چگونه مناسب ترین نرم افزار CRM را برای کسب و کارمان انتخاب کنیم؟
مدیریت یک کسب و کار به هیچ وجه کار آسانی نیست. برای موفقیت در این مسیر نیاز به زمان، منابع و تمرکز زیادی خواهید داشت. البته در این راه دشوار تنها نیستید و استفاده از یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می تواند تاثیر زیادی در سرعت بخشی و نظم دهی به فرایندهای مختلف داشته باشد. اما چطور می توانیم نرم افزار سی آر ام مناسب برای کسب و کارمان را پیدا کنیم؟
به گزارش حرف تازه ، در این مقاله، به مهمترین مواردی که هنگام انتخاب نرم افزار CRM باید مد نظر داشته باشید پرداخته و نکاتی را با شما به اشتراک میگذاریم که انتخاب را برای شما آسان تر و پربازده تر خواهند کرد.
نیازها را شناسایی کنید
هیچ کس نمی تواند دقیقاً به شما بگوید که کدام نرم افزار CRM برای کسب و کار شما مناسب ترین است. لازم است خود شما پس از بررسی و ارزیابی کسب و کارتان و فرآیندها و نیازهای موجود تصمیم نهایی را اتخاذ کنید. هیچ دو کسب و کاری کاملا شبیه به هم نیستند. آنچه برای یک شرکت مفید است، ممکن است برای یک شرکت دیگر چندان مثمر ثمر نباشد. بنابراین شما نمی توانید تنها با تکیه بر توصیه های عمومی، یک نرم افزار CRM مناسب برای کسب و کارتان خریداری کنید. حتی نرم افزاری که رقبای شما از آن استفاده می کنند، ممکن است بهترین انتخاب برای شما نباشد.
بازار نرم افزار CRM به سرعت در حال گسترش است و تولید کنندگان به طور مستمر محصولات جدید بیشتری را عرضه می کنند. بنابراین شما به راحتی می توانید ابزاری را پیدا کنید که با نیازهای خاص کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. به کمک نرم افزار CRM می توانید سرعت عملکرد کسب و کارتان را افزایش دهید، اما تنها در صورتی که برنامه مشخصی داشته باشید. اگر نیازهای خودتان را شناسایی نکنید، ریسک سرمایه گذاری روی نرم افزاری را متقبل می شوید که با جریان کاری کسب و کار شما مطابقت نداشته و در نتیجه رشد شما را به شدت کند خواهد کرد.
به همین دلیل اولین کاری که لازم است هنگام انتخاب یک نرم افزار CRM برای کسب و کارتان انجام دهید این است که فرآیندهای فروش و بازاریابی خودتان را ترسیم کنید و ببینید قصد دارید فرایندها را در کدام بخش ها ساده سازی کرده یا بهبود دهید.
-
نیاز است تولید سرنخ ها را افزایش دهید؟
اگر چنین است، باید یک نرم افزار CRM را در نظر بگیرید که بر تولید سرنخ و ایجاد چابکی در کسب و کار تمرکز دارد.
-
فرصت های فروش در پایپ لاین حرکت نمی کنند؟
اگر چنین است، می توانید به کمک یک نرم افزار CRM با عملکرد قوی گزارش دهی، تنگناها را شناسایی کنید. این گزارش ها به شما دانشی را ارائه می دهند که با استفاده از آن قادر خواهید بود فرآیندهای کسب و کار و انتقال سرنخ ها به سمت پایین پایپ لاین فروش را تسهیل و تسریع کنید.
-
نیاز دارید به اطلاعات تماس دسترسی بهتری داشته باشید؟
اگر چنین است، مناسب ترین راه حل برای شما یک نرم افزار با اطلاعات و تاریخچه ۳۶۰ درجه تماس و کامل است.
-
لازم است کارایی تیم ها را افزایش دهید؟
اگر چنین است، از خرید یک نرم افزار CRM که گسترده ترین اتوماسیون فرآیندهای دستی را ارائه می دهد، بیشترین سود را خواهید برد.
-
دسترسی آسان به بینش ها و نتایج برای شما مهم است؟
اگر چنین است، باید یک نرم افزار سی آر ام را انتخاب کنید که داشبوردهای قابل تنظیم ارائه می دهد.
-
آیا تیم فروش شما قادر به تبدیل سرنخ ها نیست؟
در این صورت باید به دنبال یک نرم افزار CRM با قابلیت امتیازدهی باشید تا بتوانید سرنخ های خودتان را بهتر ارزیابی کرده و مشتریان بالقوه با شانس بالاتر برای فروش را پیدا کنید.
این فهرست میتواند به همین ترتیب ادامه پیدا کند.
ویژگی های ضروری نرم افزار CRM ایده آل را شناسایی کنید
حالا که دقیقاً می دانید از یک نرم افزار CRM چه انتظاراتی دارد، باید بتوانید تشخیص دهید که کدام ویژگی ها برای شما مهم هستند و به دنبال ابزارهایی باشید که مجموعه ای از این ویژگی ها را به شما ارائه می دهند.
برخی از ویژگی های نرم افزار CRM کارآمد عبارتند از:
-
مدیریت تماس ها
-
مدیریت پایپ لاین فروش
-
سفارشی سازی اطلاعات
-
گزارش دهی
-
اتوماسیون فروش
-
اتوماسیون بازاریابی
-
قابلیت ادغام با سایر ابزارها
بهترین راه برای رسیدگی به این موضوع این است با کارشناسان تولید کننده نرم افزار CRM مشورت کرده و دموهای مختلفی از محصول را مشاهده کنید تا مبنایی برای تصمیم گیری داشته باشید.
ارسال دیدگاه