چه فصلی به ماهشهر سفر کنیم؟

در میان تمام شهرهایی که به‌عنوان مقصد توریستی معرفی می‌شوند، بندرها، نقش به‌سزایی در گسترش صنعت گردشگری دارند. این شهرها به سبب موقعیت استراتژیک خود می‌توانند بهترین مقصد برای گشت‌وگذار، تماشای دریای زیبا و همچنین، خرید کردن باشند. بندر ماهشهر، یکی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین بنادر کشور در جنوب ایران است که بازدید از آن، خالی از لطف نیست.

به گزارش حرف تازه ، در این مقاله، شما را با بهترین زمان سفر و همچنین جاهای دیدنی ماهشهر ، آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید.

ماهشهر کجاست و مسیر دسترسی به آن چگونه است؟

همان‌طور که گفته شد، ماهشهر یکی از بنادر جنوبی ایران است که در استان خوزستان و در مجاورت خلیج همیشه فارس قرار دارد. این بندر زیبا، از جهات گوناگونی حائز اهمیت است و می‌توان آن را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر جنوب، معرفی کرد. ازنظر جغرافیایی، ماهشهر از سمت غرب با خرمشهر و آبادان، از سمت شرق با هندیجان و بهبهان، از سمت شمال با اهواز و از سمت جنوب با خلیج‌فارس، هم‌جوار است. علاوه بر اهمیت بندر، مجاورت آن با شهرهای مهم و مرکزی استان خوزستان نیز می‌تواند نکته مهمی باشد. بندر ماهشهر نقش مهمی در صادرات نفت و تولیدات پتروشیمی دارد. هم‌اکنون، بندر ماهشهر به دو قسمت قدیمی و صنعتی تبدیل‌شده و ناحیه صنعتی، بیشتر به صادرات اختصاص‌یافته است.

نکته جالبی در مورد ماهشهر وجود دارد و آن، تاریخ فوق‌العاده غنی این شهر است. جالب است بدانید که این بندر، با عنوان بندر قدیمی خلیج‌فارس شناخته می‌شود. با نگاهی به تاریخ می‌توان پیشینه بندر ماهشهر را، در دوره ساسانیان جست‌وجو کرد. پیرو پیشرفت‌هایی که در جندی‌شاپور در دوره ساسانیان رخ داد، ماهشهر نیز در مجاورت خلیج‌فارس تأسیس شد. چنین قدمتی سبب شده که ماهشهر، جاذبه‌های باستانی زیادی برای ارائه داشته باشد. برای سفر به ماهشهر، مسیرهای مختلفی پیش رویتان قرار دارند. برای سفری راحت و سریع می‌توانید بلیط هواپیمای ماهشهر را تهیه کنید و ظرف مدت ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه، از تهران به مقصد برسید. همچنین، می‌توانید بلیط قطار را تهیه‌کرده و با کمترین قیمت، پس از ۷ ساعت سفر، به بندر برسید. در کنار این موارد، مسیر جاده‌ای نیز برای دسترسی به ماهشهر وجود دارد.

آب و هوای ماهشهر در طول سال

بندر ماهشهر یکی از شهرهای استان خوزستان است و اطلاع از این موضوع می‌تواند شما را نسبت به وضعیت آب‌وهوای ماهشهر، آگاه کند. ازنظر جغرافیایی، ماهشهر در ناحیه خشک و فراخشک قرارگرفته است و پوشش گیاهی آن، به سبب گرمای شدید در برخی مواقع سال، بسیار محدود می‌شود؛ اگرچه، بخش‌هایی از این شهر در ناحیه جلگه‌ای واقع‌شده و حاصلخیز است. ازنظر آب‌وهوا نیز، ماهشهر را می‌توان گرم و مرطوب دانست‌. مجاورت با دریا، سبب افزایش رطوبت می‌شود؛ همچنین، میزان این رطوبت در ماه‌های گرم سال، افزایش می‌یابد.

دمای هوای ماهشهر را می‌توان بین صفر تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد دانست. در فصول گرم سال، معمولاً دما تا ۵۰ درجه پیش می‌رود و حتی دمای ۶۹ درجه نیز برای این بندر، به ثبت رسیده که فراتر از حد تحمل بومیان است. از دیگر ویژگی‌های ماهشهر این است که دمای آن در فصل بهار، به‌طور ناگهانی، افزایش شدیدی پیدا می‌کند. در فصل زمستان، دمای هوا تا نزدیک صفر پایین می‌آید؛ اما دمای زیر صفر، در این شهر دیده نمی‌شود.

