خوابید و صبح را ندید؛

چزاره مالدینی در گذشت

حرف تازه : چزاره مالدینی،‌پدر پائولو مالدینی و اسطوره باشگاه آث میلان در سن ۸۴ سالگی درگذشت. روزنامه های ایتالیایی ساعتی پیش خبر درگذشت این چهره دوست داشتنی فوتبال این کشور را منتشر کردند. آنطور که خانواده مالدینی به رسانه های ایتالیایی گفته اند، او شب گذشته در خواب درگذشته است. دلیل مرگ احتمالا سکته بوده […]

حرف تازه : چزاره مالدینی،‌پدر پائولو مالدینی و اسطوره باشگاه آث میلان در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

روزنامه های ایتالیایی ساعتی پیش خبر درگذشت این چهره دوست داشتنی فوتبال این کشور را منتشر کردند. آنطور که خانواده مالدینی به رسانه های ایتالیایی گفته اند، او شب گذشته در خواب درگذشته است. دلیل مرگ احتمالا سکته بوده است.

مالدینی که سابقه بازی در میلان، مربیگری در میلان، تیم ملی ایتالیا، پارما و تیم ملی پاراگوئه را داشت در ۸۴ سالگی جان خود را از دست داد.

او که پدر پائولو مالدینی، دیگر اسطوره روسونری بود، بین سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۶ برای آث میلان بازی کرد و ۴ قهرمانی لیگ ایتالیا را به همراه این تیم به دست آورد و همینطور نخستین مدال جام باشگاه ها را با پیروزی ۲-۱ مقابل بفیکا در سال ۱۹۶۳ به ویترین افتخارات اضافه کرد. او که مدتی کاپیتان میلان نیز بود،‌در پایان دوران فوتبالش در سال ۱۹۶۷ به تورینو رفت و همانجا از فوتبال خداحافظی کرد.

دوره مربیگری بین سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۲ به عنوان دستیار در میلان آغاز شد و در باشگاه خود به سرمربیگری رسید و در دو سال انجام این وظیفه، با باشگاه توانست جام برندگان را کسب کند. پس از مربیگری در چند باشگاه، او در قهرمانی جهان سال ۸۲ به عنوان دستیار انزو بیرزوت روی نیمکت می نشست. او سپس هدایت تیم زیر ۲۱ سال ایتالیا را بین سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۶ در دست داشت. او در دهه ۸۰ با تیم ملی زیر ۲۱ سال ایتالیا خوش درخشید و ۳ قهرمانی پیاپی اروپا را به همراه آنها به دست آورد و بازیکنانی مثل فابیو کاناورو،‌جانلوئیجی بوفون و فرانچسکو توتی را به فوتبال معرفی کرد. پس از المپیک آتلانتا هدایت تیم ملی را پس از آریکو ساکی بر عهده گرفت و با موفقیت به جام جهانی ۹۸ رسید اما در این جام در ضربات پنالتی مغلوب فرانسه میزبان شدند. در سال ۲۰۰۱ مدتی کوتاه دوباره هدایت میلان را بر عهده گرفت و سپس برای جام جهانی ۲۰۰۲ هدایت پاراگوئه به او سپرده شد و این تیم را به جام جهانی رساند. از گروه صعود کردند اما با شکست مقابل اسپانیا حذف شدند. مالدینی در سال های اخیر به عنوان کارشناس در شبکه های تلویزیونی بین المللی فعالیت می کرد.

ورزش سه و طرفداری