رئیس کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر شورای شهر رشت:

کارگران شهرداری رشت، قربانی بدهکاری ۸۰۰ میلیاردی مودیان شده اند

تی تی خبر (حرف تازه) : رئیس کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر شورای شهر رشت با اشاره به تعویق درپرداخت حقوق کارگران شهرداری تصریح کرد: کارگران قربانی بدهکاری ۸۰۰ میلیارد تومانی مودیان مالی به شهرداری شده اند. فاطمه شیرزاد ضمن عذرخواهی از کارگران فضای سبز، پاکبانان و آتش نشانان  شهرداری رشت به دلیل تعویق […]

تی تی خبر (حرف تازه) : رئیس کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر شورای شهر رشت با اشاره به تعویق درپرداخت حقوق کارگران شهرداری تصریح کرد: کارگران قربانی بدهکاری ۸۰۰ میلیارد تومانی مودیان مالی به شهرداری شده اند.

فاطمه شیرزاد ضمن عذرخواهی از کارگران فضای سبز، پاکبانان و آتش نشانان  شهرداری رشت به دلیل تعویق در پرداخت حقوق اظهار کرد: متاسفانه بدهی ۸۰۰ میلیارد تومانی مودیان مالی به شهرداری رشت، شرایطی را رقم زده که امروز قادر به پرداخت معوقات کارگران شهرداری نیستیم.

وی با بیان اینکه مودیان مالی در بخش دولتی و خصوصی موظف به پرداخت بدهی های خود به شهرداری هستند تصریح کرد: بسیاری از دستگاه های دولتی با بدهی های بالای پنج میلیارد تومان که از سال های دهه ۶۰ تا به امروز تسویه نشده است به همراه بدهی های بخش خصوصی، فشار مالی سنگینی را بر شهرداری وارد کرده که عواقب آن دامن کارگران را گرفته است.

رئیس کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر شورای شهر رشت با تاکید بر لزوم احقاق حق کارگران زحمتکش شهرداری گفت: متاسفانه عملکرد کمیته اخذ مطالبات شهرداری و همچنین حوزه اداری- مالی شهرداری نیز به کندی پیش رفته و با وجود گذشت زمان زیاد از تشکیل این کمیته اما نتایج ملموسی در خصوص اخذ مطالبات دیده نمی شود.

شیرزاد همچنین درباره ساماندهی سریعتر پرونده های کمیسیون ماده ۷۷ و ماده ۱۰۰ در مناطق شهرداری تاکید کرد و افزود: در حال حاضر پنج شعبه فعال برای بررسی پرونده های کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهر رشت وجود دارد که این امر، رسیدگی و ساماندهی به این پرونده ها را سرعت بخشیده و مدیران مناطق شهرداری نیز باید از این فرصت استفاده لازم را ببرند.

وی با اشاره به بسته های تشویقی و تخفیفی برای مودیان مالی تصریح کرد: این بسته ها زمینه ای فراهم کرده تا مودیان نسبت به پرداخت بدهی های میلیاردی خود اقدام کنند.

رئیس کارگروه حمایت از اقشار آسیب پذیر شورای شهر رشت همچنین به پرداخت نشدن معوقات کسورات بیمه ای کارگران فضای سبز، آتش نشانان و پاکبانان اشاره کرد و گفت: متاسفانه نبود نظارت سازمانی درباره عملکرد شرکت های پیمانکاری نیز باعث تضییع حقوق حقه کارگران شده است.

شیرزاد تاکید کرد: لازم است تا مودیان مالی به ویژه در بخش دولتی نسبت به پرداخت بدهی های میلیاردی خود اقدام کرده و کمیته اخذ مطالبات شهرداری نیز با جدیت بیشتر در این راستا گام بردارد.

خبرگزاری مهر