محمدحسن عاقل منش:

کارکنان شهرداری خواستار تداوم حضور نصرتی هستند/ در گذشته بابت پروژه های عمرانی چه زندگی هایی خراب شد

حرف تازه –  رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت به ثبات مالی ایجاد شده در شهرداری رشت و رضایت کارکنان از عملکرد شهردار پرداخت. کارکنان از شهردار رضایت دارند و خواستار تداوم حضور او هستند محمدحسن عاقل منش طی گفتگویی به پرداخت مطالبات معوقه کارکنان شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: سال گذشته در […]

حرف تازه –  رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت به ثبات مالی ایجاد شده در شهرداری رشت و رضایت کارکنان از عملکرد شهردار پرداخت.

کارکنان از شهردار رضایت دارند و خواستار تداوم حضور او هستند

محمدحسن عاقل منش طی گفتگویی به پرداخت مطالبات معوقه کارکنان شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: سال گذشته در دیدارهای نوروزی با گروه های مختلف، نگرانی های فراوانی در خصوص حقوق های معوقه مطرح می شد و حتی در سازمان آتش نشانی نیز شاهد معوقه حقوق بودیم اما امسال به مراکز مختلفی سر زدم و اکثرا راضی و خوشحال بودند و از عملکرد شهردار رضایت داشتند و خواستار ادامه حضور او بودند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه کارکنان نباید جلوی خانواده خود شرمنده شوند تصریح کرد: در دوره گذشته پروژه های عمرانی در اولویت بود. همه پرداخت های دیگر انجام می شد و اگر چیزی باقی می ماند حقوق ها را می پرداختند و اگر پرداخت هم نمی شد برایشان ظاهرا اهمیتی نداشت و این رویکرد بسیار غلطی بود که در گذشته وجود داشت.

مردم نمی دانستند با اجرای پروژه های عمرانی چه غوغایی درون تشکیلات سازمانی به وجود آمده و چه زندگی هایی خراب شده است

عاقل منش با بیان اینکه مردم از اجرای پروژه های عمرانی خوشحال می شوند گفت: اما مردم نمی دانستند چه غوغایی در درون تشکیلات سازمانی به وجود آمده است. چه زندگی هایی خراب شد و چه اختلاف هایی در کانون گرم خانواده ها به واسطه این بی توجهی ایجاد شد و چه چک هایی برگشت خورد. عمدا یا سهوا چندان به این مسائل توجه نشده بود و مشکلات بسیاری به وجود آمد.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد شورای پنجم افزود: تا مجموعه سازمانی آسایش و رفاه نداشته باشند نمی توانند به عنوان نیروهای خدمتگزار امنیت و آرامش را به مردم منتقل کنند. امروز تا قبل از عید تمامی پرداخت های گذشته کارکنان شهرداری انجام شده است و تنها برخی شرکت های حجمی پاداش و یا حقوق را پرداخت نکرده اند. شهرداری تمام پرداختی های شش ماه گذشته را انجام داده است.

در گذشته پول بیمه کارکنان را هم به دلیل شرایط مالی خرج می کردند

محمدحسن عاقل منش اظهار داشت: در گذشته به دلیل مشکلات مالی شهرداری پول بیمه کارکنان را نیز خرج می کرد. سپرده ها همگی خرج می شد. حتی هزینه ای که بابت خرید از تعاونی کارکنان شهرداری کسر می شد تا به حساب تعاونی ریخته می شود نیز خرج می شد. شهرداری تمام درآمد های مستقیم و غیرمستقیم را هزینه می کرد. اما امروزه پرداختی ها در شرایط مطلوب تری قرار دارد هرچند که اهداف ما بالاتر است.

در دوره پنجم اختلافات شورانشینان به حداقل رسید و اگر موضوعی باشد انعکاس بیرونی نمی دهند

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت همچنین تصریح کرد: در دوره پنجم اختلافات شورانشینان به حداقل رسیده است و اگر موضوعی هم به وجود بیاید انعکاس بیرونی نمی دهند. در یکی دو مورد نسبت به تغییر و تحولات مدیریتی مسائلی مطرح شد و من هم حرف هایی در این خصوص داشتم و به یاد دارم که جلسه غیر رسمی شد و با خود شهردار صحبت کردند. به نظر می رسد با این روند آرامشی در مجموعه شورا و شهرداری و عملا بین مردم ایجاد شده است.

محمدحسن عاقل منش با بیان اینکه حجم بدهی های شهرداری به پیمانکاران و کارکنان بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان بوده است گفت: این رقم نزدیک به یک سال بودجه شهرداری است. در طی شش ماه حدود یک هشتم بدهی های گذشته پرداخت شده است و سعی بر آن بوده بدهی بر روی بدهی نیاید تا بتوان مطالبات گذشته را پرداخت کرد.

در تغییر و تحولات سعی شده از افرادی که توان اجرایی بالاتری دارند بیشتر استفاده شود

وی افزود: در تغییر و تحولات سعی شده از افرادی که توان اجرایی بالاتری دارند بیشتر استفاده شود. این نافی حضور جوانان نیست. هرچند در بعضی تغییرات من هم گله مند بوده ام اما در مجموع روند قابل قبولی بوده است و هیچ یک از ما بری از اشتباه و اشکال نیستیم.

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت در بخش دیگری از سخنان خود بر فرهنگ سازی در ابعاد مختلف تاکید کرد و گفت: حمایت از کالای ایرانی و یا بحث محیط زیست از جمله مباحثی است که می توان در زمینه فرهنگ سازی آن فعالیت های گسترده ای انجام داد.

عاقل منش همچنین خواستار ارائه راهکار و پیشنهاد از سوی فعالین اجتماعی شد و تصریح کرد: اگر پیشنهادی قابلیت اجرایی دارد به کمیسیون فرهنگی انتقال داده شود.