چرا برخی رسانه ها هر اقدامی را به استیضاح ارتباط می دهند؟

حرف تازه : برخی از سایت های خبری برای استیضاح شهردار آرام و قرار ندارند آنها هر طرح لایحه و هر آمد و رفتی را به استیضاح شهردار گره می زنند. نشان دادن یک چهره سیاه از شهردار رشت و تخریب جهت دار، حتی مورد انتقاد مخاطبان این سایت ها هم قرار می گیرد و […]

حرف تازه : برخی از سایت های خبری برای استیضاح شهردار آرام و قرار ندارند آنها هر طرح لایحه و هر آمد و رفتی را به استیضاح شهردار گره می زنند.
نشان دادن یک چهره سیاه از شهردار رشت و تخریب جهت دار، حتی مورد انتقاد مخاطبان این سایت ها هم قرار می گیرد و آن را می توان از نظرات تایید شده در زیر همین سایت ها و میزان مثبت و منفی بودن نظرات به خوبی احساس کرد.
تحقیق و تفحص از قراردادهای شهرداری، حسابرسی و هر فعالیت دیگری در راستای وظایف نظارتی شورا نه تنها بد نیست بلکه می تواند نقشی اساسی در از بین بردن هجمه ها، کدورت ها و همچنین شفاف سازی داشته باشد.
اما اینکه چرا برخی دوست دارند نتیجه و رابطه هر اقدامی را با استیضاح بررسی کنند نشان دهنده شوق وصف ناشدنی برخی از دوستان برای برکناری شهردار است. شهردار جوانی که شاید دست بسیاری از منفعت طلبان را از شهرداری قطع نموده است!
همانطور که مخالفان شهردار ادعا می کنند ثابت قدم دقیقا در زمان انحلال شورای چهارم سکاندار شهرداری بود اما نه تنها محکوم نشد بلکه توانست در فاصله دوساله برای بار دوم اعتماد اعضای شورای شهر و وزارتخانه را جلب کند.
یکی از وظایف شوراهای شهر طبق قانون نظارت بر عملکرد مدیران شهری است که البته به دلیل داشتن اختیارات استیضاح و انتخاب شهردار این موضوع در شهرداری ها بسیار پر رنگ تر است اما بالعکس آن یعنی نظارت مدیران شهری بر عملکرد شوراها غیرقانونی بوده و در محدوده اختیارات مدیران شهری نمی گنجد.
بهتر است به طرح تحقیق و تفحص با نگاهی مثبت بنگریم و گامی موثر در جهت برون رفت از بحران باخت باخت تقابل شورانشینان با یکدیگر در ابقا یا برکناری شهردار برداریم.
قضاوت با شما!