چگونگی کلاهبرداری فروش مال غیر و راهکارهای مقابله با آن

کلاهبرداری فروش مال غیر عنوانی است که امروزه بسیار مورد استفاده کلاهبرداران قرار می گیرد. برای رهایی از این نوع کلاهبرداری با ما همراه باشید.

به گزارش حرف تازه ، کلاهبرداران و سودجویان، امروزه به هر روشی جهت کلاهبرداری متوسل می شوند. پلیس امروزه بیش از هروقت دیگری به سرمایه گذاران هشدار می دهد. چرا که احتیاط پیش از سرمایه گذاری بسیار راحت تر از شکایت است. البته پلیس به دنبال برخورد و دستگیری سریعتر کلاهبرداران در حوزه فروش مال غیر است.

فروش مال غیر چیست؟ در واقع به فروش و انتقال مال شخص دیگر از نظر حقوقی، فروش مال غیر گفته می شود. طی معامله ای که انجام می شود عین مال شخص دیگر واگذار می شود. البته در برخی موارد تنها منفعت مال مورد معامله قرار می گیرد. البته این معامله و انتقال هرگز قانونی نیست. دو طرف معامله مجرم محسوب می شوند. البته در کلاهبرداری فروش مال غیر این موضوع به صحت آشکار نیست. بنابراین باید پیش از انجام هرگونه معامله ای دقت کافی داشته باشید.

کلاهبرداری فروش مال غیر امروزه ممکن است برای افراد زیان های فراوانی را به دنبال داشته باشد. همانطور که اشاره کردیم این کار غیر قانونی است. زیان مالی که ممکن است از این روش به فرد وارد شود در برخی مواقع غیر قابل جبران است. این جرم از نظر قانونی در دسته جرایم علیه اموال قرار می گیرد.

فروختن مال غیر با قولنامه

به دنبال پاسخ به پرسش «فروش مال غیر چیست؟» خوب است به انواع فروش مال غیر بپردازیم. بسیاری از افراد به دلیل اینکه به خوبی اطلاعات ندارند؛ نمی دانند که خرید و فروش مال غیر جرم به حساب می آید. اگر شخصی تحت تاثیر این نوع کلاهبرداری قرار بگیرد؛ باید با مدارک و شواهد کافی اقدام به شکایت نماید. اگر در غیر این صورت باشد حرف فرد به جایی نخواهد رسید.

فروش مال غیر با قولنامه، رایج ترین نوع فروش مال غیر است. در این میان اگر معامله ای صورت بگیرد برای فروشنده دو شاکی به میدان می آید. ابتدا شخصی که مال متعلق به او بوده است و بدون هیچ اطلاعی کسی آن را به دیگری واگذار کرده است. شاکی دیگر کسی است که اقدام به خرید مال شخص غیر از طریق قولنامه کرده است. در این میان تنها امکان شکایت وجود دارد و دو طرف باید منتظر قانون بمانند؛ تا شاید متهم بازداشت شود و افراد به حق خود برسند.

با توجه به وجود کلاهبرداری فروش مال غیر لازم است که کاملا احتیاط کنید. اگر می دانستید که مال متعلق به فرد دیگری است، دست از خرید آن بردارید. در این صورت مالک اصلی حق شکایت از شما و فردی که ملک را فروخته، دارد. به این صورت به دلیل عدم آگاهی سرمایه خود را از دست می دهید؛ از آن بدتر اینکه از شما هم شکایت می شود.

تکلیف خریدار مال غیر چیست؟

اکنون به خوبی دانستید که فروش مال غیر چیست و چگونه انجام می شود. با توجه به موضوعات بیان شده باید دقت کنید که هرگز در دام نیفتید. کسب اطلاعات لازم و کافی در این زمینه بسیار کمک کننده است.

