یادداشت امید رضایی در خصوص آسفالت؛

کار را باید به اهل آن بسپاریم / نیاز به تشکیل کارگروه های تخصصی داریم

امید رضایی* : با توجه به نابسامانی برخی معابر و جاده های شهری و آبگرفتگی و وضعیت نابسامان برخی پیاده رو ها و فضاهای سبز طرحی جامع در خصوص بهسازی موارد ارائه شده نیاز است. از آنجاییکه توسعه شهری برایند موجود مدیریت مناسب شهری است و تخصیص و تنظیم کارگروههای متخصص در بحث اجرا که حداقل اندک […]

امید رضایی* : با توجه به نابسامانی برخی معابر و جاده های شهری و آبگرفتگی و وضعیت نابسامان برخی پیاده رو ها و فضاهای سبز طرحی جامع در خصوص بهسازی موارد ارائه شده نیاز است.

از آنجاییکه توسعه شهری برایند موجود مدیریت مناسب شهری است و تخصیص و تنظیم کارگروههای متخصص در بحث اجرا که حداقل اندک دغدغه ای ولو ناچیز از باب کیفیت و کمیت این شهر چاله زده داشته باشد و از آنجاییکه اخیرا با هجمه ها و تبلیغات که در بوق و کرنا شد من باب این که آقایان در بحث روکش و آسفالت تاریخ رقم زدند تنها یک برف ۴ سانتی متری و چال های برامده پس از آن خود نشان دهنده کیفیت پایین آن آسفالت ها در بحث اجرا و نظارت است.

دغدغه شهری که اینجانب بر آن بحث دارم مدیریت و بودجه و تصویب نیست که این مسئله خود نیاز به کارگروههای تخصصی و تفحصی دارد؛ بلکه بحث آن دسته از افرادیست که به عنوان پیمانکار با رزومه های نامعلوم با اخذ هزینه های گزاف از سازمان شهرداری شهر اقدام به انجام کارهای عمرانی می کنند.

آنچه معلوم است کیفیت بسیار پایین آسفالت در برخی موارد است که به ماه نمی کشد از بین میرود؛ آنچه که عیان است نیاز به بیان ندارد. با تشکیل کارگروههای آکادمیکی در بحث عمران و تحقیقات دقیق در مورد فصل های آتی سازندگی این شهر علی الخصوص نیروهای اجرایی مانند بخش خصوصی میتوان ضرر را به حداقل رساند. روندی مشخص در کنار معیارهایی معلوم و کارشناسی شده برای انتخاب و انجام مناقصه ها همچنین سپردن آن به بخش خصوصی به شدت نیاز به تقویت دارد.

معتقدم می بایست کار را به اهل آن سپرد و گاهی بومی گرایی می تواند نتیجه بهتری داشته باشد.

*فعال حوزه مدیریت شهری