حرف تازه از پوشش گزارش عملکرد گذشته و وعده های مسئولین در مورد سراوان معذور است

چهل سال دروغ و بی کفایتی در خصوص سراوان

چند روزی است زخم چهل ساله سراوان سر باز کرده است و تجمع اهالی سراوان به سوژه رسانه ها تبدیل شده است. صبر مردم سراوان پس از چهل سال دروغ و بی کفایتی در خصوص سراوان تمام شده و حالا به هیچ عنوان راضی به عقب نشینی از مواضع خود نیستند.

به گزارش اختصاصی حرف تازه ، چند روزی است زخم چهل ساله سراوان بار دیگر سر باز کرده و تجمع اهالی سراوان به سوژه رسانه ها تبدیل شده است. مردمی که صبورانه سالها به وعده های مسئولین دل خوش کردند اما حالا دیگر صبرشان پس از چهل سال دروغ و بی کفایتی در خصوص سراوان تمام شده و به هیچ عنوان راضی به عقب نشینی از مواضع خود نیستند.

فرماندار رشت نیز به همراه برخی مسئولین دیگر در محل تجمع اهالی سراوان حضور یافت و خواستار اعتماد دوباره به دولت و دولتمردان جدید شد که این درخواست نیز با «نــــه» قاطع اهالی سراوان همراه شد تا موضع قاطع اهالی سراوان اعلام شود. ضمن آن که مسئولین باید بدانند از آنجا که مساله سراوان، مساله تمام گیلان است و آسیب های آن نیز سراسر گیلان را تهدید می کند این «نه» شاید پاسخ تمام استان به درخواست اعتماد دوباره به آنها باشد. مسئولین امروز موظفند با عملکرد خود اعتماد از دست رفته مردم را ترمیم نمایند چرا که دیگر حرف ها و وعده ها و گزارش هایشان خریداری ندارد.

در این راستا، برخی مسئولین همچنان سعی در تطهیر خود و مجموعه تحت مدیریت خود دارند و با ارسال گزارش عملکرد به دنبال تلطیف فضا به سود خود هستند. ضمن احترام به تک تک مسئولین و تشکر بابت تمامی پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته، تحریریه پایگاه خبری حرف تازه به استحضار می رساند از آنجا که حاصل سال ها جلسه و قول و وعده مسئولان برای مساله سراوان کاملا مشخص است و موجب نارضایتی عمومی، آلودگی آبهای زیر زمینی، تهدید سلامت خانوارهای گیلانی، تهدید اکوسیستم، و افزایش خطر نابودی جنگل های هیرکانی سراوان و گونه های جانوری ارزشمند این محدوده شده است از پوشش عملکرد مسئولین در مورد سراوان معذور است.

تحریریه این رسانه خبری در طی سالیان گذشته شاهد کارشکنی ها، لجبازی ها و بی کفایتی ها و یا دست کم بی تفاوتی های مختلفی از سوی مسئولین مربوطه بوده است و همچنین در برخی موارد اقدامات غیر اصولی و غیرکارشناسی مختلفی نیز در این حوزه رقم خورده است. اکنون حرف تازه وظیفه خود می داند در راستای انجام رسالت خبری خود، به آنچه باور قلبی دارد عمل کند و از این پس از ارائه گزارش های عملکرد مربوط به این حوزه خودداری نماید. این رسانه اعتقاد دارد حل مشکل سراوان نیازمند اختصاص هرچه سریع تر بودجه ملی، همراهی تمامی دستگاه های مربوطه و به کارگیری نظرات متخصصان حوزه پسماند و الگوبرداری از شهرهای موفق در این زمینه است و قطعا از توان یک دستگاه خارج است.

امید است این اقدام به عنوان یک حرکت نمادین، کمکی هرچند کوچک به رفع همیشگی مشکل دفن غیربهداشتی زباله در سراوان نماید.