چرا با ده ها بنر و داربست غیرمجاز برخی کاندیداهای شورای رشت برخورد کافی صورت نگرفت؟

حرف تازه – انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت به پایان رسید اما شائبه برخورد دوگانه یا حداقل ناکارامد با تبلیغات کاندیداها همچنان باقی است. هرچند پس از تعلل فراوان سرانجام تعدادی از بنرها بریده شد اما بازدارندگی و سرعت برخورد با نصب بنرهای غیر مجاز آنقدر کم بود که عملا بسیاری از کاندیداها […]

حرف تازه – انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت به پایان رسید اما شائبه برخورد دوگانه یا حداقل ناکارامد با تبلیغات کاندیداها همچنان باقی است.

هرچند پس از تعلل فراوان سرانجام تعدادی از بنرها بریده شد اما بازدارندگی و سرعت برخورد با نصب بنرهای غیر مجاز آنقدر کم بود که عملا بسیاری از کاندیداها برای هر داربست دو یا سه بنر سفارش می دادند و بلافاصله پس از برش بنر اول، بنر دیگری را نصب می کردند!

با یکبار عبور از خیابان های اصلی شهر رشت به راحتی مشخص بود کدام کاندیداها ده ها یا حتی صدها بنر غیر مجاز نصب کرده اند و طبیعتا انتظار می رفت اگر قرار است با تخلفات تبلیغاتی با در نظر گرفتن اولویت ها و تعدد تخلفات برخورد شود ابتدا نسبت به از بین بردن بنرهای عریض و طویل و پرشمار برخی کاندیداهای خاص اقدام شود.

اما آنچه در عمل اتفاق افتاد این بود که به کاندیداهایی که شاید در سطح شهر به زحمت ۵ بنر آنها پیدا می شد با ریزبینی خاصی گفته شد که بنر باید در مقابل ستاد نصب شده باشد و ستاد جایی است که محل کسب نباشد و تجهیزات ستادی در آن دیده شود اما ده ها بنر غیر مجاز برخی کاندیداها نهایتا تنها برای چند ساعت تعدادشان کاهش می یافت و مجددا در همان نقطه نصب می شد.

ضمن تقدیر از این ریزبینی آقایان، این سوال به وجود می آید که سهم هرکاندیدا چند ستاد بوده است؟ آیا برخی کاندیداها مثلا ۵۰ یا ۱۰۰ ستاد داشته اند که در ده ها نقطه کلیدی شهر بنر و داربست های عظیم الجثه نصب کرده اند؟ اگر سهم همه برابر بوده است چرا ابتدا با تخلفات آشکار و گسترده مقابله کافی انجام نشده است؟ و اینکه چرا حتی روز رای گیری بنرهایی بزرگ در حوالی برخی صندوق های اخذ رای دیده شده است؟ 

حرف تازه آمادگی دارد توضیحات مسئولین مربوطه را از طریق همین رسانه انتشار نماید و قضاوت را بر عهده مخاطبین بگذارید.