رمضانپور نرگسی :

چه بهتر که آن اصولگرا کوچکی نژاد باشد

تی تی خبر (حرف تازه) :  دور دوم انتخابات مجلس دهم نیز پایان یافت و منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی مشخص شدند. به همین بهانه پایگاه خبری تحلیلی “گیلانا” ، با دکتر “رمضانپور نرگسی” ، نماینده ادوارمجلس شورای اسلامی و رییس شورای اصلاح طلبان گیلان ، گفتگویی اختصاصی ترتیب داده که ماحصل آن از نظر […]

تی تی خبر (حرف تازه) :  دور دوم انتخابات مجلس دهم نیز پایان یافت و منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی مشخص شدند.

به همین بهانه پایگاه خبری تحلیلی “گیلانا” ، با دکتر “رمضانپور نرگسی” ، نماینده ادوارمجلس شورای اسلامی و رییس شورای اصلاح طلبان گیلان ، گفتگویی اختصاصی ترتیب داده که ماحصل آن از نظر خوانندگان نکته سنج و فرهیخته “گیلانا” می گذرد:

دکتر “رمضانپور نرگسی” در ابتدای این گفتگوی اختصاصی پس از تشکر از دست اندرکاران پایگاه خبری تحلیلی گیلانا ، جهت تنویر افکار عمومی به سمت انتخابات، اظهارداشت:به آحاد مردم رشت و رودبار خسته نباشید گفته و تبریک عرض می نمایم. و برای این که با حضور خود به کاندیدای لیست امید رای دادند از آنان تشکر می کنم  که به ما اعتماد کردند ، در حوزه رشت به دکتر حسنی و در حوزه رودبار به دکتر جمالی به عنوان لیست امید رای دادند.

حضور و شورو شوق مردم در مرحله اول، به هیچ عنوان با مرحله دوم قابل قیاس نیست

وی افزود:حضور و شورو شوق مردم در مرحله اول، به هیچ عنوان با مرحله دوم قابل قیاس نیست.بارها ما بر روی این مسئله تاکید داشتیم که مردم در دور دوم حضوری پر شور و چشمگیر داشته باشند.ولی چون اینجا گیلان است.از طرفی کشاورزی بودن استان و همزمانی دور دوم انتخابات با کار کشاورزان و از طرف دیگر جاذبه های گردشگری استان که مردم را تشویق می کند جمعه ها از شهر خارج شوند.همچنین زمان کمتر نسبت به مرحله اول ، نتیجه این شد که ما شاهد حضور کمتری نسبت به مرحله اول باشیم.البته این کاهش مشارکت در مرحله دوم طبیعی است و ما در تمامی دوره ها این کاهش را داشتیم.حتی در دوره هفتم مشارکت از صد درصد به ۹ درصد کاهش پیداکرد.

در مرحله دوم مشارکت بیش از ۱۹ درصدی را شاهد بودیم 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی مشارکت در مرحله اول را ۳۹ درصد اعلام داشت و گفت: نسبت به تجارب ۹ دوره قبل ، پیش بینی ما این بود که در دور دوم حضور ۲۰ درصدی مردم را داشته باشیم.که این پیش بینی تقریبا درست درآمد و در مرحله دوم مشارکت بیش از ۱۹ درصدی را شاهد بودیم.حدود ۱۳۱ هزار نفر در مرحله دوم انتخابات شرکت کردند.در حالی که شرکت کنندگان مرحله اول ۲۷۹ هزار نفر بودند.واجدین شرایط در این مرحله ۵۱۰ هزارنفر ، و در مرحله اول ۵۰۸ هزار نفر بوده اند.

 

ما می توانیم مدعی باشیم تنها کاندید ما افزایش رای داشته که این یعنی پیروزی در مرحله دوم

رییس شورای اصلاح طلبان گیلان در پاسخ به سئوال که چرا کاندید لیست امید در رشت هر چند با اختلاف جزئی ، دوم شد؟عنوان داشت:با توجه به این نکته که ما در دور دوم حدود ۸۱ درصد کاهش شرکت مردم را داشته ایم. ولی با این وجود رای کاندید ما افزایش داشته و ۴۱ هزار رای دور اول ، در دور دوم به ۵۰ هزار رای افزایش یافته است.کاندید لیست امید تنها کاندیدی بود که افزایش رای داشت. کاندیدای رقبای ما با کاهش رای مواجه شدند.به طور مثال کسی که در دور اول ۵۸ هزار رای داشت در دور دوم ۵۳ هزار رای آورد.ما می توانیم مدعی باشیم تنها کاندید ما افزایش رای داشته که این یعنی پیروزی در مرحله دوم.

