با پایان رقابت دو غول خودروسازی اروپا؛

چهارمین خودروساز بزرگ جهان متولد شد

دو غول خودروساز اروپایی، پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر با اعلام توافق ادغام ۵۰ میلیارد دلاری به سال‌ها رقابت در بازار خودرو پایان دادند.

حرف تازه – دو غول خودروساز اروپایی، پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر با اعلام توافق ادغام ۵۰ میلیارد دلاری به سال‌ها رقابت در بازار خودرو پایان دادند.

شرکت حاصل از ادغام این گروه خودروسازی، از نظر ارزش جاری در بازار سهام به چهارمین خودروساز بزرگ جهان پس از فولکس‌واگن، تویوتا و رنو-نیسان بدل شد. همچنین از نظر فروش نیز فروش سالانه این خودروساز جدید به ۸.۷ میلیون دستگاه می‌رسد و درآمد آن به ۱۷۰ میلیارد دلار در سال بالغ می‌شود.

این ادغام با هدف کاهش هزینه‌ها، ارتقاء فناوری تولید، تامین منابع بیشتر برای مقابله با تبعات جنگ‌های تجاری و افزایش تولید خودروهای سازگارتر با محیط زیست انجام شد.

مطابق اطلاعیه رسمی دو غول خودروساز اروپایی، این ادغام سالانه ۳.۷ میلیارد یورو صرفه‌جویی در بر خواهد داشت.

بر پایه توافق انجام شده، مدیرعاملی شرکت جدید بر عهده کارلوس تاوارز، رئیس گروه پژو-سیتروئن، خواهد بود و جان الکان، رئیس هیات مدیره گروه فیات-کرایسلر، به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت ادغام انتخاب شد.

این شرکت همزمان در بورس‌های پاریس، میلان و نیویورک ثبت خواهد شد. سهام این خودروساز جدید نیز به طور مساوی میان دو شرکت پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر تقسیم شد.

دولت فرانسه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سهامداران شرکت پژو-سیتروئن پیشتر حمایت خود را از این ادغام اعلام کرده بود.

شرکت فیات-کرایسلر پیشتر قصد داشت پروژه ادغام را با رقیب پژو یعنی رنو اجرایی کند که مذاکرات دو طرف در ماه ژوئن گذشته شکست خورد.