به راستی تکلیف خریدار مال غیر چیست؟ در حالت های مختلف برای خریدار تکالیف مختلفی تعیین می گردد. قانون همواره با توجه به شرایط و جنبه های مختلف تعیین می گردد. در شرایط مختلف اصول قانونی متفاوتی وجود دارد. اگر خریدار با سند و مدرک اثبات کند که نمی دانسته مال غیر بوده، می تواند از فروشنده شکایت کند. با گرفتن یک وکیل کاربلد شکایت فرد به ثمر می نشیند.

امروزه کلاهبرداری فروش مال غیر با روش های نوین اجرا می گردد. جالب است بدانید که در برخی موارد خود فروشنده اعلام می کند که مال غیر را می فروشد. البته این کار را با استفاده از ترفندها و حیله های بخصوص می کند. اما لازم است که همیشه دقت کنید و به قولنامه ها چندان اعتماد نکنید. در این صورت مالک اصلی می تواند از شما شکایت کند. طبق قانون اگر فرد بداند که مال غیر است و اقدام به خرید نماید، خود مجرم است. با این حساب سرمایه فرد از دست می رود و پای خودش هم گیر است.

جعل سند و فروش مال غیر

دانستید که برای فروش مال غیر و کلاهبرداری در آن روش های گوناگون وجود دارد. یکی از این روش ها، فروش مال غیر با قولنامه بود. امروزه بسیاری از افراد به معامله های قولنامه ای اعتماد نمی کنند. البته می توان گفت که بهترین کار همین است. پیش از انجام هر کاری به خوبی تحقیق کنید. لازم است که به تمام جوانب توجه کنید و از هیچکدام آنها چشم پوشی نکنید.

امروزه از طریق جعل سند و فروش مال غیر کلاهبرداران بر سر خریدار کلاه می گذارند. با توجه به اینکه اکثر افراد نسبت به کلاهبرداری با قولنامه آگاهی دارند؛ کلاهبرداران شیوه جدیدی را سرمشق خود قرار داده اند و به جعل سند و مدرک می پردازند. از این طریق ممکن است بر سر هر کسی کلاه بگذارند. البته تشخیص سند جعلی نیز امکان پذیر است. اما در این رابطه نیاز است که به سراغ فردی کاربلد بروید.

کلاهبرداری فروش مال غیر سبب می شود که سرمایه خریدار از دست برود. به طور کلی پلیس همواره در این باره هشدار می دهد. برخی از افراد سال ها زمان می گذارند تا سرمایه جمع کنند. اما از طریق یک اشتباه تمام سرمایه خود را از دست می دهند. به همین خاطر است که همواره تاکید بر زیرکی و هوشیاری می شود. هرچند که برخی از افراد از طریق شکایت به حق خود رسیده اند؛ اما همانطور که می دانید و انتظار می رود، پیشگیری بهتر از درمان است.

نمونه پرونده فروش مال غیر

توجه به نمونه ها همواره سبب کسب عبرت می شود. اگر بخواهیم می توانیم به نمونه پرونده فروش مال غیر بپردازیم. امروزه در اینترنت و دادگاه ها با پرونده ها و شکایت های متعدد روبرو می شویم. کلاهبرداری فروش مال غیر یکی از پرونده هایی است که به طور رندوم یافت می شود. اکثر کسانی که شکایت می کنند چوب بی اطلاعاتی خود را می خورند. اگر با آنها هم صحبت شوید میبینید که همواره افسوس بی دقتی خود را می خورند. در بازار امروز، کلاهبرداران همواره در کمین هستند. لازم است که درباره انواع کلاهبرداری در این زمینه بخوانید و احتیاط کنید.

در این مقاله به خوبی دانستید که فروش مال غیر چیست. برای چگونگی مقابله با آن باید بگوییم که هشیار باشید و دقت کنید. اگر در یک زمینه علم کافی ندارید خوب است که از یک کاربلد مشورت بگیرید. حفظ سرمایه از دست کلاهبرداران چندان کار سختی نیست. تنها در برابر کلاهبرداری فروش مال غیر لازم است که کاملا هوشیار باشید. بی گدار به آب زدن برای هیچکس نتیجه مطلوبی نداشته است. اعتماد به شانس و بستن چشم ها ایده خوبی به حساب نمی آید.