شورا و ترکیب شورایی شانس نیاورده است!

انگار دلمان را به شورای پنجم هم نباید خوش کنیم و باید بپذیریم این شورا هم همانند شوراهای قبلی است و شاید تنها سعی می شود کمی کلاس دعواهایشان نسبت به دوره قبل بالاتر باشد! آیا برای شورا مهم نیست که سال ۹۷ چه بر سر رشت آمده است؟ از ابتدای سال، تلاش جناب نصرتی برای ترقی شخصی را شاهد بودیم. بعد هم در نهایت شهرداری که با ۱۱ رای آمده بود در کمتر از یک سال رفت و شورا هم تنها بدرقه و آرزوی موفقیت کرد. چند ماهی را هم با حضور سرپرست گذراندیم و حالا به فصل بارندگی رسیده ایم. نه پروژه های عمرانی چشمگیری را اجرایی کردیم و نه بودجه را به خوبی محقق کردیم! و هنوز هم رشت شهردار ندارد!

قصد زیر سوال بردن تمام تلاش ها و نیت های قلبی شورانشینان برای توسعه رشت را نداریم که البته حق بدهند رفته رفته با این رفتارها و تقابل ها و بلاتکلیفی شهر به همان نیتشان هم شک می کنیم! اما بپرسیم در این سال برای رشت چه اتفاقات مثبت و ماندگاری رخ داد و چه فرصت هایی از دست رفت؟طبیعتا قرار نیست شهر در جا بزند و هرچند در مواردی شهرداری و شورا به جای وظایف سازمان های دیگر نیز وارد عمل شده اند اما بسیاری از اتفاقات وظیفه ذاتی مدیریت شهری بوده است که البته برای انجام آن موارد قدردان زحمات عزیزان هستیم.

آرزو می کردیم کاش اگر قرار بود شهر رشت بین شورا و شهردار یکی را نداشت آن مورد شورا بود نه شهرداری! که حداقل امور اجرایی و درآمدزایی شهرداری دچار وقفه نمی شد و به راه خود ادامه می داد و آرزوی بزرگتر آن که کاش هردو را به بهترین نحو ممکن داشتیم؛ هم شهردار خوب و هم شورای متحد…