امیدواریم که آقای کوچکی نژاد نقاط ضعف خود را تبدیل به نقاط قوت کند و از حرف های جناحی و حزبی خارج شود 

وی در ادامه تصریح کرد:البته به نظر من اصلا نباید اعلام کنیم که ما پیروز شدیم و آن ها باختند.روال انتخابات اینچنین رقم خورد که در دور دوم یک نفر از اصولگرایان باید به همراه کاندید اصلاح طلب وارد مجلس می شد. چه بهتر که آن اصولگرا کسی مانند کوچکی نژاد که یک شخص فرهنگی است و تجربه دو دوره نمایندگی مجلس را دارد باشد.امیدواریم که آقای کوچکی نژاد نقاط ضعف خود را تبدیل به نقاط قوت کند و از حرف های جناحی و حزبی خارج شود. دکتر حسنی نیز در کنار مهندس جعفرزاده،لاهوتی،قربانی و دیگر نمایندگان باتجربه بتواند تجربه کسب کند.و همگی دست به دست هم داده جهت توسعه ی استان بکوشند.

دوران رقابت پایان یافت و از اکنون باید رفاقت کنیم

نماینده دوره پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که دوران رقابت پایان یافت و از اکنون باید رفاقت کنیم،بیان داشت:این ۱۳ نماینده منتخب باید به دور از نگاه های جناحی و گروهی  در کنار هم جهت ارتقای  زیرساخت های استان تلاش کنند.در صورت لزوم ما هم حاضریم تجربیاتمان را بی مزد و منت در اختیار این عزیزان قرار دهیم.مردم ما نمایندگان فرهیخته ای انتخاب کردند این نمایندگان باید از تیم دولت در گیلان و ائمه جمعه ، خاصه آیت الله قربانی که اهل پژوهش و تحقیق هستند، بهره ببرند و با وحدت و همدلی دست به دست هم داده و برای توسعه استان تلاش کنند.تجربه نشان داده هر وقت وحدت و همدلی که کلام مقام معظم رهبری است و فتوایی است که برای همه زمان هاست ، داشته ایم ثمره ی آن را به خوبی برداشت کردیم. و هر کجا انشقاق داشتیم شاهد چیزهای بدی بودیم.

مجمع نمایندگان گیلان باید ارتقای منابع انسانی را در دستور کار خود قرار دهند

دکتر رمضانپور نرگسی با تاکید به این نکته که ما باید بعضی از نمایندگان را الگو قرار دهیم، گفت: در زمان مرحوم طاهری در اصفهان ، در هر دولتی آمدند چند وزیر پیشنهاد دادند و در برخی از مواقع وزیرانی را تحمیل کردند و برایشان فرقی هم نمی کرد که اصولگرا باشند یا اصلاح طلب . و امروز ما در اصفهان جوانان بیکار کمتری را می بینیم.مجمع نمایندگان گیلان باید ارتقای منابع انسانی را در دستور کار خود قرار دهند.نمایندگان باید جوانان ما را حمایت کنند.هر جوان گیلانی هر کجا که برود می تواند حداقل ده نفر را با خود ببرد.جوانان ما باید در پست های دولتی توزیع شوند.

گیلان با ۱۳ نماینده باید در ۱۳ کمیسیون حضور داشته باشد

رییس شورای اصلاح طلبان گیلان در پایان گفتگوی خود با “گیلانا” ، با اشاره به این نکته که در گذشته شاهد بودیم ۶ تا ۱۰ نماینده در یک کمیسیون حضور داشتند،در نتیجه ما  در کمیسیون مهمی همچون کمیسیون کشاورزی کسی را نداشتیم،خاطرنشان ساخت:گیلان با ۱۳ نماینده می تواند در ۱۳ کمیسیون حضور داشته باشد.ضمنا می توانیم از حضور الیاس حضرتی و علی نوبخت که یار ۱۴ و پانزدهم گیلان هستند نیز استفاده کنیم. باید در هر کمیسیون یک نماینده داشته باشیم و دوستان در جهت ارتقای وضعیت استان کارکنند.حال که فهمیده ایم وحدت می تواند در توسعه ی استان کارساز باشد خواهش من این است که با هم تعامل کنند.ما در استان یک مثلث قدرت داریم که تشکیل شده از مجمع نمایندگان،نماینده ولی فقیه و تیم دولت در گیلان بنده هم به عنوان یک یارکوچک خالصانه در خدمت دوستان هستم.همگی دست به دست هم دهیم و با وحدت و همدلی باعث پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر استان عزیزمان باشیم.|گفتگواز: پایگاه خبری تحلیلی “گیلانا”

پایگاه خبری تحلیلی “گیلانا” ، اعتقاد دارد که باید از تجربیات مدیران توانمندی چون دکتر رمضانپورنرگسی،دکتر فیاض زاهد،مهندس بخشی(در بخش صنعت) و دیگر دوستان عزیزی که تعدادشان خیلی زیاد است و نمی توان نام همه را در اینجا برد ، بهره مند گردیم و از تجربیات این عزیزان جهت توسعه استان بهره ببریم.این عزیزان حکم اندوخته های ارزشمند گیلان را دارند که باید موقع لزوم از این اندوخته ها به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.امیدواریم که زین پس شاهد رشد و توسعه ی روز افزون استان عزیزمان گیلان باشیم.

در خصوص اعداد و ارقام ارائه شده و اظهار نظرهای صورت گرفته در این گفتگو ، پایگاه خبری تحلیلی تی تی خبر هیچگونه مسئولیتی نداشته و صرفا به بازنشر خبر مندرج در پایگاه خبری گیلانا جهت تنویر افکار عمومی پرداخته شده است.