طلای هجدهم و نوزدهم کاروان ایران در بازی های آسیایی؛

چهارگانه احسان حدادی و کولاک الیاس علی اکبری در کوراش

الیاس علی اکبری نماینده وزن منهای ۸۱ کیلوگرم تیم ملی کوراش ایران به مدال طلای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ دست یافت. احسان حدادی پرتابگر دیسک کشورمان نیز در چهارمین حضور خود در بازیهای آسیایی به چهارمین مدال طلای خود رسید.

حرف تازه – 

امروز (چهارشنبه) در دومین روز‌ رقابت های کوراش هجدهمین دوره بازی های آسیایی٬ چهار نماینده ایران (۲ مرد و ۲ زن) به مصاف حریفان رفتند که «زهرا نادری» و «آذر کولیوند» خیلی زود در وزن منهای ۶۳ بانوان حذف شدند.

در منهای ۸۱ کیلوگرم مردان «الیاس علی اکبری» دارنده مدال طلای بازی های داخل سالن اسیا٬ با سه پیروزی متوالی به نیمه نهایی رسید و سپس برابر «شاه مرادوف» نماینده قدرتمند ازبکستان پیروز شد و به فینال راه یافت.

نماینده شایسته ایران در فینال نیز حریف تاجیکستانی را مغلوب کرد و هجدهمین نشان زرین کاروان ایران را دشت کرد.

در همین وزن «امید تیزتک» برنز گرفت.

روز گذشته نیز تیم کورش ایران به یک مدال نقره و یک برنز رسید.

رقابت های کوراش بازی های آسیایی فردا به اتمام می رسد.

احسان حدادی پرتابگر وزنه کشورمان نیز امروز کار خود را با پرتاب۶۳٫۶۷ آغاز کرد و در دومین پرتاب ۶۴٫۷۲ متر پرتاب کرد. حدادی در پرتاب های سوم و چهارم خود دیسک را ۶۲٫۸۴ متر و ۶۲٫۳۶ متر پرتاب کرد تا همچنان پرتاب دوم او به عنوان رکوردش محسوب شود. اما پرتاب ۶۵٫۲۵ متری حدادی در پرتاب پنجم، رکورد او را بهبود بخشید. حدادی در ادامه باز هم بهتر شد و و در آخرین پرتاب به رکورد ۶۵٫۷۱ متر رسید تا برای چهارمین بار قهرمان پرتاب دیسک بازیهای آسیایی شود. ورزشکاران عراق و کویت هم مدال نقره و برنز را از آن خود کردند.

در این مسابقه بهنام شیری هم کار خود را با ۵۴٫۴۷ متر آغاز کرد و در دومین پرتاب به ۵۴٫۵۵ متر رسید. پرتاب سوم شیری خطا اعلام شد و شیری در پرتابهای بعدی خود هم دیسک را  ۵۶٫۹۹ و ۵۶٫۸۶ مترپرتاب کرد. آخرین پرتاب او بهترین رکوردش بود و شیری توانست رکورد ۵۸٫۰۹متر را به نام خود ثبت کند.

به این ترتیب شیری رتبه چهارم پرتاب دیسک را به خود اختصاص داد.