چه کسی پاسخگوی نصب بنرهای داربستی شهرداری منطقه پنج رشت است؟

حرف تازه : مدت ها است که بنرهای فراوانی در شهر به چشم می خورد. بنرهایی که در میان آنها برخی علل و بهانه های نصبشان سوال برانگیز است و برخی افرادی که آن بنرها را نصب کرده اند… در این مطلب قصد پرداختن به تمامی بنرهای شهر رشت را نداریم و شاید در فرصتی مناسب به بررسی کامل تر […]

حرف تازه : مدت ها است که بنرهای فراوانی در شهر به چشم می خورد. بنرهایی که در میان آنها برخی علل و بهانه های نصبشان سوال برانگیز است و برخی افرادی که آن بنرها را نصب کرده اند…

در این مطلب قصد پرداختن به تمامی بنرهای شهر رشت را نداریم و شاید در فرصتی مناسب به بررسی کامل تر موضوع بپردازیم.

محمدتقی (حامد) عبدالهی را شاید بتوان یکی از پر بنر ترین مدیران رشت دانست. روزهایی که به عنوان شهردار منطقه پنج رشت انتخاب شد با گذشت دو هفته همچنان بنرهای پی در پی از سوی افراد مختلف برای تبریک به او در سطح شهر نصب شد. (اینجا بخوانید ) که نمونه هایی از آن را در ادامه مشاهده می کنید:

۷ ۸
طبیعتا نصب این بنرها در مقایسه با اینکه این روزها حتی انتصاب مدیران میانی نیز با پیام ها و بنرهای تبریک همراه است سوال و یا ایرادی ندارد اما این بنرها به همینجا ختم نشد و بنرهای مرتبط با شهردار منطقه پنج رشت ادامه دار و گاهی سوال برانگیز بود.

چندی پیش، پس از آنکه اهالی جماران به دلیل پیگیری یکی از اعضای شورا بنر تشکری برای او نصب کرده بودند به فاصله چند روز بنرهای تشکر از مدیر شهرداری منطقه پنج نصب شد!

۴ ۵

ماجرای بنرهای آقای شهردار به همینجا ختم نمی شود و گاهی بنرهایی دیده می شوند که حتی با خواندن چندباره آنها هم نمی توان به راحتی متوجه دلیل ضرورت نصب آن شد:

۳

اما علاوه بر مواردی که از سوی ” جمعی از مردم ” نصب شده است بنرهایی از سوی شهرداری منطقه پنج نیز نصب شده است که در نوع خود جالب توجه است:

۱ ۲

طبیعتا درخشش ورزشکاران گیلانی و رشتی مایه فخر و مباهات است و ورزشکاران ما شایسته بهترین ها هستند اما نصب بنر از سوی شهرداری منطقه پنج که مدیریت آن بر عهده محمدتقی (حامد) عبدالهی است سوالاتی را به همراه دارد. اول اینکه مگر نصب بنر توسط داربست غیر قانونی نشده است و تلاش مدیریت شهری در جهت به حداقل رساندن داربستهای سطح شهر برای نصب بنر ها نیست؟ دوم اینکه آیا ورزش و جوانان گیلان، شهرداری و یا شورای اسلامی شهر رشت به عنوان نهادهای مرتبط تری برای نصب بنر شناخته نمی شوند؟ سوم اینکه آیا شایسته است که بنر تبریک به محمد رهبری عزیز که برای اولین بار قهرمانی جهان در اسلحه سابر را به ارمغان آورده است در چنین نقطه ای که بخش مهمی از نوشته های آن دیده نمی شود نصب شود؟ و اینکه اگر قرار باشد علاوه بر شهرداری مرکز و شورای اسلامی شهر رشت، زیر مجموعه های آنها هم جداگانه بنر نصب کنند آیا شهر از لحاظ زیبایی های بصری دچار آسیب نمی شود؟

البته بنرها به همینجا ختم نمی شود اما در این مطلب به اشاره به تنها یکی دیگر از آنها بسنده می کنیم.

یکی از پرسروصداترین بنرهای مرتبط با محمدتقی (حامد) عبدالهی به ماه پیش برمی گردد و بنر مربوط به خوشامد گویی هیئت مدیره مجتمع مسکونی لاکانشهر به او و هیئت همراه جهت شرکت در مراسم سوگواری هیئت عزاداری حضرت ابوالفضل (ع) لاکانشهر است. هرچند خود او اقدام به نصب این بنر نکرده است اما جای تعجب است حضور در مراسمی که بودن در آن سعادت می خواهد و باعث افتخار است با بنر تبریک همراه شود.

شاید برای برخی همشهریان سوال باشد که نصب بعضی بنرها چه ضرورتی دارد؟ برای ما هم این سوال به طور خاص در مورد این بنر وجود دارد… چه ضرورتی دارد حضور در مراسم سوگواری سید الشهدا با بنر خوشامدگویی همراه باشد؟

حرف تازه آمادگی انتشار پاسخ های مدیر شهرداری منطقه پنج رشت را دارد و این حق برای محمدتقی عبدالهی محفوظ است.

۶