چهره های مستقل شاخص رشت در انتخابات مجلس یازدهم چه کسانی هستند؟

 در حالی که ثبت نام کاندیداهای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی روز گذشته به پایان رسید نگاهی به شاخص ترین چهره های مستقل حاضر در انتخابات از حوزه انتخابیه رشت خواهیم داشت.

اختصاصی حرف تازه – در حالی که ثبت نام کاندیداهای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی روز گذشته به پایان رسید نگاهی به شاخص ترین چهره های مستقل حاضر در انتخابات از حوزه انتخابیه رشت خواهیم داشت.

شاید در ادوار گذشته لیست های حمایتی اصلاح طلبان و اصولگرایان از اهمیت ویژه ای برخوردار بود اما در این دوره اوضاع کمی متفاوت است و برخی از شاخص ترین کاندیداهای انتخابات مجلس تمایل چندانی به قرار گرفتن در لیست ها نشان نمی دهند. یکی از تفاوت های این دوره در این است که جریان سوم، جریان اعتدالیون حامی دولت نیست و مستقلین نقش موثرتری را ایفا خواهند کرد.

۱-غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: او که در دوره گذشته در لیست اصلاح طلبان قرار داشت دو دوره نمایندگی رشت را در کارنامه دارد و هم اکنون رئیس فراکسیون مستقلین مجلس است. جعفرزاده را باید یکی از چهره های مستقل حاضر در انتخابات دانست و گفته می شود اصلاح طلبان نیز قصد ندارند او را در لیست قرار دهند.

۲-سیدمحمد احمدی: معاون سابق هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان که فرمانداری در شهرهای رشت، لاهیجان و رودبار را در کارنامه دارد یکی از جدی ترین گزینه های حاضر در انتخابات اسفند ماه است. از هم اکنو او را باید چهره های خارج از دو لیست اصلاح طلبان و اصولگرایان دانست و به عنوان یک چهره مستقل در انتخابات او را در نظر داشت.

۳-مسعود اسلامی: شاید تا چند ماه قبل کمتر فردی تصور می کرد مسعود اسلامی که معاونت درمان سپاه را بر عهده دارد چهره مستقل انتخابات اسفند ماه باشد اما مصاحبه او پس از ثبت نام و صحبت از حضور فراجناحی آن هم در شرایطی که چهره های اصولگرای متعددی ثبت نام کرده اند سبب شد نام مسعود اسلامی را نیز در بین افراد مستقل این دوره قرار دهیم.

۴-حسن تامینی: هرچند نام او در بین کاندیداهای نزدیک به اصلاح طلبان نیز دیده می شود اما تامینی در صورت عبور از مرحله تایید صلاحیت، حتی با قرار نگرفتن در لیست از بخت بالایی برای پیروزی برخوردار است و می تواند به صورت مستقل برای رقبا خطرساز باشد. او سابقه دو دوره نمایندگی مردم رشت را نیز دارد.

۵-مجید رجبی ویسرودی: عضو سابق شورای شهر رشت که از فعالیت های اقتصادی گسترده ای داشته است به عنوان یکی از کاندیداهای شاخص در این دوره ثبت نام کرد. افزایش هزینه های تبلیغاتی در این دوره، بخت او را که از توانایی مالی مناسبی برخوردار است افزایش می دهد.

۶-محمدرضا زیبایی: این استاد دانشگاه به عنوان چهره ای مستقل پا به عرصه انتخابات گذاشته است. از گوشه و کنار خبر می رسد او قدم های نخست را محکم برداشته و پتانسیل تبدیل شدن به یکی از پدیده های این دوره از انتخابات را دارد.

۷-رضا عاشری: او فرزند شهید و از مدیران جوان شهرداری رشت است. عاشری سابقه مدیریت منطقه ۵ شهرداری رشت را در کارنامه دارد و در بین جوانان حاضر در این دوره کارنامه مدیریتی قابل اتکایی دارد.

۸-هادی محمدزاده: سرپرست سابق بانک دی در استان گیلان یکی دیگر از چهره های مستقل شاخص در انتخابات اسفند ماه است. باید دید او در ادامه با چه ترفندی برای ایجاد موج و رقابت نزدیک با کاندیداهای مطرح پیش خواهد رفت.

۹-نادر حسینی: هرچند گرایش سیاسی او نزدیک به اصولگرایان به نظر می رسد اما باید او را در این دوره اصولگرایی مستقل دانست که با تکیه بر فعالیت های هیئتی و مذهبی خود و پایگاه اجتماعی فردی پا به انتخابات گذاشته است.

۱۰-رضا بهشتی: این پزشک عمومی به صورت مستقل پا به عرصه انتخابات گذاشته است.  مسئولیت مرکز بهداشتی و درمانی رشت و  ریاست مرکز بهداشت فومن، آستانه ‌اشرفیه، شهر لولمان از جمله سوابق او به شمار می رود.

۱۱-مهدی پرورش: او جوانی تحصیل کرده است که مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته برق قدرت از دانشگاه گیلان اخذ کرده است. این استاد دانشگاه، عضو اتاق بازرگانی کشور است و به دلیل ارتباطات گسترده ای که دارد می تواند آرای قابل ملاحظه ای کسب نماید.