بهترین زمان سفر به ماهشهر

بهترین زمان سفر به ماهشهر، اواخر پاییز و فصل زمستان است. در این مواقع سال، دمای هوای ماهشهر مطلوب است و می‌توانید به‌راحتی از جاهای دیدنی ماهشهر، بازدید کنید. به‌طورمعمول، تحمل دمای هوای بندر در تابستان برای افراد غیربومی، دشوار است؛ بنابراین، توصیه می‌کنیم که در فصل پاییز و زمستان به این شهر سفر کنید. البته، اگر ساکن شهرهای اطراف بوده و با گرمای جنوب بیگانه نیستید، فصول دیگر سال نیز می‌توانند برای سفری ارزان، مناسب باشند.

مروری بر مکان‌های دیدنی ماهشهر

یکی از مواردی که ماهشهر را به بندری دیدنی تبدیل می‌کند، قدمت آن است. قطعاً بازدید از بندر قدیمی خلیج‌فارس می‌تواند سرشار از ماجراجویی‌های پرهیجان در مناطق باستانی و بافت قدیمی شهر باشد. همچنین، طبیعت بکر این ناحیه به سبب مجاورت با دریا، مناظر چشم‌نوازی را خلق کرده است. چند مورد از جاهای دیدنی ماهشهر را در ادامه، معرفی خواهیم کرد.

جزیره بونه

جزیره بونه، یکی از جزایر زیبا و دیدنی ماهشهر محسوب می‌شود که کوچک و غیرمسکونی است. در این جزیره می‌توانید طبیعت بکر ماهشهر را تماشا کرده و با پرندگان دریایی مختلفی، آشنا شوید. جزیره بونه، در کنار چند جزیره کوچک دیگر، پرطرفدارترین جاذبه‌های دیدنی ماهشهر را تشکیل می‌دهند.

پارک ساحلی خور

پارک ساحلی خور ازجمله جاذبه‌های ماهشهر است که لذت بهره‌مندی از تفریحات ساحلی را ممکن کرده است. در این پارک ساحلی می‌توانید چندساعتی را به تماشای دریا، قایق‌سواری، ماهیگیری و سایر تفریحات آبی، اختصاص دهید. فرصت تماشای غروب آفتاب در سواحل بکر و بی‌نظیر خلیج‌فارس نیز غنیمتی است که در این سفر، نصیبتان خواهد شد.

تل کافرون

تل کافرون، یکی از مناطق دیدنی ماهشهر است که هم ازنظر تاریخی و هم ازنظر طبیعی، اهمیت دارد. این جاذبه که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، مربوط به پارت‌ها و پیش از دوره هخامنشیان است. آثاری از یکجانشینی پارت‌ها، در تل کافرون مشاهده‌شده است که قدمت آن را اثبات می‌کند‌. رود کافرون که از وسط این جاذبه عبور می‌کند، زیبایی آن را دوچندان کرده است.

بلیط رفت‌وبرگشت به ماهشهر را از فلای تودی بخرید

با توجه به معرفی مختصری که از بندر ماهشهر داشتیم، سفر به این بندر زیبا در جنوب کشور می‌تواند تجربه متفاوتی باشد. بااین‌حال، اگر برخی از نکات را پیش از آغاز سفر رعایت کنید، سفری به‌مراتب جذاب‌تر خواهید داشت. یکی از این نکات، تهیه بلیط رفت‌وبرگشت از مرجعی معتبر است. برای این کار، کافی است وارد وب‌سایت فلای تودی شوید و بسته به سلیقه و نیاز خود، خرید بلیط قطار  یا هواپیما را انتخاب نمایید.

سپس با کلیک روی گزینه موردنظر، وارد صفحه مربوطه شده و اطلاعات را وارد کنید. در ادامه، با انتخاب بلیط مناسب و پرداخت هزینه‌ای معقول و منصفانه، در کمتر از چند دقیقه، بلیط اینترنتی برایتان صادر خواهد شد. فلای تودی می‌تواند بهترین همراه برای سفری هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی باشد.